PRS mellan Ivy Lovegood och Missy The Timelady
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Ivy Lovegood och Missy The Timelady
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
"De mörkaste hemligheterna." mumlar jag tyst.
"Vi borde byta om nu, vi borde vara framme om en halvtimme." informerade jag henne tyst. Jag drog på mig mig uniformen över mina kläder och borstade håret. 27 okt, 2015 20:14 |
|
Missy The Timelady
Elev |
"Vilket elevhem hoppas du att du hamnar i?" Frågade jag. "Jag har läst på lite om Hogwarts, bara för jag var nyfiken, där det stod att det fanns fyra olika. Jag tror jag hamnar i Huffelpuff eller Gryffindor. För jag är inte smart eller slug."
![]()
27 okt, 2015 20:18 |
|
Borttagen
|
"Jaha..." mumlade jag "Hela min familj har vart i Slytherin, så jag hamnar väl där." svarade jag.
Tåget bromsade tvärt och jag passade på att smita ut. Ute var det kallt, en stor vuxen man ropade på första års eleverna att följa efter honom, så jag skyndade mig dit. 27 okt, 2015 20:25 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Ja hon var trevlig, tänkte jag sarkastiskt för mig själv. Det fanns massa båtar där man skulle sätta sig fyra och fyra. Jag satte mig med två killar och en tjej. Dem presentera sig som Albus, James och Lily Potter.
![]()
27 okt, 2015 20:28 |
|
Borttagen
|
Vi kom fram till en massa båtar, alla satte sig så jag följde deras exempel. Jag satte mig bredvid en tyst kille som hette Scorpius Malfoy. Han log svagt mot mig, men jag nickade lite kort mot honom. Båtarna satte sig i rörelse mot Hogwarts. Jag var så nervös så att benen inte kunde sitta stilla. Jag trampade otåligt på samma ställe.
27 okt, 2015 21:09 |
|
Missy The Timelady
Elev |
27 okt, 2015 21:14 |
|
Borttagen
|
Båten stannar vid en liten brygga och jag kliver ut och rättar på mig. Hagrid viftar med handen, vilket jag tror är ett tecken på att vi ska följa efter. Jag springer (självklart) först och och håller uppe med tempot medans jag försöker att inte snubbla över min uniform. Tydligen är det har man ska göra ett första gott intryck på sina kamrater. Men många förstår inte att jag är här för att lära mig och inte skaffa så många vänner som möjligt.
12 nov, 2015 20:21 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Jag smiter till mitten av elevhopen. En liten knubbig kille följde efter. Vi gick in och min blick drogs direkt till taket, den såg precis ut som himlen.
![]()
12 nov, 2015 20:24 |
|
Borttagen
|
När vi gick in genom portarna som ledde till Den Stora Salen lade jag direkt märke till himmeltaket, men ändå kunde jag inte låta bli att fnysa åt de imponerade 1:års eleverna, hade ingen läst Hogwarts Historia? jag suckade men kunde inte låta bli att le med hela ansiktet, ett äkta leende.
14 nov, 2015 22:19 |
|
Missy The Timelady
Elev |
Bi samlades vid en pal med en gammal hatt på. Det vart knäpptyst och sedan öppnade Hatten en reva och börja sjunga. Jag hoppa skrämt bak.
![]()
14 nov, 2015 22:29 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen