Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

❀Prs med Mizzi!!❀

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ❀Prs med Mizzi!!❀

1 2
Användare Inlägg
Lolly!!
Elev

Avatar


Paulina
~
Paulina sprang panikartat ut ur förrådet när det slog gnistor ur hennes hand. Hon bara sprang och sprang ända tills hon inte orkade mer och måste stanna för att hämta andan. Hon tänkte tillbaka på gnistorna och plötsligt slog det henne. Gnistor uppstod bara när man var nära någon annan med kraft.
Skit också, vad jag är dum ibland, tänkte Paulina och suckade. Hon hade ju kunnat stanna kvar och träna med Cornelia. Det skulle vara bättre om de vande sig med varandras krafter så att det inte helt plötsligt slog gnistor på skolan.

Paulina vände sig om och började gå snabbt tillbaka till förrådet, men halvägs framme insåg hon att det bara var fem minuter kvar av rasten och styrde stegen mot skolans ingång istället. När hon väl var framme gick hon in och satte sig i klassrummet.
På hela historielektionen försökte Paulina möta Cornelias blick men hon bara vände bort blicken.

Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD

30 dec, 2015 21:26

Mizzi!!
Elev

Avatar


Cornelia
~
Cornelia tittar på klockan och skyndar sig till ingången. När hon väl är framme i klassrummet går hon till sin bänk. Hon tittar ner i bänken för att minska chansen att möta blicken med Paulina.
Man det som hände måste ändå betytt nått, för gnistor kunde bara framhävas vid kontakt med andra med krafter. Varför hade hon inte tänkt på det innan? Ibland kunde hon vara riktigt knäpp.
Under resten av historielektionen sitter hon försöker koncentrera sig.

31 dec, 2015 09:52

Lolly!!
Elev

Avatar


Paulina
~
Paulina går snabbt ut ur klassrummet när lektionen är slut men sedan ställer hon sig bakom ett skåp lite längre fram i korridoren. Hon tänker vänta tills Cornelia kommer och försöka prata med henne. Men efter en stund inser hon att Cornelia måste ha tagit andra vägen istället för att gå korridoren.

Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD

31 dec, 2015 13:23

Mizzi!!
Elev

Avatar


Cornelia
~
Direkt efter lektionen går hon vägen genom biblioteket istället för korridoren. Hon visste att Paulina alltid gick där, och om inte så skulle hon stöta på henne vilken stund som helst nu.
När hon har kommit fram till sitt skåp tar hon på sig sin dunjacka och skyndar sig till bussen.
" Stannar vi Dahlgatan, hör man chaufören säga"
Strax efter att bussen stannat går hon av och förtsätter in på den lilla stigen. Mot huset.

När hon väl kommit hem ställer hon sin väska åt sidan och lägger jackan på golvet. Hon går upp på sitt rum, hon ska ringa Paulina.

31 dec, 2015 14:00

Lolly!!
Elev

Avatar


Paulina
~
Paulina suckar när hon inser att Cornelia måste ha tagit andra vägen igenom biblioteket istället. Sedan går hon och tar sin jacka och skyndar sig hem.
Precis när hon kommer hem ringer hennes mobil. Det är Cornelia som ringer.
Paulina tar osäkert upp mobilen och svarar.
"Hej det är Paulina"

Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD

3 jan, 2016 21:58

Mizzi!!
Elev

Avatar


Cornelia (förlåt för kort)
~
Hon fiskar upp sin mobil och trycker igång den. Hon skriver in koden och bläddrar sakta till Ikonen telefon kommer fram.
Tonerna går fram i luren och plötsligt hör hon Paulina. Hon säger "hej".
"Hej, kom du ihåg vad som hände på sista rasten?" Frågar Cornelia osäkert.

4 jan, 2016 19:24

Lolly!!
Elev

Avatar


Paulina (de gör inget! Mitt blir nog oxå ganska kort!)
~
"Hej, kommer du ihåg vad som hände på sista rasten?" frågar Cornelia osäkert.
Jag tvekar en stund innan jag bestämmer mig för att säga som det är.
"Mhm" svarar jag.

Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD

4 jan, 2016 22:03

Mizzi!!
Elev

Avatar


Cornelia (Fixius är en trollformel som man kan använda för att få saker att sväva MEN inte med tanke)
~
"Detta kan låta konstigt, men..." tvekar jag.
Paulina är tyst.
"Men känner du till Fixius" Säger jag.

11 jan, 2016 11:40

Lolly!!
Elev

Avatar


Paulina (Extribinate är en trollformel som man använder för att få saker att försvinna och dyka upp när som helst. Går och göra med tanke men bara om man föddes med extra stark tanke förmåga, och har tränat länge. Alltså vet varken Cornelia eller Paulina att det går att göra med tanke. Än. )
~
"Ja..." svarade jag och tittade undrande på henne. "Fast jag gillar Extribinate mer"

Jag vet nt vad jag ska skriva här sååå, hejdå gissar jag? hahah xD

11 jan, 2016 12:57

1 2

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > ❀Prs med Mizzi!!❀

Du får inte svara på den här tråden.