Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

MV nostalgi roll

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > MV nostalgi roll

1 2
Användare Inlägg
Angelinaa
Elev

Avatar


Kith skrattade när när Menyria gjorde kommentaren om att smälla Ristens hand. Sedan började hon tugga i sig det sista av sin andra macka. Frukostunderhållningen var bråkande kusiner. Kanske inte lika intressant som random explosioner, men det funkade ändå.
Kith var i hemlighet avundsjuk på Menyria och Risten. Hon ville också ha någon typ av släkt. Syskon, eller kusiner, eller bara någon hon delade ett blodsband med som hon kunde stå ut med. Hennes föräldrar var båda från renblodiga Viridis familjer som såg ner på mugglarfödda, och mugglare. Så fort Kith blev myndig tänkte hon lämna dem och aldrig komma tillbaks.
Kith drog fram sin trollstav och snurrade den runt fingrarna.
"Jag skulle kunna hjälpa dig" sa hon med ett överlägset flin. "Eller så kan jag gå och inte vara sen till Fipers lektion, och på så sätt överleva längre än er." Hon tittade menande på kusinerna för att se om de lyckades snappa upp att det började bli dags att röra sig mot lektionen. Att vara sen till FMS var dumt. Ingen man gjorde utan bra anledning.

8 okt, 2015 10:39

Menyria
Elev

Avatar


Risten slutade tvärt kittla Menyria. Menyria såg med lättnad på sin kusin och boxade till honom lite igen på armen. Hon ville inte komma försent till Fipers lektion. Det skulle vara hennes livs största misstag.
"Jaja okej!" Svarade Menyria och började sleva i sig all mat hon tagit på sig. Sedan tog hon mackan som hon inte hann äta upp vid bordet med sig när de skulle gå till klassrummet.

Påvägen till FMS så höll Risten på att busa med de andra eleverna, speciellt de mindre för de förstod knappt vad han gjorde för sattyg. Menyria ville inte veta.
"Sluta med det där, tänk om någon lärare går förbi?!" Viskade Menyria argt till Risten som var påväg att stoppa i en liten låtsasspindel i Melizza Trudys väska. Melizza var en elev som var rädd för spindlar, det visste Menyria eftersom de jobbat med boggartar förra året. Risten blängde irriterat på Menyria men hejdade sig från att slänga i spindeln i väskan.

När de kom fram till klassrummet var det flera elever där redan. Ingen lärare i sickte dock. Aja, lektionen börjar inte förrän om tio minuter så man kan lika gärna sätta sig ned och ta det lugnt ett tag.

When we reach our lowest point we are open to the greatest change-Avatar Aang

10 okt, 2015 10:13

Angelinaa
Elev

Avatar


På vägen mot FMS roade sig Kith dels med att kolla vad Risten höll på med, och dels med att skicka iväg retsamma kommentarer mot folk de gick förbi som hon ogillade. Det fanns gott om dem på skolan. Nästan lite för många. Kith hade det mycket enklare att skaffa fiender än vänner. Som tur var var de flesta inte riktiga fiender. De elaka kommentarerna var mer som en ovanlig form av vänskap. Personen hon var elak emot på riktigt gick alla i Viridis. Trotts att en av Kiths bästa vänner var en Viridis var hon för det mesta fördomsfull emot dem.
Kith tyckte inte Menyria borde varna Risten om lärarna. Det gick alldeles för bra för Ruber i elevhemstävlingen. Flavus låg näst sist för ögonblicket. Caeruleus låg värst till, vilket utan tvekan var Tims fel.
Det var alltid skönt att komma innan Fiper till lektionen.
Kith slog sig ner på sin vanliga plats bredvid Menyria.
"Ville du skriva av min läxa eller?" frågade hon lågt. Det skulle inte vara ett alternativ om Fiper hade kommit. Förhoppningsvis hörde ingen elev som kunde tänkas att skvallra vad hon sa.

13 okt, 2015 10:14

1 2

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > MV nostalgi roll

Du får inte svara på den här tråden.