Konfirmation?
Forum > Off Topic > Konfirmation?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ginnyy
Elev |
jag komfimerade mig aldrig, alla mina vänner gjorde det och tyckte att jag skulle göra det, jag frågade varför och fick bara svaret att man ska göra det för presenter. Känns så otroligt löjligt! /:
16 sep, 2011 23:00 |
|
Borttagen
|
Det var jättemånga i min klass som konfirmerade sig bara för att få presenter
17 sep, 2011 00:46 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Vad kul! Hoppas du får ta del av intressanta synpunkter och nya tänkesätt.
Jag älskade att läsa seriebibeln när vi fick den och jag älskade alla gånger jag var i kyrkan på kyrkans barntimma och på fritidstimmarna i femman och sexan. Men jag konfirmerade mig inte eftersom jag inte ville vara en ekonomisk börda för föräldrarna (med tanke på presenterna - jag valde till och med att hoppa av simningen och dansen för att inte vara till ekonomiskt besvär Jag ångrar inte att jag inte konfirmerade mig eftersom jag inte tror på något av det men det är klart att jag hade uppskattat allt som jag kunde ha fått lära mig under den tiden. Jag älskar att vistas i kyrkor och älskar filmer med religiöst budskap om det så är islam, kristet, hinduiskt eller vad det nu kan tänkas vara. Det är intressant att få reda på hur andra människor tänker helt enkelt. ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 17 sep, 2011 01:02 |
|
melindaa
Elev |
17 sep, 2011 12:28 |
|
ikka
Elev |
Jag ska antagligen konfirmera mig i år! Jag är 94:a & borde egentligen ha gjort det för tre år sen, men då var jag inte intresserad. Senaste halvåret har jag ångrat mig lite, men för en vecka sen kom det en lapp i brevlådan om konfirmation för gymnasieungdom, så ah. Har inte anmält mig än, men ska göra det snart.
![]() [img]http://25.media.tumblr.com/cb4eaa8e97
17 sep, 2011 12:40 |
|
Borttagen
|
Jag är konfrimerad. Jag gjorde det inte för att jag är troende, men inte heller för att få presenter - det fick jag i princip heller inte, och visste det från början. Jag gjorde det för upplevelsen, det var kul och vi hade en härlig grupp. :>
17 sep, 2011 12:44 |
|
JessieH
Elev |
Jag konfirmerade mig förra året, det var jättekul. Men vi var ite iväg på någon resa:O vi hade bara två läger
For neither can live while the other survives. Pottermore - OwlLeviosa183 17 sep, 2011 12:54 |
|
lillamymin
Elev |
Jag kofirmerar mig till sommaren och det ska verkligen bli jättespännande. Kommer att åka på läger i en månad på en stor scoutgård utanför Höör i Skåne. Alla mina kompisar har valt konfirmationer här hemma i olika kyrkor runt om i stan. Så det blir många nya kompisar och en helt ny upplevelse att få konfirmera sig inom scoutrörelsen.
Jag gör det inte för presenterna, utan helt enkelt för att kristendomen har ett mycket fint budskap som jag vill lära mig mer om och kanske senare leva efter och jag kommer definitivt att genomföra konfirmationen. Det har liksom alltid varigt en självklarhet i mitt liv. Det finns mitt i skogen en oväntad glänta som bara kan hittas av den som gått vilse. 17 sep, 2011 13:12 |
|
adliitam
Elev |
Jag är inte konfirmerad och jag tänker itne konfirmera mig heller! Är ateist så då kändes det ju ganska onödigt i mitt fall
![]() ![]()
17 sep, 2011 13:14 |
|
Vare-kun
Elev |
Lite troende på "något"
Konfirmerade mig. Bli ateist. ??? Profit! 8D Nej men... tyckte konfirmationen var rätt tråkig. De sa att vi skulle få en större förståelse för det andliga eller något sånt, kommer inte ihåg exakt, sen blev det "så här står det i bibeln, hej då". -.-' "It is often said that before you die your life passes before your eyes. It is in fact true. It's called living." -Terry Pratchett 17 sep, 2011 13:27 |
Du får inte svara på den här tråden.










Mugglarportalen