Vilka älskar Italiensk glass?
Forum > Off Topic > Vilka älskar Italiensk glass?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
MattiasD
Elev |
Det blir wiki på det...
Marco Polo 1200-talet till Asien och kom hem till Italien där han berättade om en efterrätt han fått i Peking gjord på frusen mjölk. Det ledde till att italienarna började tillverka glass och än idag är Italien välkänt för sin goda glass. 31 maj, 2010 21:24 |
|
Cyachi
Elev |
Oh, nästan rätt!
1 jun, 2010 19:21 |
|
Loja
Elev |
mhmmmmmm GB! Eller den där på hemköp vi åt! det var så gott att jag dog. sen var jag tvungen att komma tillbaka till livet för att äta mer. 2 jun, 2010 20:30 |
|
liuns
Elev |
Vi var i Italien i somars och glassen var underbar!
3 dec, 2011 17:53 |
|
Celebikai
Elev |
3 dec, 2011 17:57 |
|
Ladusvalan
Elev |
Italiensk kulglass är nog den absoluta favoriten av alla glassorter (är inte jätteförtjust i sorbet, dock)... Det är mycket roligare och godare än typ GB-glassar eftersom det finns så många fler smaker att välja på!
Favoritsmaker: romrussin, pekannöt, lakrits, daim, tiramisù, karamell, apelsinchoklad m.fl. (Vilka är era favoriter?) 3 dec, 2011 19:21 |
|
Amandan
Elev |
3 dec, 2011 19:22 |
|
adliitam
Elev |
Jag ääälskar italiensk glass! när jag var i milano med min kör så åt vi glass hela tiden! så mycket godare än svensk glass! Och inte var den bara "sorbeig" fanns jätte mycket krämig underbar glass
![]() ![]()
3 dec, 2011 19:29 |
|
joel9324
Elev |
3 dec, 2011 19:33 |
|
Ida S
Lärare |
Åh, italiensk glass som är så gott
"we live together, and harry does all the cooking." 3 dec, 2011 19:33 |
Du får inte svara på den här tråden.








Mugglarportalen