Harry Potter på franska
Forum > Harry Potter > Harry Potter på franska
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
dani
Elev |
Skrivet av Kintsugi: Skrivet av dani: Skrivet av Kintsugi: Nu blev jag avis här! Hoppas kunna få tag i en fransk upplaga nu så att jag kan komma igång med franska språket igen Haha, kan du franskaaaaa? Ja, läs den så kan vi fråga varandra om svåra ord och sånt.. haha. jag fattar ungefär nada. Har läst franska och har alltid haft otroligt lätt för språket. Behöver dock repetera allt från sjuan till nian känner jag (läser en fransk blogg för att få träna upp språket igen) - harry potter är nog ett smart alternativ till att börja på nytt! Haha 10 maj, 2010 09:17 |
|
Borttagen
|
Jag vet inte, jag har under en tid velat lära mig finska så jag funderade på att be Leothil köpa ett exemlpar till mig och ta med till någon gång då jag träffar henne
10 maj, 2010 15:22 |
|
dani
Elev |
Vad roligt det låter! Men blir det inte svårt om du inte kan någon finska alls? ;D
10 maj, 2010 15:38 |
|
Borttagen
|
Skrivet av dani: Vad roligt det låter! Men blir det inte svårt om du inte kan någon finska alls? ;D Hum, det lär det nog bli 10 maj, 2010 17:18 |
|
Salem
Lärare |
Skrivet av dani: Det tycker jag är lite kul. Min pappa kom hem från Frankrike och så visar det sig att han köpt de två första HP-böckerna på franska. Kul va? Men kommer jag att klara av dem? Har du läst franska i skolan då?
10 maj, 2010 20:20 |
|
Borttagen
|
Jag började läsa le Prisonnier d'Azkaban förra året, hade dock inte tid att läsa klart den innan jag skulle lämna tillbaka den på biblioteket. Men när jag väl kom in in den så gick det ganska bra, storyn är ju bekant. Som någon sa så är det ett roligt sätt att plocka upp ett språk! Borde försöka igen...
10 maj, 2010 23:39 |
|
dani
Elev |
Skrivet av Salem: Skrivet av dani: Det tycker jag är lite kul. Min pappa kom hem från Frankrike och så visar det sig att han köpt de två första HP-böckerna på franska. Kul va? Men kommer jag att klara av dem? Har du läst franska i skolan då? Ja, och jag har ett ganska starkt MVG så det borde inte vara så svårt att läsa. Fast jag slår upp ord hela tiden + att det tar typ en timme att läsa 5 sidor, haha... 12 maj, 2010 22:06 |
|
Cyachi
Elev |
Å vad kul det vore att läsa HP på typ, spanska och kolla alla udda ord! ♥
12 maj, 2010 22:14 |
|
dani
Elev |
ellerhur... eller kinesiska ^^ nä, skoja bara...
12 maj, 2010 22:26 |
|
Purufufuru
Elev |
Jag har bara läst på Engelska =w=|||
Men jag skulle kunna prova att läsa spanska tillsammans med Svenska... Ampharos will light the seas forever!! 13 maj, 2010 18:30 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen