Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harrys syster...

Forum > Fanfiction > Harrys syster...

1 2 3 4
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


bra

5 aug, 2011 23:12

Borttagen

Avatar


bevakar kan bli kul

6 aug, 2011 14:39

Bombarda
Elev

Avatar


meer!

Kärlek till alla!

7 aug, 2011 13:29

ginny_weasley1
Elev

Avatar


Harry och Lilian gick till trollstavsbutiken. De testade stav efter stav. Till slut hittade de rätt.
Harrys stav var av järneksträ, 11 tum, fenixfjäder
som kärna, böjlig. Lilians var 12 tum mahognyträ, fenixfjäder, superböjlig. Precis som i boken Lilian hade läst började Ollivander prata om att det var märkligt med fenixfjädern. Men Lilian reagerade på ett mycket märkligt sätt när Ollivander berättade om hennes hårfärg. Även om hennes föräldrar inte var blonda kunde väl ändå hon bli blond! eller?
- Men vad är det för fel på min hårfärg? undrade Lilian. Till svar fick hon:
- När du var liten hade du rött hår. Men ´s förbannelse sög ut all färg ur ditt hår och du blev blond.
Lilian gick och funderade på det en stund. Harry och Lilian betalade för sina trollstavar och gick. Därutanför mötte de Hagrid. Han hade med sig något till de....

.:HP:.

7 aug, 2011 16:49

Borttagen

Avatar


haha! MEEER

7 aug, 2011 17:36

ginny_weasley1
Elev

Avatar


Grattis på födelseda´n hörni!
Hagrid hade med sig 2 ugglor! Snövita. 1 med bärnstensgula ögon och en med violetta(!) ögon.
Hagrid gav den violettögda till mig och den med bärnstensgula ögon till Harry.
hmmm, jag ska nog döpa dig till Hedwig!
Jag log åt min uggla och sa:
- Du ska nog få heta Violet!
Möt mej på Läckande kitteln imorrn så tar jag er till tåget!

*nästa dag*
Vi mötte Hagrid nere vid baren på Läckande kitteln.
Kom, så går vi till tåget!
Vi gick en stund och kom slutligen fram till King´s cross.
Klarar ni er själva nu?
- Javisst!
Jag förklarade allt för Harry om hur man gjorde och sådant. Harry verkade först inte tro på allt jag sa, men jag sa att jag faktiskt var hans syster och han borde lita på mig. Då gick vi vidare ner mot perrongen.
- Vi är här nu! sa jag när vi kom fram till passagen.
Vi sprang in på perrong nio och trekvart. Vi klev ombord på tåget, hittade en tom kupé och satte oss ner där. När tåget gick igång kom Ron och frågade om han fick sitta med oss. Sedan gick allt precis som iboken, förutom att jag var med, förstås. Det mörknade och tåget började sakta in.
Wow! När jag klev av såg jag det vackraste slottet någonsin!...

.:HP:.

7 aug, 2011 18:15

Borttagen

Avatar


Jättebra!!!! MEEER Så harry och lillian e tvillingar?

7 aug, 2011 18:22

ginny_weasley1
Elev

Avatar


ja, Harry och Lilian är tvillingar. Mer kommer snart!

.:HP:.

7 aug, 2011 18:41

Borttagen

Avatar

+1


YaaaaaaYYY!!!

7 aug, 2011 18:42

J00KERN
Elev

Avatar


oh awesooome :]

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F25.media.tumblr.com%2F36c6d22e6d8ef572c103fb5ac123a21b%2Ftumblr_mmfg1hBfcX1s9jbhoo1_250.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2F71539b12311ac075eaf8d217d7e7d5f3%2Ftumblr_inline_mfs7539UWV1ro24gz.gif

7 aug, 2011 18:51

1 2 3 4

Forum > Fanfiction > Harrys syster...

Du får inte svara på den här tråden.