Allergier
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Cyachi
Elev |
Jag är allergisk mot jordnötter, men det är inget jag störs av direkt.
Gillar ändå inte nötter. 12 jun, 2011 21:52 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Jag är tydligen allergisk mot solsken. Har fått soleksem efter väldigt lite tid utomhus i år. Har aldrig hänt förr När jag var liten ville jag dock vara allergisk mot fisk. Inte längre däremot. Oj, det måste vara hemskt, med tanke på D-vitamin brist som man kan få av att inte vara i solen och massa sånt. Stackare! 12 jun, 2011 22:09 |
|
Milanima
Elev |
Skrivet av Borttagen: Jag är tydligen allergisk mot solsken. Har fått soleksem efter väldigt lite tid utomhus i år. Har aldrig hänt förr Har faktiskt samma problem just i år, men inte tidigare. Känns lite udda. SparksMoonstone122 på pottermore 12 jun, 2011 22:18 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Jag är tydligen allergisk mot solsken. Har fått soleksem efter väldigt lite tid utomhus i år. Har aldrig hänt förr När jag var liten ville jag dock vara allergisk mot fisk. Inte längre däremot. Oj, det måste vara hemskt, med tanke på D-vitamin brist som man kan få av att inte vara i solen och massa sånt. Stackare! Det är lugnt Och jag har iofs aldrig varit förtjust i att vara ute i solen. Det är bara varmt och svettigt >.< 12 jun, 2011 22:28 |
|
Kintsugi
Prefekt |
Jag är allergisk mot penicillin
Som tur är blir jag inte sjuk så ofta, men drabbades senast för två år sedan. Svällde upp som bara den och blev helt prickig över kroppen. Läkarna ville inte låta mig åka hem med risk för att jag skulle svälla upp helt och inte kunna andas - men mamma lovade att vaka över mig som en hök väl på hemmaplan. Haha. Kändes fint. Arton år och övervakad av mammis ☽ Kintsugi of House Zabini, the First of Her Name ☾ 12 jun, 2011 22:53 |
|
Hotissue
Elev |
Jag är allergisk för en hel del.. men det är bara två saker jag märker av! Penicillin och gräs/pollen...
Fick penicillin när jag var sjuk förut </3 blev ännu värre plus att jag fick värsta bulorna över hela kroppen... liksom vafan haha! Och ja.. pollen -.- jag nyser minst 10 ggr om dagen och mina ögon rinner och kliar ofta :[ Annars är jag allergisk mot katt och hund (har katt så aa... haha) och jag allergisk mot gluten typ. Men äter saker med gluten i hela tiden, så det verkar inte vara någon fara :p
http://loca.blo.gg/ || PotionSnitch169@Pottermore
13 jun, 2011 03:25 |
|
soratanaka
Elev |
Har svårt för nyklippt gräs, eftersom många retande partiklar flyger i luften då. Pälsdjursallergiker också, men reagerar inte så mycket på katter och sånt ändå. Och tomater, men kan äta ketchup. Får blemmor i käften om jag äter tomat.
"We should love people and use things, but unfortunately we love things and use people." 13 jun, 2011 09:25 |
|
Borttagen
|
Jag är inte allergisk mot något, däremot är min ena syrra det. Mot ganska mycket saker.
Pälsdjur är hon allergisk mot, vilket verkligen är synd. Hon älskar själv hundar, men hon kan på något sätt så kan hon umgås med dem och kaniner ibland. Ja, hon brukar gå ut med en hund varje onsdag och på sommaren brukar vi hyra sommarkaniner. Men då är de utomhus. Det är typ mest katter som hon är allergisk mot, vilket är lite synd, katt vill jag ha sen länge. Och så är hon allergisk mot jordnötter. Det är såååååå jobbigt. Det kanske inte låter så hemskt, men för det första så älskar jag jordnötter (haha, ego) men jag kan ALDRIG äta det. Siri som min syster heter (Siri på mugglis) är så allergisk så att ingen i hennes närhet får äta jordnötter. Enda gångerna jag kan äta jordnötter är om jag typ sover över hos någon och ska vara borta från henne i minst 24 timmar. Annars får hon svårt att andas och kliiga ögon. Om någon som har ätit jordnötter andas på henne så får en sån där reaktion. Jag tror att hon är lite pollenallergisk också. 13 jun, 2011 09:35 |
|
Borttagen
|
Jag är laktosintolerant. Jag är också allergisk mot pollen.
13 jun, 2011 16:20 |
|
Elley
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Jag är allergisk mot penicillin Som tur är blir jag inte sjuk så ofta, men drabbades senast för två år sedan. Svällde upp som bara den och blev helt prickig över kroppen. Läkarna ville inte låta mig åka hem med risk för att jag skulle svälla upp helt och inte kunna andas - men mamma lovade att vaka över mig som en hök väl på hemmaplan. Haha. Kändes fint. Arton år och övervakad av mammis Kan inte heller äta penicillin, är inte allergisk utan det biter inte på mig. får alltid feber efter några dagar av kuren...
http://nouw.com/ellenfelixson/
13 jun, 2011 16:23 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen