Lily Potters första år på Hogwarts
Forum > Fanfiction > Lily Potters första år på Hogwarts
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
amanda1104
Elev |
Kap6: Nästa lektion var trolldryckskonst och Lily och Alicia styrde stegen ner till fängelsehålorna.
Utan för klassrums-dörren stog det en skara och väntade på att bli insläpta. När dom hade stälts sej i kön upnades dörren och ut tågade professor Snigelhorn. In med er sa han och släpte in dom. När alla hadde satt sej stängde han dörren och tågade fram till karteden. Hej och välkomna till eran första lektion i trolldryckskonst börgade han jag heter professor H. Snigelhorn och jag kommer att udervisa er i det här ämnet. idag ska vi bara gå igenom grunderna och se ifall vi hinner göra en enkel trolldryck. Men vi börgar med ett upprop. Resten av lektionen förflöt av att dom fick lära sej allt från var man kan hitta en berosa till vad som är den farligaste trolldrycken som fins. När klockan ringde skyndade sej Lily och Alicia till stora salen för att äta samtidigt som dom pratade om dagens lektioner.Efter middagen gick dom till sälskapsrumet för att prata. När dom närmade sig den kjoka damen sår dom två personer stå utanför och prata.När dom nästan var framme vände sej dom om och dom såg att det var Jamse och Albus som stod där. -Hej sa Albus vi har väntat på dej. -Vi fick nyss det här brevet sa Jamse och räckte fram ett brev. Lily tog det och börgade läsa. Efter ett tag såg man en ensam tår som rullade ner för henes kind och hon vende sej till Alicia och sa med grötig röst. - Min gammel gammel moster har dött. Alicia lade armen om henne och tillsamans gick dom in gemon portrethålet och upp till såvsalen. Dom gick och lade sej utan ett ord men Alicia hörde att Lily låg och snyftade men hon kom inte på något tröstande att sega. Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 11 okt, 2011 09:05
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-21 kl. 19:46
|
|
Borttagen
|
den är bra
16 nov, 2011 11:19 |
|
amanda1104
Elev |
Kap7: Nästa dag gick Lily och Alicia ner till frokosten tillsamans.
När dom hadde ätit gick dom till trolldsryksklassrumet eftersom dom hadde trolldryckskonst som första lektion. Efter rasten gick Lily (som hadde blivit lite gladare nu) själv till matsalen efter som Alicia behövde gå på toa. När hon kom ner såg hon några som hon kjände igen nämligen mamma och pappa. Lily sprang ner till dom och sade - hej vad gör ni här. -Hej lily sa Ginny som hade vänt sej om, vi tänkte se hur ni har det här och hälsa på Nevill och Hagrid. Albus och James anslöt sig till dom efter ett tag. Efter maten gick dom till sällskapsrumet men utan för protretet stod det två figurer och väntade på dem. -Nej stönade James när dom såd villka det var. -Hej sa Anne och Alicia, vi väntade på er och tänkte seja hej fortsatte Anne -Hej på er svarade Harry -Var är Gorgi? undrade Ginny -Kan du sluta kalla mig så Ginny, sa en röst bakom dom. Dom vände sig om och där stod George. -Kan vi gå ner till Hagrid nu mamma, frågade Lily och såg sig om på dom andra. -ja det kan vi, svarade Ginny. Så dom gick ner till Hagrid medan Lily, Anne, Albus och James berättade vad dom hade gjort den här vekan. När dom närmade sig Hagrids stuga for dörren upp och ut kom en arg Alicia. Hon rusade mot gruppen samtidigt som Lily hoppade ner bakom Harrys rygg. -Lily Potter kom fram jag vet att du är där, skrek Alicia samtidigt som hon drog fram sin trollstav. Harry hoppade åt sidan eftersom hon riktade den mot Lily, som fortfarande försökte gömma sig bakom hans rygg, så att hon blev synlig. -Hjälp, pep hon. -Varför väntade du inte på mig i stora salen som du sa att du skulle göra. -Förlåt!. Det blev en ögonblicks tystnad och sen sa Alicia -Okej jag tror dig men jag hoppas att det inte händer igen. -Okej okej nu när alla är sams igen kan ni väll komma in för guts skull, hördes en röst borta vid Hagrids stuga. Där stod Hagrid i egen (jätte)hög person och tittade på dem. -Hej Hagrid, sa Harry och gick fram till stugan. -Hej på dig med, svarade Hagrid. Och så gick alla in i stugan tillsammans med Alicia och Hagrid. SLUT PÅ KAPITLET!!! Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 16 nov, 2011 11:25
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-21 kl. 19:46
|
|
Borttagen
|
fortsätt skriv snälla
18 nov, 2011 11:30 |
|
MollyWeasley
Elev |
18 nov, 2011 11:35 |
|
amanda1104
Elev |
Kap8: När dom lämnade Hagrid så satte dom kurs mot växthusen för att hälsa på Neville.
När dom närmade sig såg dom att dörren till växthus två upnades och elever gick ut. Bakom dom kom Neville med ett ganska buttert utryck i ansiktet. -Neville, ropade Harry. Neville vände sig om och började genast le när han såg dom. -Hej, vad gör vi här?! ropade han tillbaka. -Vi tänkte hälsa på, sa Ginny som hade kommit fram till Neville. -Jag tänkte gå och äta när ni kom vill ni följa medsa Neville , vi kan sitta i rummet bakom stora salen svarade han på deras frågande miner. -Ok, sa George. -Kan vi gå då, jag är dötshungrig, kom det plötsligt från James. -Jaja vi går väll då, sa Ginny. Alla satte iväg mot slottet. När dom kom fram till slottet stod Macganagal och väntade på dem. -Hagrid sa att ni var här på besök, sa hon, jag skulle vilja prata lite med er medan vi äter. -Vi tänkte äta i rummet bakom stora salen sa Neville vill ni göra oss sällskap rektorn?. -Okej, svarade hon. Ok så gick dom ner till rummet bakom Stora salen tillsammans. Vae weohnata ono vergarie eka thäeet otherum 18 nov, 2011 12:23
Detta inlägg ändrades senast 2011-11-21 kl. 19:48
|
|
MollyWeasley
Elev |
18 nov, 2011 17:14 |
|
jessipotter
Elev |
Bra Amanda!
Läs gärna min fanfiction " Emma Hamelton [SV] 18 nov, 2011 17:41 |
|
Borttagen
|
Toppen amandra1104.
18 nov, 2011 19:23 |
|
Borttagen
|
Bra.
19 nov, 2011 13:50 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen