Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harry Potter älsknde dyslexiker

Forum > Harry Potter > Harry Potter älsknde dyslexiker

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Severus10
Elev

Avatar


Jag har inte dyslexi.
Men jag lyssnar ändå hellre på ljudböcker än att läsa böcker.

9 dec, 2011 07:58

Borttagen

Avatar


okej men det är ju inge farlig iallafall

9 dec, 2011 07:59

Nymfadora Tonks
Elev

Avatar


Skrivet av Severus10:
Jag har inte dyslexi.
Men jag lyssnar ändå hellre på ljudböcker än att läsa böcker.

Man kan ju ha läs och skriv svårigheter också
Eller så gillar man bara att lyssna mer än att läsa XD

9 dec, 2011 07:59

Severus10
Elev

Avatar


Jag har har inget av det så dyslexi har jag inte

9 dec, 2011 08:02

Nymfadora Tonks
Elev

Avatar


Skrivet av Severus10:
Jag har har inget av det så dyslexi har jag inte

Okej

11 dec, 2011 18:32

LoonyMe
Elev

Avatar

+2


Måste bara berätta detta när ni pratar om dyslexi...
En kille i min gamla klass berättade i sexan att han hade fått diagnos på att han hade dyslexi. Alla tycker ju såklart synd om honom men han var jätteglad och så sa han:
"Och när jag börjar sjuan, DÅ FÅR JAG EN EGEN DATOR! FATTA VAD NAJS!

Gud vad alla skrattade...♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2Ftumblr_mailmhWTBn1rzdftio6_250.gif

11 dec, 2011 18:38

Nymfadora Tonks
Elev

Avatar


Skrivet av LoonyMe:
Måste bara berätta detta när ni pratar om dyslexi...
En kille i min gamla klass berättade i sexan att han hade fått diagnos på att han hade dyslexi. Alla tycker ju såklart synd om honom men han var jätteglad och så sa han:
"Och när jag börjar sjuan, DÅ FÅR JAG EN EGEN DATOR! FATTA VAD NAJS!

Gud vad alla skrattade...♥

Haha, ja det finns ju både nackdelar och fördelar

11 dec, 2011 18:42

themarauder
Lärare

Avatar


Tips är att lyssna och läsa boken samtidigt!! Det har jag gjort med de engelska böckerna, för att lära uttal bättre etc.

=) - just like themarauder

11 dec, 2011 18:44

Borttagen

Avatar


det är skit bra grejer kan jag säga

11 dec, 2011 18:54

GodricH
Elev

Avatar


har haft diagnosen "dyslexi" hela grundskolan och nu halva gymnasium tiden, visst det finns nackdelar med att vara "dysse" som jag själv säger haha, som till exempel att alltid måste plugga längre för att lära sig -.- men fördelarna väger tyngre. Muntligt prov hur nice som helst, längre skrivtid osv, när det gäller läsningen kan jag rekommendera, En dasiyspelare. Den engelska hp versionen som är inläst av Mickael(?) fryh, kan jag också rekommendera. likaså den svenska inläsaren.

11 dec, 2011 19:08

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Harry Potter älsknde dyslexiker

Du får inte svara på den här tråden.