PJ PRS [H@nna & MoaG]
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> PJ PRS [H@nna & MoaG]
|
Borttagen
|
(Förlåt för väntan xD Ändrade Nels mall lite så att han är barn till Nike nu, segerns gudinna!)
Nel vaknar upp tio minuter innan skolan ska börja.
Om du inte har varit med om det så ska du veta att det är väldigt jobbigt att vakna upp tio i åtta i sin pappas ostädade lägenhet och veta att man kommer komma minst en halvtimme för sent till skolan, särskilt om man vet att man skulle ha mött Candaya framför skolan typ ... nu.
Nel kastar sig ur sängen och häver på sig en mörkblå huvtröja och ett par gröna jeans. Han rusar ut i köket och brer snabbt en macka.
"Pappa?" ljudet ekar i den tomma lägenheten och Nel suckar. Hans pappa ligger säkert på en bänk i en gränd någon stans, eller så har han tillbringat natten i häkte igen. Han orkar ärligt talat inte bry sig. Om Nel fortfarande hade varit nio så hade han säkert panikslaget sprungit runt i New York och letat efter sin pappa, det var så han brukade göra, men eftersom det alltid slutade med att han behövde släpa sin pappa hem så slutade han snart med det. Nel orkade helt enkelt inte med sin pappa.
När han ätit klart (eller, medans han äter) så river han ner sin röda jacka från en av krokarna, sätter på en svart mössa på sitt svarta hår och springer ut genom trapphuset för att hitta en taxi som kan ta honom till skolan. Hoppas att Candaya inte blir allt för arg på honom!
(Vilken form ska vi skriva i? För nu skrev jag i nutid och tredjeperson, ska vi köra på det? Och vad ska satyren heta?)
13 nov, 2015 13:57
|
|
Borttagen
|
(Ja, det kan vi. Men jag varnar dig, jag är inte särskilt bra på det x) Satyren... Harrie?
Btw, du kan kalla min karaktär för Candy.)
Candy står utanför Ms Woods hus och väntar.
Hon väntar på Nel, som är sen.
Det regnar, och Candy har inga ytterkläder på sig.
Men det gör henne inget, för hon älskar regn. Fastän hon är tvungen att lägga ner ina hörlurar i väskan.
Hon har stått och väntat i en halvtimme, tack vare Gabrielle.
Tack vare hennes ADHD så började det spritta i kroppen och hon vill göra något. Men hon väntar ändå tåligt, för så gör vänner. Eller?
13 nov, 2015 16:59
|
|
Borttagen
|
(Harrie är bra! Haha, Candy xD Undrar bara, vilka är Ms Wood och Gabrielle? x))
13 nov, 2015 20:33
|
|
Borttagen
|
(Gabrielle är Candys moster, och först så tänkte jag att MS Woods skulle vara en lärare...?)
13 nov, 2015 21:14
|
|
Borttagen
|
(Jahaaaaa. Men vad gör Candy *skrattar hysteriskt* framför hennes lägenhet?
Kan vi inte säga att Candy är ett skämtnamn som Nel har satt på henne? xD För jag kan inte skriva det utan att skratta inomobords!)
13 nov, 2015 21:44
|
|
Borttagen
|
(NU FICK DU MIG ATT SKRATTA ÅT DET!!
XD
Men visst x) Det blir bra.)
13 nov, 2015 21:58
|
|
Borttagen
|
(Jag vet, jag är rolig! ;D)
Nel springer ut på gatan och försöker förgäves hitta en taxi. Plötsligt ser han en klargul bil vid änden av gatan och han springer snabbt dit medans han finetiskt letar efter pengar i sin ficka. Plötsligt stannar han. Nel kan svära på att han ser någonting upp på hustaket ... en skugga med en form som inte kan vara mänsklig. Sedan blinkar han till, och ... det - vad det nu är - är borta.
Nel står några sekunder och tittar förbryllat dit innan han börjar springa mot taxin igen. När han väl sitter i den tittar han upp mot hustaket. Han ser inte ett spår av det han trodde han såg förut.
Men trodde han det verkligen bara? Han kunde ha svurit på att ...
Nel skakar på huvudet. All stress måste vara på väg att göra honom galen.
13 nov, 2015 22:11
|
|
Borttagen
|
Candaya börjar bli orolig.
Var kan han vara?
Men alltså, han kan ju inte bara vara sen, utan att ens meddela henne!
Plötsligt känner hon håren i nacken resa sig på ända, och något prasslar i busken på Ms Woods tomt.
Hon vänder sig sakta om, och ser något hårigt, men när hon blinkat hårt är det borta.
Hon sväljer hårt och fortsätter att leta efter Nel.
Det börjar bli riktigt läskigt, tänker hon.
13 nov, 2015 22:20
|
Du får inte svara på den här tråden.