Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Snape i DH part 2

Forum > Harry Potter > Snape i DH part 2

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Siriuz
Elev

Avatar


Skrivet av ninja:
Håller med dig! Maggie och Alan känns verkligen... helt rätt i sina roller heehe


Visst gör de! Så himla glad över det, två av mina absoluta favoritkaraktärer.

Nothing's gonna change my world.

19 jul, 2011 18:56

Borttagen

Avatar


Skrivet av Milanima:
Som troget Snape-fan (faktiskt redan innan 7e boken kom!!!) satt jag och stortjöt mig igenom både när han dog och sekvensen med hans minnen. Tyckte Alan och Daniel gjorde dödsscenen så himla bra!
Jag gillade verkligen den där scenen de lagt till när han är i Godric's Hollow och tar henne i sin famn och när Dumbledore blir chockad över hinden och liksom: "Lily?! After all this time?" och sen Alans "Always!" var perfekt.
Dock var det en del saker som var lite knäppa: James var blond, för oskuldsfull, utan glasögon och såg ut att vara typ 4 år. Och det var lite dumt enligt mig att först låta Snape säga det där med att Harry har Lilys ögon och att de är blå, medan man sen, typ 5 min senare får se en Lily med bruna ögon.
Även att de tagit bort hela "mudblood"-grejen känns lite konstigt. (Den är ju inte ens med i 5an!) Då finns det ju ingen orsak till varför hon säger upp bekantskapen med honom.
Benedict Clarke var ju bara sååååååååååååå söt som lilla Snape också!


You took my words, håller med dig på alla punkter. (Förutom att jag innan sjunde boken avskydde Snape en del, and strill does partly) Åh vad Alan Rickman gör det bra. Han är så awesome, dör lite.

19 jul, 2011 19:13

Detta inlägg ändrades senast 2011-07-19 kl. 21:07
Antal ändringar: 1

Ginny00
Elev

Avatar


Åh det var så sjukt fint..

19 jul, 2011 19:14

Borttagen

Avatar


Det var så bra gjort... SÅ sorgligt :'( Mycket sorgligare än i boken tillochmed..

19 jul, 2011 19:19

Fang
Elev

Avatar

+1


Sorgligaste döden i filmerna.

19 jul, 2011 19:56

Borttagen

Avatar


Uuuusch va jag grät... >.<
Du va den finaste och sorgliigaste döden i alla filmer tycker jag ! Och Snape's minnen var så sjukt fina, obeskrivliga!

19 jul, 2011 20:01

Abrakadabra
Elev

Avatar


Höhö! Jag grät när snape dog men inte när Fred,Remus och Tonks dog.... (*SKuldkänslor)!
Nejmen jag fick faktiskt kämpa riktigt för att inte börja gråta då heller...

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_s2k7dSMSAY4%2FSSWI-VNdr1I%2FAAAAAAAAAf0%2FDjaL6vvD6aM%2Fs400%2FBroder%2BDaniel.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Fbb04f3778a21afb4a5d35b7f9ce0b582%2Ftumblr_mjrhm9YXyH1rxxzq4o1_500.gif

19 jul, 2011 20:14

Borttagen

Avatar


Jag tycker att Snape har varit helt underbar i hela DH2! Snapes minnen var väldigt skickligt gjort, förutom att Snape var nästan lite för söt, han ska vara "senig och gul" det tycker jag var en liten miss. Annars tycker jag bara att Lily-skådespelaren och Petunia-skådespelaren var helt awesome! Snape och Lily som barn var verkligen supergulliga tillsammans! Och, som alla andra säger, superfint när Snape kramar Lilys döda kropp, där storgrät jag...
Liten notis: Fint jobbat med sminkningen av den yngre Snape, sminkteamet.
Kärlek till Alan!

19 jul, 2011 20:38

Abrakadabra
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag tycker att Snape har varit helt underbar i hela DH2! Snapes minnen var väldigt skickligt gjort, förutom att Snape var nästan lite för söt, han ska vara "senig och gul" det tycker jag var en liten miss. Annars tycker jag bara att Lily-skådespelaren och Petunia-skådespelaren var helt awesome! Snape och Lily som barn var verkligen supergulliga tillsammans! Och, som alla andra säger, superfint när Snape kramar Lilys döda kropp, där storgrät jag...
Liten notis: Fint jobbat med sminkningen av den yngre Snape, sminkteamet.
Kärlek till Alan!


Jaa! Det var bara helt fantastiskt!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F2.bp.blogspot.com%2F_s2k7dSMSAY4%2FSSWI-VNdr1I%2FAAAAAAAAAf0%2FDjaL6vvD6aM%2Fs400%2FBroder%2BDaniel.gif https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F24.media.tumblr.com%2Fbb04f3778a21afb4a5d35b7f9ce0b582%2Ftumblr_mjrhm9YXyH1rxxzq4o1_500.gif

19 jul, 2011 20:53

Milanima
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av Milanima:
Som troget Snape-fan (faktiskt redan innan 7e boken kom!!!) satt jag och stortjöt mig igenom både när han dog och sekvensen med hans minnen. Tyckte Alan och Daniel gjorde dödsscenen så himla bra!
Jag gillade verkligen den där scenen de lagt till när han är i Godric's Hollow och tar henne i sin famn och när Dumbledore blir chockad över hinden och liksom: "Lily?! After all this time?" och sen Alans "Always!" var perfekt.
Dock var det en del saker som var lite knäppa: James var blond, för oskuldsfull, utan glasögon och såg ut att vara typ 4 år. Och det var lite dumt enligt mig att först låta Snape säga det där med att Harry har Lilys ögon och att de är blå, medan man sen, typ 5 min senare får se en Lily med bruna ögon.
Även att de tagit bort hela "mudblood"-grejen känns lite konstigt. (Den är ju inte ens med i 5an!) Då finns det ju ingen orsak till varför hon säger upp bekantskapen med honom.
Benedict Clarke var ju bara sååååååååååååå söt som lilla Snape också!


You took my words, håller med dig på alla punkter. Åh vad Alan Rickman gör det bra. Han är så awesome, dör lite.


Jaaaa! Alan är ju bara såååååååååååååååååååååååååå bäst!!! Han MÅSTE få en Oscar för den rollen! Annars är det stor skandal! (Det är skamligt att han aldrig ens varit nominerad till en förr!!!)

SparksMoonstone122 på pottermore

19 jul, 2011 21:06

1 2 3 4 5

Forum > Harry Potter > Snape i DH part 2

Du får inte svara på den här tråden.