Hp rp, ivy lovegood och shadow of hope
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hp rp, ivy lovegood och shadow of hope
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Shadow of hope
Elev |
Japp!
Alex hade precis lämnat huset efter enu ett bråk med sina föräldrar. Det var inte något nytt men han kände sig alltid likadant efter ledsen,arg och värdelös. Den här gången så var det lite värre än vanligt. Han hade ingen aning om vart han skulle han bara gick, tillslut kom han till en park som verkade tom som tur va. Han gick in och satte sig på en bänk nära en liten sjö/damm, han suckade tyst och tog upp en sten i sin hand och kände suget att kasta den i vattnet men höl sig från att göra det ifall att han skulle skrämma ankorna som simmade runt i vattnet.
27 sep, 2015 15:08 |
|
Borttagen
|
Jag slickade på en glass, medans svetten trängde sig ut ur min hud. Jag andades in den väldoftande doften av blommor, som strömmade ut genom blommorna som stod i rader som våran trädgårdsmästare hade vårdat. Skulle jag ringa upp en gammal vän. Fast då skulle de kanske de inte skulle känna igen mig. Sedan jag börjat på Hogwarts hade jag tappat kontakten med mina flesta vänner. Jag kanske kunde besöka en park det finns många i närheten. Jag bestämde mig att gå till parken ändå. Jag gick på den krokiga vägen till parken. Jag satte mig längst bort i parken på en bänk.
27 sep, 2015 16:35 |
|
Shadow of hope
Elev |
Jag kollade upp från vattnett och såg en tjej i min ålder en bit bort. Jag bestämde mig för att gå och prata med henne för att få upp mitt humör och hon såg dessutom ensam ut på bänken. Jag gick bort och satte mig på samma bänk.
"Hej, du såg ensam ut" sa jag till henne .
27 sep, 2015 17:07 |
|
Borttagen
|
Ehh, hej, mitt namn är Melinda, sa jag och log.
Vi skakade hand. Bor du i närheten eller?, frågade jag för att ha något samtalsämne. 27 sep, 2015 17:14 |
|
Shadow of hope
Elev |
Jag log tillbaks, "fint namn, jag heter Alex" sa jag. "aa några minuter härifrån,du då?" Svarade jag henne.
27 sep, 2015 17:26 |
|
Borttagen
|
- På pelagonvägen 7, svarade jag, det stora huset.
Han nickade. - Har ni bott här länge, fortsatte jag, vi har bott här i 12 år. Jag gillade honom, tror jag, han verkade ikna mig lite. 27 sep, 2015 17:34 |
|
Shadow of hope
Elev |
Han nickade och svarade "hela mitt liv för huset har funnits i min släkt i generationer." Svarade jag henne. "Jag bor borta vid bergsvägen, även jag i det största av husen."
27 sep, 2015 17:44 |
|
Borttagen
|
- Jag tror jag vet vilket du menar, svarade jag, tegelhuset?
- Vad jobbar dina föräldrar som, så jag, mina är journalister. Jag hoppades han inte frågade vilken tidning de jobbade för. 27 sep, 2015 17:49 |
|
Shadow of hope
Elev |
"Ja precis" svarade jag till den första frågan.
Jag visste inte vad jag skulle svara för mina föräldrar jobbade på ministeriet och var dödsätare hur mycket jag en hatade det. "Uh de jobbar på regeringen" svarade jag efter en stund.
27 sep, 2015 17:58 |
|
Borttagen
|
- Kul, vad gör de på regeringen, frågade jag.
Ja, jag låtsades vara intresserad, men egentligen tyckte jag att mugglarvärlden var tråkig. 27 sep, 2015 18:09 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen