Hermiones Första Kärlek <3
Forum > Fanfiction > Hermiones Första Kärlek <3
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Elin Granger
Elev |
okej bra!
JAG ÄLSKAR DYLAN O'BRIEN <3 1 sep, 2011 18:19 |
|
Borttagen
|
mer? :3
1 sep, 2011 18:21 |
|
Lilla ugglan piggelin
Elev |
*bevakar*
“I’m on a roller coaster that only goes up, my friend.” - Augustus Waters (The fault in our stars) 1 sep, 2011 18:24 |
|
Alice Enger
Elev |
1 sep, 2011 19:24 |
|
Borttagen
|
Ska visste skriva!
Vi gick av tåget och såg en väldig man med så stort och yvigt skägg att man knappt såg något av ansiktet! - Första års elever, första års elever hitåt! Ropade han. Vi följde med honom till en sjö där det fanns några båtar. - Inte fler än fyra i en båt! Skrek han. - Jag heter Hagrid förresten, Rubeus Hagrid, sa han. Hagrid fick sitta själv i en båt eftersom han var så stor. Jag, Draco, Blaise och Pansy satte oss i en båt. Det kom en annan kille som undrade om han fick sitta med i våran båt. - Okej, sa jag. - Jag heter Neville Longbottom förresten, vad heter ni? Undrade han. - Jag är Hermione Granger, sa jag. - Jag är Pansy Parkinson, sa Pansy. Draco och Blaise skakade hand med Neville och presenterade sig själva. - DUCKA! Hörde vi Hagrid vråla. Vi duckade precis i lagom tid för det kom en grotta. - Efter grottan kommer ni kunna se slottet! Ropade Hagrid till oss. När vi kom ut ur grottan såg vi ett jättelikt slott som tornade upp sig på en liten kulle. Det var så vackert att jag tappade hakan. Jag och Pansy stod och stirrade gapande på slottet. När vi kom till stranden så skulle vi börja gå mot slottet. - Okej, följ efter mig, sa Hagrid. Vi började gå efter honom och han började berätta om sig själv. - Jag är skogvaktare här på Hogwarts, men jag brukar hjälpa professor Dumbledore med vissa saker som hämta förstaårselever från stationen till exempel, sa han. Vi kom fram till en jättestor grind där det stod en ganska gammal dam med hård knut i nacken och en gammal hå hatt. - Jag tar över dem nu, Hagrid! Sa hon. - Ja visst, sa Hagrid till henne. Vi följde efter henne till en stor port, tre dubbelt så stor som Hagrid. Vi gick in. Hon stannade utanför en jättestor dörr, nästan lika stor som ytterporten. - Jag är professor McGonagall, sa hon. - Ni ska inte in här än utan ni ska till ett klassrum för att fixa till er efter resan, sa hon. Vi följde henne till ännu en dörr, visserligen var den i normal storlek, och gick in. - Jag ska gå och meddela att ni är här, sa McGonagall. Efter att hon hade gått började alla prata. - Undrar vad vi ska göra, sa Pansy. - Hoppas det blir något enkelt, sa Draco. Dörren öppnades och professor McGonagall kom in. - vi ska gå in nu, sa hon. Vi började gå mot den stora dörren. Orkar inte skriva mer nu!!! Hoppas det vart bra!!! Mera? 1 sep, 2011 19:50 |
|
Katla
Elev |
Jättebra! Mer!
♏︎ 1 sep, 2011 20:00 |
|
Borttagen
|
Plz mycket mera
1 sep, 2011 20:02 |
|
Alice Enger
Elev |
2 sep, 2011 15:26 |
|
Borttagen
|
jätte bra så mer ofc
2 sep, 2011 15:29 |
|
Borttagen
|
Kommer mer!
Vi gick in i en jättestor sal. Alla andra elever verkade redan vara där, eftersom de fyra borden var nästan fulla. Vid det långa lärarbordet satt en man som jag antog var Albus Dumbledore eftersom han hade så långt skägg. - Ni ska gå och ställa er på rad framför pallen så ropar jag upp era namn, då kommer ni fram, sätter er på pallen och tar på er hatten, men först ska han sjunga en sång, sa McGonagall när vi gick. Vi ställde oss på rad och väntade. Plötsligt öppnade sig en reva i hatten och hatten började sjunga. Den sjöng om alla elevhemmen: Ni kanske inte tycker jag är vacker, Men döm ej efter vad ni ser i dag, Jag lovar att äta upp mig själv om ni Kan finna någon hatt mer klok än jag. Behåll ni gärna era svarta plommonstop, Och era höga hattar som ser fina ut För jag är Hogwartshatten Som Sorterar Och därför slår jag alla andra utan prut. Det finns ej något dolt i era tankar Som inte [i]genast jag kan uppenbara, Sätt mig på huvudet, och jag skall säga I vilket hem ni helst bör vara. Ni kanske passar i Gryffindor, Där folk med mod i bröstet lever, Vars djärvhet, kraft och tapperhet Dem skiljer ut från mängden av elever; Ni kanske hemma hör i Hufflepuff,[/i] Där rättvisa och sanning styr, Ja, Hufflepuffarna är trogna och lojala Och aldrig någon möda skyr; Måhända är ert hem det visa Ravenclaw, Ty den som lärd och kvicktänkt är Och har ett gott och klart förstånd Skall alltid sina likar finna där; Eller måhända ni i Slytherin Skall era sanna vänner vänner finna, Där sluga rävar nyttjar alla knep Att sitt mål och syften vinna. Så sätt nu hatten på! Förfäras ej! Grips ej av frossa! Ty jag kan lova Att ( fast jag inga har ) ni är i säkra händer, För jag, jag är en Hatt Med Tankegåva! vart det bra? tog sången fr. första boken!! 2 sep, 2011 16:19 |
Du får inte svara på den här tråden.




Mugglarportalen