Hur tar du dig till skolan?
Forum > Off Topic > Hur tar du dig till skolan?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ginnyy
Elev |
Ibland buss, får skjuts till bussen, åker den i typ 15 minuter, sen väntar jag på nästa buss och åker i den i typ 40 minuter, sen är jag framme i staden där skolan ligger, går av vid busstation, tar en buss som går till skolan som tar typ 2 minuter
Ibland åker jag tåg, det tar typ 30 minuter, sen går jag till skolan, tar typ en kvart! Ibland önskar jag att jag levde i en storstad...
10 okt, 2011 20:02 |
|
GinnyOlivia
Elev |
10 okt, 2011 20:02 |
|
Danzi
Elev |
Skrivet av Ginnyy: Oj jäklar.. :O Vart bor du nånstans då?Ibland buss, får skjuts till bussen, åker den i typ 15 minuter, sen väntar jag på nästa buss och åker i den i typ 40 minuter, sen är jag framme i staden där skolan ligger, går av vid busstation, tar en buss som går till skolan som tar typ 2 minuter Ibland åker jag tåg, det tar typ 30 minuter, sen går jag till skolan, tar typ en kvart! Ibland önskar jag att jag levde i en storstad... ![]() ![]()
http://danzis.blogg.se
10 okt, 2011 20:02 |
|
Ginnyy
Elev |
Skrivet av Danzi: Skrivet av Ginnyy: Oj jäklar.. :O Vart bor du nånstans då? Ibland buss, får skjuts till bussen, åker den i typ 15 minuter, sen väntar jag på nästa buss och åker i den i typ 40 minuter, sen är jag framme i staden där skolan ligger, går av vid busstation, tar en buss som går till skolan som tar typ 2 minuter Ibland åker jag tåg, det tar typ 30 minuter, sen går jag till skolan, tar typ en kvart! Ibland önskar jag att jag levde i en storstad... Mitt i Västra Götaland. I en ort med ca 3000 invånare x)
10 okt, 2011 20:03 |
|
Knizzlare
Elev |
Går i 5 min till bussen, åker buss i 15 min och den stannar precis utanför skolan så jao, då går jag väl också i nån minut, in alltså och uppför trapporna men...ja..
![]()
10 okt, 2011 20:03 |
|
whirlwinds
Elev |
10 okt, 2011 20:04 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Från förskolan till 7:an var jag den som hoppade på bussen först på morgonen och hoppade av sist på eftermiddagen. Under 8-9:an åkte jag buss eller cyklade. Under gymnasietiden när jag bodde hos farmor cyklade jag 16km dagligen och under sena gymnasietiden åkte jag buss 1h 40min till 2h och 30min enkel väg till och från skolan.
☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 10 okt, 2011 20:05 |
|
Borttagen
|
Just nu cyklar jag, men sedan när snön kommer (om den kommer) måste jag gå, annars blir det väldigt tungt x)
10 okt, 2011 20:06 |
|
expelliarmus
Elev |
Om jag är hos mamma;
3 km promenad till tågstationen, tåg i 50-55 minuter och sedan ca 10 minuters promenad till skolan från stationen. I värsta fall, om det inte går något tåg och jag måste åka buss så tar bussresan ca 75-90 minuter och då måste jag även göra några byten. Om jag är hos pappa; Jag åker moppe vilket tar ungefär 10 minuter, på vintern åker jag buss, vilket tar typ 12 minuter. Kan säga att jag spenderar ungefär lika många dagar hos mamma som hos pappa
10 okt, 2011 20:08 |
|
Borttagen
|
Jag går cirka 2 kilometer.
10 okt, 2011 20:12 |
Du får inte svara på den här tråden.












Mugglarportalen