Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

*Prs* Ellaravenclaw och The trumpet witch

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > *Prs* Ellaravenclaw och The trumpet witch

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Ellaravenclaw
Elev

Avatar


Kan inte du börja? Försökte komma på något, men kom inte på något..

22 dec, 2015 09:34

Borttagen

Avatar


Hahah, okii! Kör vi i första person eller tredje person? Och kör vi dåtid eller nutid? Hoppas att du fattar xD

22 dec, 2015 09:41

Ellaravenclaw
Elev

Avatar


Alltså jag vill helst köra jag-form och dåtid. Alltså typ "Jag gick till skolan", vad tycker du?

22 dec, 2015 09:43

Borttagen

Avatar


Okej, det blir jättebra! Hur långt ska vi skriva? Typ minst fem meningar eller?

22 dec, 2015 09:45

Ellaravenclaw
Elev

Avatar


Bra! Ja, men typ 4-6 meningar.

22 dec, 2015 09:48

Borttagen

Avatar


Okej!

Jag gick långsamt hem från skolan. Solen sken och det var bara en månad kvar i skolan innan sommarlovet. Jag öppnade ytterdörren och klev in i röran. Eftersom det var så stökigt orkade jag inte bry mig om att ställa skorna i skohyllan, så jag bara sparkade av mig dem och sprang upp på övervåningen till mitt rum. Jag slängde mig på sängen och blundade. Tänk att det snart var sommarlov.

(Sorry för dålig början, har ingen fantasi xD)

22 dec, 2015 09:57

Ellaravenclaw
Elev

Avatar


- Fiona, kommer du eller? sa jag och drog med henne. Snart skulle det bli lov, då skulle jag slippa att dra med henne hem från skolan och jag skulle kunna surfa hela dagarna. Jag tittade ut mot havet, vågorna var stora och det var perfekt surfingväder. Men jag hade läxor att göra, så det fick vänta. Jag tog min lillasysters hand och drog med mig henne, hon var alltid så långsam.

22 dec, 2015 10:07

Borttagen

Avatar


Jag suckade när jag kom på att vi hade tusentals läxor. Om jag gör det nu kan jag åka och bada sen! tänkte jag och hoppade upp ur sängen. Jag satte mig vid mitt skrivbord och tog upp högen med läxor.
"Bara att sätta igång då..." Sa jag tyst för mig själv och slog upp matteboken och började räkna.

22 dec, 2015 10:13

Ellaravenclaw
Elev

Avatar


När vi äntligen var hemma var det bara att börja med läxorna. Om jag skulle börja nu kanske jag skulle hinna med att gå till havet ett tag. Jag tog ett djupt andetag och slog upp boken. Jag började plugga och det gick ändå ganska snabbt. Efter ungefär en timme och 30 minuter var jag klar.
- Pappa! Jag går och surfar, ropade jag och satte på mig mina badkläder. Det var fortfarande ganska ljust ute, så han sa ja.

22 dec, 2015 10:21

Borttagen

Avatar


Det tog mig ett tag att göra klart alla läxorna. Men när jag äntligen var klar - efter 2 timmar - sprang jag ivrigt och satte på mig badkläderna och en klänning över det. Jag tog min mobil från skolväskan, rusade ner för trapporna och sprang in i badrummet och hämtade en handduk. Eftersom ingen var hemma ringde jag pappa och sa att jag var på stranden. Jag satte på mig flip-floppen och sprang det fortaste jag kunde till havet.

22 dec, 2015 10:28

1 2 3 4 5

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > *Prs* Ellaravenclaw och The trumpet witch

Du får inte svara på den här tråden.