Om du levde på medeltiden...
Forum > Off Topic > Om du levde på medeltiden...
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Noctum
Elev |
Skrivet av Borttagen: Säkert tjäna som typ piga hos någon bonde oj O_O det blir inte kul för den som e elak mot dig :3
8 okt, 2011 13:06 |
|
dr.severus snigelhorn
Elev |
Jag skulle ha varit en runstens mästare. Då skulle jag få ett jobb som nån betalar med.
Jag är son till Proffesor Snigelhorn.
8 okt, 2011 13:10 |
|
expelliarmus
Elev |
8 okt, 2011 13:25 |
|
adliitam
Elev |
Jag skulle vara en liten bonde säkert
![]() ![]()
8 okt, 2011 13:39 |
|
Borttagen
|
En bonde kanske, eller springpojke x)
8 okt, 2011 13:49 |
|
Borttagen
|
Jag skulle va en springpojke.
Det är den mest troligast. 8 okt, 2011 13:52 |
|
Eldboll
Elev |
Jag skulle nog vara den där typen i staden som alla tycker är lite skum. Är bra på läkemedel av olika slag, även gifter och liknande..
Sitter hemma i min mörka lägenhet i utkanten av stan, det doftar starkt av rökelse i mitt hem och hundratals levande ljus är tända. Tusentals böcker står uppradade på mina bokhyllor, många på språk som dom flesta inte förstår. Köper udda varor av handelsmännen när de kommer till stan och är även lite av stadens medicinkvinna. Folk kommer till mig för att få motgifter och botmedel mot olika saker, även om alla är diskreta så att ingen annan ska få veta att dom vart hos mig. Ingen vill väl att andra ska tro att dom håller på med nåt fuffens!? Dock får mina kunder bara komma in i hallen hos mig, jag har lite privata saker längre in i huset. Egentligen är jag så mycket mer än den där skumma kvinnan som gör läkemedel. Jag är en av min tids största kvinnliga magiker och försöker dölja det så gott det går för att mitt huvud ska sitta kvar på min kropp. Magiker är dödsdömda om kungen får reda på att dom finns. Det är den jag skulle vilja vara, är coolt! 8 okt, 2011 14:46 |
|
seamus
Elev |
Då skulle jag va en ung bonde som skriker på alla andra.
Kom igen nu hogwarts. Vi är bättre än andra skolor.
8 okt, 2011 14:47 |
|
Borttagen
|
^
^ Du vet att boktryckarkonsten uppfanns efter medeltiden?(Renässansen eller har jag fel?) Så ja, om du har så djävla mycket böcker så kommer du ha behövt kopiera allt för hand - alternativt skrivit dem själv, eller vara tillräckligt förmögen för att ha kunnat köpa så mycket böcker. Ledsen att jag påpekade det, men ja, detta är trotts allt på medeltiden och inte fantasy. ^^ ____________________________________ Jag vet inte riktigt vad jag hade varit, jag hade helt klart velat vara någon form av soldat - dock känns riddare som en så extremt fånig titel. Men maybe something like this: ![]() Med risken för att få en väldigt stor "fånig-stämpel", men ja, tänk bort den mobbade posen. Men skulle aldrig kunna se mig själv som riddare, usch för tunga och otympliga rustningar - sedan att rida till häst känns ju inte allt för pålitligt, ramlar hästdjäveln så dör du med största sannolikhet. 8 okt, 2011 14:54 |
|
Borttagen
|
Ni måste ju tänka på hur det var då.
För det första så hade mänen övertaget. Så ingen tjej här kan bli bonde eller något. Sen så var det klass skilnad, så förmodligen hade vi alla varit bönder eller sämre folk. Men visst kunde tjejer försvara sig, typ ha knivar på sig. Men de skulle alldrig kunna bli riddare eller nått. 8 okt, 2011 15:02 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen