Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRS med Marina Granger och Mysismy

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS med Marina Granger och Mysismy

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag blänger surt på Narcissa.
- Din man behövde aldrig bli dödsätare, det är hans eget fel, säger jag lungt.
Narcissa ser ut som om hon har ätit någonting surt och hennes en gång vackra ansikte förvrids. Draco står bakom Narcissa och ser ut som om han skulle vilja hoppa på oss.
- Om unga mr. Malfoy skulle vilja lämna oss ifred så kan vi prata, säger jag kyligt.
- Ostört, lägger Nyx till.

26 sep, 2015 10:24

Borttagen

Avatar


Vi gick in i Malfoys matsal för att prata.
- Ta inte upp Dracos far i diskussionen fräste Narcissa ( Den tanten måste sluta fräsa!! )
- Mr.Malfoy har ingenting med detta ärende att göra, säger jag
- Nähä varför är ni här då? Frågar Narcissa?
- Det är hemligstämplat säger Anthea
- Det borde jag få veta, ni rotar ju runt i mitt hus! Nästan Skriker Narcissa
- Som Anthea så så angår det inte er om ni nu ursäktar oss så ska vi fortsätta vårat arbete här! Säger jag i hård men vänlig ton.
Vi går upp och fortsätter på andra planet uppifrån.

26 sep, 2015 17:02

Borttagen

Avatar


Vi går runt i huset. Det verkar inte finnas något konstigt här. Men vänta bara... Om det finns dödsätare ska vi hitta dem. Plötsligt hörs det röster. En är Narcissas och den andra rösten låter som Narcissas men med en galen klang i. Det måste vara Bellatrix. Jag viskar till Nyx att stanna. Jag tittar försiktigt igenom dörrspringan. Mycket riktigt. Där står Bellatrix........

26 sep, 2015 17:07

Borttagen

Avatar


- Vad ska vi göra? Ska vi lamslå som båda två eller? Säger jag frågande
- Vi kanske inte ska lamslå dom.... Säger Anthea
- Är du säker? Har du någon annan plan i så fall? Frågar jag Anthea.

26 sep, 2015 17:14

Borttagen

Avatar


- Kanske använda Petrifikus totalus. Det är kraft fullare, viskar jag fundersamt.
- Okej, viskar Nyx.
Vi har just dragit fram våra trollstavar när Draco kommer in i rummet. Antingen Lamslår vi Draco och blir upptäckta.... Eller så Lamslår vi honom inte och låter honom avslöja oss.
- Lamslå, väser jag...

26 sep, 2015 17:21

Borttagen

Avatar


Anthea lamslog Draco och innan någon hade hunnit blinka så hade jag och Anthea skrikit
- Petrifikus totalus!!
Jag siktade på Bellatrix och Anthea siktade på Narcissa dom träffade perfekt båda två och Bellatrix, Narcissa och Draco låg medvetslösa på golet vi band snabbt fast Bellatrix och tog hennes trollstav.

26 sep, 2015 17:35

Borttagen

Avatar


Vi transfererade oss sedan tillbacka till ministeriets portar. Men någon måste ta hand om Draco. Vi får ordna det om ett tag. Han klarar sig ensam en timme eller två. Bellatrix och Narcissa har vaknat men vi har beslagtagit deras trollstavar så dem utgör inget hot.

1 okt, 2015 08:43

Mysismy
Elev

Avatar


Vi gick in och gick till en av hissarna och jag sa,
- Vi måste gå tillbaka fort! när Draco vaknar så kommer han ju knyta upp repen som vi gjorde! vi tog ju aldrig hans trollstav!
- Ja sa Anthea ovanligt lungt och vi transförerade oss därifrån.
( sorry men bevakade inte denna tråd när jag bytte användare)

The fangirl life is The best life! https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F38.media.tumblr.com%2Fb2e6919e56411f6e3a4c5c180d9292c5%2Ftumblr_mytz4783711su7sauo1_500.gif

27 okt, 2015 17:57

Borttagen

Avatar


( Det är lugnt)

Draco hade som tur var inte vaknat så vi tog snabbt hans trollstav och stack därifrån. Vi visste att vi antagligen var ett bra mål nu för dödsätare som ville mörda folk från ministeriet nu.

29 okt, 2015 10:33

1 2

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS med Marina Granger och Mysismy

Du får inte svara på den här tråden.