vilka hp filmer och böcker gillar ni och inte?
Forum > Harry Potter > vilka hp filmer och böcker gillar ni och inte?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
expelliarmus
Elev |
26 sep, 2011 19:36 |
|
accioron
Elev |
Bäst
Bok: Deathly Hallows och Prisoner of Azkaban! Film: Prisoner of Azkaban. Finns inte någonting jag inte gillar med den filmen, åååh ♥ Alfonso Cuaron why did you gooo? Sämst Bok: Ärligt talat så tycker jag inte att någon av böckerna är sämst, dock har jag inte läst Chamber of Secrets på väldigt länge och tycker att den (och även Philosopher's Stone) mer är en introduktion till vad som ska komma! Film: Half-Blood Prince. Tror inte att jag har sett hela någonsin utan att antingen spola eller sluta mitt i sedan jag såg den på bio sommaren 2009. So so so bad. Sen har vi ju Goblet of Fire också... den var inget att hänga i granen direkt. 26 sep, 2011 19:41
Detta inlägg ändrades senast 2011-09-26 kl. 19:41
|
|
Margaret
Elev |
När det gäller filmerna så har jag aldrig riktigt klarat av Order of The Phoenix. Av vilken anledning vet jag faktiskt inte. Har bara liksom aldrig varit sådär superförtjust i den.
Prisoner of Azkaban var alltid min absoluta favorit tills dess att DH-filmerna kom. När det gäller böckerna kan jag faktiskt inte välja vilken som är sämst. Tycker inte att någon är direkt dålig. Dock har jag inte läst OoTp så många gånger och inte på länge heller. Men jag minns att den var bra. Anledningen är nog bara att den är så jobbig att läsa för att den är så tjock. Och sen blev jag alltid bara så förbannad så fort paddan nämndes. Deathly Hallows är nog min favorit. ![]()
26 sep, 2011 19:41 |
|
Salle
Elev |
27 sep, 2011 18:35 |
|
Borttagen
|
Bästa
Bok: SÅ svårt, men jag gillar både Half Blood Prince och Deathly Hallows väldigt mycket. Tror det beror på att man får reda på så mycket, och upplösningen närmar sig osv. Måste nog läsa om alla snart igen, Film: asdfgrtfhyju kan inte välja. Men dom jag gillar bäst är nog ändå 1an, 3an, 6an och 7an del 2. Sämsta Bok: Minns att jag inte gillade OotP särskilt mycket. Film: OotP helt klart. Och är något trött på CoS nu också. 28 sep, 2011 02:34 |
|
_H.P_H.G_R.W_
Elev |
Men, alltså jag tycker så himla mycket om allihopa.
jag är en idiot så troligtvis är mina inlägg idiotiska också 28 sep, 2011 08:29 |
|
Borttagen
|
Jag tycker 7:an är bäst. Man måste bara älska sista striden!
28 sep, 2011 09:49 |
|
Edmund Rasper
Elev |
Fenixorden är segast tycker jag.. och Umbridge.. USCH säger jag bara.
Wäwä. The dark lord is coming! 28 sep, 2011 10:20 |
|
Ms.Markus
Elev |
Tycker att de två första filmerna inte håller måttet. Äskar fjärde filmen, där julbalen är favoritscenen. Heathly Hallows 2 är nog allra bäst!
Gillar alla böckerna, men 5e och 7e är de mest intressanta, där man upptäcker hur allt hänger ihop! ![]()
28 sep, 2011 11:41 |
|
.Bellatrix.
Elev |
Jag tycker inte riktigt om den fjärde filmen, har sett den för många gånger
Men jag älskar den andra och den sjätte filmen, vf vet ingen xD 28 sep, 2011 12:20 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen