Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]
Forum > Fanfiction > Draco Malfoys första är på Hogwarts! [SV]
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
bra!
15 jul, 2011 10:35 |
|
:WP:
Elev |
kan du tipsa vänner att läsa den ?
15 jul, 2011 11:42 |
|
Borttagen
|
Lägg in ett kapitel till!
15 jul, 2011 13:54 |
|
Borttagen
|
MER!!
15 jul, 2011 14:05 |
|
sweetfia
Elev |
Meeeerr!
15 jul, 2011 14:38 |
|
:WP:
Elev |
Här kommer mer
Det gick förbi en hel del elever fram och tillbaka utanför deras kupé, plötsligt öppnades kupédörren och en flicka med svart hår och guldfärgade ögon frågade om hon fick sitta hos dom. Malfoy , Crabbe och Goyle kollade på varandra , men sen nickade Draco. -Jag heter Pansy Parkinson, sa flickan glatt. -Jag heter Vincent Crabbe, sa Crabbe mumlande. -Jag heter Gregory Goyle. -Och jag heter Draco Malfoy, men kalla mej bara för Malfoy. Sa han och han märkte hur flickan kollade på honom på ett annorlunda sätt än vad hon gjorde på Crabbe och Goyle , sedan började hon rodna häftigt och kollade ner i sitt knä. Efter ett tag började dom prata och flickan berättade att hon trodde att hon skulle hamla i Slytherin. Dom pratade och pratade, till slut sa flickan: -Har ni hört att Harry Potter ska börja på Hogwarts i år?! -Jajamen, sa Goyle -Men tydligen umgås han med Weasleys . Muttrade Crabbe. -Med Weasleys?! Utbrast Draco. Dom där rödhåriga blodsförrädarna som ändå bara har fler barn än vad dom har råd med! Alla brast i skratt. Draco visste inte varför han sa så, eller varför han blev så kaxig.. men det kändes bäst att försöka göra som hans pappa hade talat om för honom – att hålla sej borta från Mugglarfödda och blodsförrädare. Dom hade nu bytt om till sina uniformer och tåget stannade. Det blev trångt i korridoren och Draco fick tränga sej för att försöka komma ut , när han kom ut kollade han upp och fick syn på en JÄTTE stor man! Pansy,Crabbe och Goyle kom bakom honom och utbrast ett lågt ”Wow”. -Förstaårselever efter mej! Åh, just det ja.. mitt namn är Hagrid! Sa den stor mannen högt! Förstaårseleverna gick efter Hagrid och stannade vid en sjö med massa båtar i. Någon knuffade till Draco så att han ramlade på en tjej i blont långt hår , han bedde så mycket om ursäkt men när flickan vände sej om mot honom såg han rakt in i hennes stora fina gröna ögon , -Det är lugnt, sa flickan. -Bra, sa han och kände hur han rodnade. I ögonvrån kunde han se hur Pansy blängde på honom. Hagrid sa att man skulle sätta sej i båtarna 3 eller 4 i varje, Draco satte sej med Goyle, Pansy och Crabbe. Sedan kom dom fram till Slottet, det var helt otroligt! Hur vackert som helst. Dom gick in genom en port och sedan upp för en trappa. Det kom en kvinna ingående och pratade med dom. - Hej alla förstaårselever! Jag heter Minerva McGonagall och ni ska alldeles strax få gå in i stora salen och bli sorterade till era elevhem. Vi går in om 10 minuter men först ska ni få prata med varann lite. Draco märkte att han stog jämte den söta flickan. Hon kollade på honom med ett leende och så började dom prata. -Vad heter du? Frågade flickan. -Draco Malfoy , och du? -Emie, Emie Weasley , sa flickan. Draco stelnade till. En Weasley? Bra ? 15 jul, 2011 18:07 |
|
Borttagen
|
Jättebra men hur är Emie Weasley släkt med Ron?
15 jul, 2011 18:20 |
|
:WP:
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jättebra men hur är Emie Weasley släkt med Ron? Dom är tredjedelskusiner 15 jul, 2011 18:33 |
|
sweetfia
Elev |
meer
15 jul, 2011 19:15 |
|
:WP:
Elev |
okejj
-Sa du Weasley? Frågade han. Du ser ju inte ut som en. Är du syster till han där killen , Sa Draco och nickade åt en kille som hette Ron Weasley. Det var nämligen han som Draco hade sett på Perrongen. -Åhh.. nejdå. Sa flickan. Hans pappa och min pappa är kusiner, men ingen i min familj liknar en så kallad ”Weasley”. -Okej, sa Draco lite fundersamt utan att kunna slita blicken från hennes gröna ögon. Nu kom Professor McGonagall in och sa att dom skulle gå till stora salen, dom gick in i ett stort rum med fyra långa bort där det satt massa elever. Och ett långt bord längst fram där satt en gammal man men långt silverfärgat skägg. -När jag ropar upp era namn så kommer ni fram och sätter er på pallen och blir indelad i elevhemmen Gryffindor, Hufflepuff, Ravenclaw och Slytherin. Sorteringen började. Man skulle sätta en talande hatt på huvudet som ropade ut vilket elevhem man kom i. -Caroline Spize. -Ravenclaw!! -Lucas Roddie -Hufflepuff! -Hermione Granger. -Hmm…. Ravencaw? Eller kanske Gryffindor? Aja.. som du vill då… GRYFFINDOR! -Vincent Crabbe. Crabbe gick upp till pallen , hatten han knappt nudda hans huvud innan den ropade Slytherin! Samma sak med Goyle och Pansy. -Ron Weasley. En kille med Rött hår satte sej på pallen , Draco kände igen killen från Kings Cross. -Jaså, en till Weasley! Jag antar jag placerar dej tillsammans med din bröder! Gryffindor!! -Sofia Tonks. -HUFFLEPUFF!!! -Harry Potter. Alla i salen blev tysta. En Svarthårig pojke med runda glasögon gick fram och satte sej på pallen. Sorterings hatten funderade och mumlade länge, men Draco hörde inte så noga vad den sa… Han hade fullt upp med att snegla på Emie. Att hon verkligen var en Weasley? Det kunde man inte tro,tänkte Draco. Tillslut ropade hatten -GRYFFINDOR! Alla i Gryffindor bordet applåderade, och några skrek : ”VI FICK POTTER!” Så fortsatte sorteringshatten. -Emie Weasley. Draco stelnade till. -Oj oj oj, är du en Weasley? Det kunde man inte tro. Du är i alla fall släkt med rödhåringarna i Gryffindor, men inte jätte nära släkt. Men jag ser mycket i dej och det bästa vore att placera dej i … SLYTHERIN!! Emie såg ganska Chockad ut , det förstod Draco för det var han också.. han trodde självklart att hon skulle komma i Gryffindor. Sen ropade sorteringshatten: -Draco Malfoy. Draco gick upp till pallen , lite orolig men försökte att se oberörd ut. -Ha! Ännu en Malfoy..det här blir enkelt…. SLYTHERIN!!! Det var en lättnad att gå till Slytherinbordet och sätta sej jämte Crabbe och Goyle. Pansy satt med några tjejkompisar och Draco kollade efter Emie, han hittade henne med ett gäng tjejer och killar, hon satt och pratade med en pojke med ljusbrunt hår. Draco blev plötsligt irriterad , han knöt näven och försökte strunta i det. Maten var underbar! Och sedan dök det upp efterätt, som också smakade utsökt. Sedan gick dom ner till sällskapsrummet. Han gick till sin sovsal som han delade med Crabbe, Goyle och en rolig kille som hette Zabini Blaise. Han somnade direkt. Vad tyckte ni ? 15 jul, 2011 19:51 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen