Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Draco<3 Hermione?? [SV]

Forum > Fanfiction > Draco<3 Hermione?? [SV]

1 2 3 ... 320 321 322
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar

+3


Jag tittade i väskan, i kappan och där jag satt.
Jag suckade. Då kom jag på det. Jag hade den nere vid sjön.
Jag reste mig upp och rusade ner till sällskapsrummet.
- HERMIONE! Skrek Harry när jag sprang förbi.
Jag stannade och vände mig om.
- Varför så bråttom?
jag suckade stressad.
- Jag har tappat min stav nere vid sjön! Förklarade jag innan jag fortsatt att springa.
Jag sprang ned för alla trappor och höll på att krocka med Cho Chang men brydde mig inte ens om att säga förlåt.
Väl nere vid sjön tittade jag där jag hade suttit. Den fanns inte där heller.
Jag kände att gråten var nära. Staven var en viktig sak att ha här på Hogwarts. och så är slutproven om 3 månader.
jag gick tillbaka till sällskapsrummet med sänkt huvud.
Jag sjönk ner i soffan brevid Hary och Ron.
- Hittade du den mione?
jag skakade på huvudet åt svar på Ron's fråga.
Harry la armen om mig.
- Kom Hermione så går vi och säger till Professor Dumbledore att din stav är borta!
Jag reste mig upp och gick brevid Harry helt tyst tills vi kom fram till statyerna som vaktade Professor Dumbledore's kontor.
- Lösenord?
Harry suckade.
- Hermione har tappat sin stav! Vi måste in!
Den fnös.
- Glöm det. Inget lösenord inget tillträde!
- Potter, Granger vad gör ni där? Professor McGonagoll kom gående i korridoren.
- Vi ska anmäla att Hermiones stav är borta professorn! Sa Harry.
Professor McGonagoll tittade på mig.
- Är din stav borta?
jag nickade utan att lyfta huvudet.
- Citronmossé! Sa Professor McGonagoll åt oss och visade att vi skulle gå in.
Vi klev in och upp på den rörande trappan tills vi stog i Professor Dumbledore's kontor.
- Åh Miss Granger, Mr Potter vad har ni på hjärtat? Professor Dumbledore satt bakom sitt skrivbord och tittade på oss medans han klappade Fawkes.
- Hermione har tappat sin stav professorn och den finns ingenstans! Sa Harry.
Dumbledore vände blicken mot mig.
- Vad hade du den sist Miss Granger? Frågade han snällt.
- Nere vid sjön professorn!
Han nickade.
- och du har tittat där?
Jag nickade.
- Ja sir!
Han ryckte på axlarna.
- Vi väntar i 2 dagar! Har den inte kommit fram betalar jag en ny åt dig!
Vi tackade och gick tillbaka till sällskapsrummet!
Jag sa godnatt direkt och gick upp till sovsalen, duschade och bytte om innan jag kröp ner i sängen.
Men jag somnade inte utan låg bara och tittade i taket och undrade vart min älskade stav hade tagit vägen!!

Mera??

11 jul, 2011 20:29

Borttagen

Avatar


Jaa, mer!!

11 jul, 2011 20:36

Borttagen

Avatar

+1


en till som kommenterar så skriver jag ikväll;D

11 jul, 2011 20:37

Katla
Elev

Avatar


Mera? MYCKET MERA! Superbbb!

♏︎

11 jul, 2011 20:38

Borttagen

Avatar

+1


Jag sov inte mycket den natten. Kanske 2 timmar.
Dagen efter hade jag svarta ringar under ögonen.
- Hermione hur mycket sov du inatt egentligen? Frågade Harry mig nere vid lunchen.
- 2 timmar tror jag! Jag undrar vad min stav är!
Harry nickade och tittade på klockan.
- Vi måste gå till lektionen i försvar mot svartkonster nu!
Jag, Harry och Ron reste oss upp och gick till klassrummet på 4 våningen.
- Idag ska vi öva på Accio! Sa Professor Lupin. ( Vi säger att vi har honom ).
Alla började öva men jag satt kvar i bänken.
- Miss Granger varför övar inte du?
Jag tittade upp.
- Min stav är borta professorn! Försvann igår!
Han suckade.
- usch då. Orkar du göra något annat? Det ser ut som om du inte har sovit inatt!
jag log generat.
- Det har jag inte heller!
han log och viskade:
- Sov en stund då!
Jag log tacksamt och la huvudet i armarna och somnade även fast folk skrek och tjoade i klassrummet.
90 minuter senare väckte Harry mig.
- Hermione vi har örtlära nu!
jag skakade på huvudet och gäspade innan jag reste mig upp och gick efter dom till örtläran.
Jag la inte märke till att Harry och Ron undrade vad som var fel på mig.
På örtläran somnade jag igen. Men ingen väckte mig förrens efter lektionen.
- Miss Granger kan jag få prata med dig?
jag nickade och sa till Ron att vi skulle mötas i Stora Salen senare.
- Förlåt Professor Sprout för att jag sov! Hon höll upp handen för att tystna mig.
- Ingen fara Mr Potter berättade varför. Har du tänkt på att din stav kanske är stulen?
Jag nickade.
- Jag börjar tro det!
professor Sprout nickade.
- Okej du kan gå!
Jag sa hejdå och gick upp till Stora Salen.
- Granger? jag snurrade runt på gården och såg Malfoy sitta utanför örtläran.
- Malfoy! Sa jag trött och tittade på honom.
- Du ser ut som ett lik!
- Tack!
han skrattade.
- har du tappat något? jag nickade.
- Vaddå för något?
Jag suckade.
- Min stav!
Han plockade upp något ur fickan.
- Du menar den här?
Jag tittade snabbt upp och såg Malfoy leka med min stav.
- Vart hittade du den?
Han log glatt.
- Där nere vid sjön där du satt!
Jag himlade med ögonen.
- Varför gav du inte mig den tidigare?
Han suckade.
- Därför vi hade inga lektioner tillsammans!
Jag höll med.
- Okej då. tack förresten!
jag tog emot staven och började gå upp till Stora Salen. Genast mådde jag bättre.

Mera??

11 jul, 2011 20:59

Katla
Elev

Avatar


Borde inte Flitwick ha lektionerna där de tränar accio? Jaja, whatever, du äger på att skriva! Mer!

♏︎

11 jul, 2011 21:05

Lilla ugglan piggelin
Elev

Avatar


Mer! Superbra!

“I’m on a roller coaster that only goes up, my friend.” - Augustus Waters (The fault in our stars)

11 jul, 2011 21:47

Lily Evans
Elev

Avatar


Skrivet av Katla:
Borde inte Flitwick ha lektionerna där de tränar accio? Jaja, whatever, du äger på att skriva! Mer!

Tänkte skriva det också

Mer =)

‎"A true friend is someone who says nice things behind your back."

11 jul, 2011 23:00

Borttagen

Avatar


jo... Skrev fel.. HEHE Sorry;D
----------------------------------
Jag såg att Malfoy redan satt i Stora Salen när jag kom fram. Hur kunde han gå så fort?:O Jag gick förbi mina vänner upp till lärarnas bord.
- Professor Dumbledore jag fick tillbaka min stav idag!
- Fick tillbaka den? Frågade han glatt.
Jag nickade.
- EN elev hade hittat den så snälla ge 10 poäng till Slytherin! Men säg inte satt jag sa det.
Dumbledore såg förvånad ut.
- Okej! Men det var bra att staven kom till rätta Miss Granger!
Jag nickade, tackade och gick tillbaka till Harry och Ron som förvånat satt och tittade på mig.
- Du ser piggare ut! Sa Ron direkt.
Jag plockade upp staven ur fickan och började vifta med den.
- DU HAR HITTAT DEN! Utropade Harry så halva salen tittade på oss.
Jag skrattade.
- En annan elev hittade den faktigst!
Ron skrattade.
- Det är ju bra att du har den igen! Åh posten är här!
En uggla landade framför mig med ett brev i näbben.
Jag tackade ugglan med en klapp och tog brevet och öppnade det.

" Granger, möt mig vid örtläran nu om 10 minuter! // Draco Malfoy!"

Jag läste brevet, vek ihop det och såg Malfoy nickade nästan osynligt.
Jag nickade tillbaka och åt snabbt upp maten. Sen reste jag mig upp.
- Vart ska du? Frågade Harry misstänktsamt.
- Gå en runda. Jag vill vara ifred! Harry nickade och log.
- Kom tillbaka innan utegångsförbudet!
Jag lovade och gick ner till örtläran. Jag satte mig på bänken en liten bit ifrån och väntade. Efter 5 minuter kom Malfoy gåendes.
Han såg mig och styrde stegen till bänken.
- Hej!
Jag tittade upp.
- Hej!
- FÅr jag? Frågade han och nickad emot bänken.
Jag nickade och han satte sig ner.
- Vad ville du Malfoy?
Han drog ett djupt andetag och sa:
- Jag är kär i dig Hermione!

Mera??

12 jul, 2011 10:12

mrfufnek
Elev

Avatar


MER!! SUPEER BRA

HÄR! PROUD TO BE A CRAFANGFRAN!

12 jul, 2011 10:31

1 2 3 ... 320 321 322

Forum > Fanfiction > Draco<3 Hermione?? [SV]

Du får inte svara på den här tråden.