Yuuki på Hogwarts [sv]
Forum > Fanfiction > Yuuki på Hogwarts [sv]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cara Riddle
Elev |
Haha ja
Yuuki såg på mannen. Yuuki hade aldrig sätt något liknande, mannen påminde om en orm, han hade ingen näsa och röda ögon. Yuuki visste inte vem mannen var men hon förstod att han var farlig. De andra i rummet ryggade tillbaka när mannen blev farlig och Yuuki förstod att det här måste vara Voldemort. "Ni är varmt välkomna" sa han med en kall röst och Yuuki tänkte genast på Rido. hon hade åkt från Japan för att slippa honom och istället möter hon en minst lika farlig person. Voldemort granskade allihop i rummet. "Jag har fört hit er för att ni ska få en möjlighet att gå med mig." väste han och de flesta skakade på huvudet, andra lyssnade nogrant. Yuuki själv såg likgiltigt på honom. hon hade inte kommit till England för att gå med någon galning, då hade hon kunnat stanna i Japan. "Jag ger er denna chans eller så kommer ni ångra er" sa han likgiltigt, genast gick några av eleverna fram till mannen som log ett glädjelöst leende. några tvekade och han riktiade staven mot en tjej som skrek till och sedan föll ihop. Yuuki kände på sig att hon inte skulle vakna igen. genast skyndade de andra fram till manne. Yuuki stod lugnt kvar på sin plats och mötte mannens blick. "Du var minsan en bestämd person" sa han och tog ett steg mot henne. hon stirrade på honom och han började gå runt henne. hon såg hur han höjde staven men hon gled snabbt undan, och mannen såg intressant på henne. Han höjde staven på nytt och Yuuki såg på honom och han stelnade i rörelsen. Yuuki visste inte vad hon skulle göra och tappade konsentrationen och mannen kunde åter röra sig. Yuuki såg att han började bli arg och hon visste inte riktigt vad hon skulle göra. hon konsentrerade sig och skickade ut några blixtrar som skydd runt henne. mannen sken upp. "Du är en japansk vampyr" han såg nöjt på henne, och Yuuki visste inte hur han kände till vampyrerna från Japan, men hon var inte heller intreserad av den informationen. utan hon såg på Voldemort med arg blick. hon ville vara ifred. "Det är väll tur att jag inte irriterade dig, för vem vet vad du hade gjort då" skrattade han och återgick till de andra eleverna. de såg skärmt på Voldemort och med samma rädsla på Yuuki. hon satte sig ner och försökte hitta en ut väg. hon tog ett piller och knaprade på det. och såg sig runt efter en utväg. plötsligt hörde Yuuki en välbekant röst och vände sig om och såg in i ett par välbekanta ögon. ![]()
20 sep, 2011 17:52 |
|
Borttagen
|
O jag vill veta vem hon ser
20 sep, 2011 18:24 |
|
Borttagen
|
Mer.
20 sep, 2011 20:29 |
|
Cara Riddle
Elev |
Tack
![]()
20 sep, 2011 20:30 |
|
Borttagen
|
Haha ja, det tar ju lång tid om man måste sitta och läsa allt först.
20 sep, 2011 20:36 |
|
Cara Riddle
Elev |
20 sep, 2011 20:41 |
|
Borttagen
|
Mm
20 sep, 2011 20:45 |
|
Cara Riddle
Elev |
Ska se om det blir ett till kapitel idag
det blev ett till fast ett kort Kapitel sju: Det är något i elden Yuuki såg in i Stars ögon. hon var tillbaka i uppehållsrummet. "vad hände precis?" frågade hon och såg sig runt omkring, hade hon bara drömt? men det hade kännts så verkligt. "Det undrar vi med?" sa Star och såg på henne. "Jag mötte den där Voldemort. han påminner mig om Rido" svarade Yuuki och hon la märke till att de andra rös till när hon sa Voldemort "Är det han som har kidnappat eleverna?" frågade Blaise och Yuuki såg på honom och nickade "Han fick dem att bli dödskäkare eller något sådant" svarade hon "Dödsätare. då måste han planera något" sa Draco och såg på de andra. "Ja de gör han nog. och han kommer ha ett flertal elever på sin sida. även om de inte gör det frivilligt" Sa Star oroligt. "Hur kom du där ifrån?" Blaise såg oroligt på henne och drog upp hennes vänster arm. Yuuki bara såg på honom lugnt. "Jag vet inte, jag vara bara tillbaka här" svarade Yuuki och förklarade vad som hänt. "Du är nog den första som lever efter ett sådant möte" sa Star "Men jag kan ju ändå inte bara dö. man måste göra på ett speciellt sätt" skrattade Yuuki. "Vad tror ni du-vet-vem planerar då?" frågade Draco "Jag vet inte men det kan inte vara bra" sa Blaise och vi såg oroligt på varandra. Yuuki var fast i ett land långt borta och hade ingen anning om vad som kommer hända. hon vet inte ens vad det är som händer. hon ville bara hem till en fiende som hon känner till. det var som att försöka bekämpa en osynlig man. Yuuki såg in i elden och såg sedan något i den och hoppade till. ![]()
20 sep, 2011 20:46 |
|
Borttagen
|
O spänande
22 sep, 2011 13:38 |
|
Cara Riddle
Elev |
Tack
Kapitel 8: ett kärt återssende Yuuki såg in i elden och mötte ett par ögon. de andra såg på henne när hon pekade på elden "Flampulver" sa Star, men det sa inte Yuuki något. Allt det här är ju en helt ny värld för henne. "Det är trolldomsministern." sa de andra förvånat. Har de ett trolldomsministerie nu också? Yuuki antog att det var som sonaten hemma. "Jag ville bara tala om att det har skett en massflykt från Azkaban och att dementorerna inte längre går att kontrollera. men oroa er inte" sa huvudet och försvann sedan. "Oroa er inte? han kunde lika väl sagt att världens undergång är på väg" sa Draco och de andra såg oroligt på varandra. Yuuki såg på dem och nickade sedan "Jag vet inte vad jag ska säga, men jag måste sova nu" sa hon och reste sig "men du ska ju vara vaken på natten" skrattade Star "Precis och nu är det gryning" Svarade Yuuki och blinkade med ena ögat. Dagarna gick och efter ett tag började eleverna slappna av, inget hade hänt. "Då kanske det inte var så allvarligt" hörde Yuuki folk säga, men hon visste att det oftast brukade ske saker efter ett tag när människor brukade slappna av. Yuuki satt på lektionerna och försökte få ordning på en massa saker som hon aldrig hade hört talas om. En massa trollformler och annat. Yuukis huvud snurrade av all information när hon och hennes vänner gick ner mot stora salen. När de kom ner mot hallen var det en stor folksamling. Yuuki undrade vad som stod på. "Vad händer?" frågade Star som stod bakom henne. Yuuki ryckte på axlarna, tog tag i trappräcket och kastade sig över och landade i hallen och stod öga och öga mot ett par välbekanta personer. "Yuuki-sama" Yuuki såg på Aidou, men han var inte ensam han hade Ruka, Rita, Seiren, Kain, Ichijou, Senri och Kaname. Yuuki sken upp och log. Kaname mötte henne och tog henne i sin famn innan han kysste henne. Hon hade saknat honom och de andra. Hon log glatt mot dem. De andra eleverna såg intressant på hennes vänner. Star, Draco och Blaise kom fram. "Det här är mina vänner från japan." Sa Yuuki glatt och presenterade dem och de nickade halvt. De andra eleverna såg avundsjukt på henne. Yuuki visste att henens vänner såg bra ut. "Tänk inte ens tanken på att uppmuntra dem Aidou" skrattade Yuuki och han såg på henne och nickade sedan. "Jag antar att det här är den berömda Kaname?" frågade Star och Yuuki nickade glatt. "Trevligt att träffas" sa Kaname artigt och log halvt. Yuuki såg på honom att han inte var här bara för att träffa henne. Hon tog dem avsides och såg sedan på dem "Nå vad gör ni här?" hon log glatt men de andra som såg genast allvarliga ut. "Rido upptäckte att du var i England och åkte efter dig." Sa Ichijou och såg sorgset på henne. "Men det är omöjligt" sa Yuuki oroligt och Kaname la armarna beskyddande runt henne "Jag är ledsen. men jag är här nu och jag lämnar inte din sida" sa han och Yuuki kände sig lite tryggare "Vi klarar det här tillsammans" Sa hon och log "Men vad gör ni här allihop?" sitt hon hade sätt dem så hade de gått skilda vägar. Senri och Rita hade gett sig av för att försöka hitta Ichijou som hade gett sig av efter sin morfar och de andra hade följt med henne och Kaname. "Vi bestämde oss att våran plats är vid vår prinsessas sida." Sa Audio skämtsamt. "Du behöver all hjälp du kan få" Yuuki hörde en röst som hon inte hört på över två år och såg en sjunde röst och såg in i ett par lila ögon "Zero" sa hon glatt och sprang fram till honom och slog armarna runt honom. Han såg lite pafft på henne innan han la armarna runt henne. Han nickade kort mot Kaname som svarade med en nickning. Yuukis vänner såg på alltihop "Så han lever" viskade Star till killarna och Kaname svarade "Jag skulle aldrig döda honom, eftersom Yuuki hade blivit ledsen." Han såg på dem och de stirrade förvånat på honom. Hur kunde han hört dem? "Men vart är Rido då?" Yuuki såg på alla "Vi vet inte. men det är nog ingen fara, det finns ju inte direkt någon elak super skurk som kan hjälpa honom här." sa Rita och log lite. Yuuki såg på sina vänner "Jo det gör det faktiskt." Yuuki berättade om Voldemort och Kaname såg på henne och försäkrade sig om att hon var okej. "Men det är nog inte så stor chans att de hittar varandra. Och även om det gör det så måste de komma överens. det är inte en chans att Rido kan samarbeta med någon som har lika stor ego som han" sa Kain och vi nickade Men just i denna stund stod en man utan för en herrgård i Skottland. Mannen hade en mörkaura runt sig. Han knackade på och någon släppte in honom. Han fördes till en man med ett ormlikt utseende "Ja? vad vill du?" hans röst var iskall "Jag heter Rido och jag har ett erbjudan som jag tror du kommer gilla" Sa Rido och log hjärtlöst ![]()
22 sep, 2011 14:22 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen