Privat mellan Ripadal och Shadow of hope
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Privat mellan Ripadal och Shadow of hope
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Oj, det längst upp på handling 1 försvann.
Men det är att han kommer ny till byn då, och hittar ett anslag om att fiskefartyg ska ut men precis då han ska kliva upp så är det en man som varnar honom för att gå ombord eftersom många som åkt ut har aldrig kommit tilblbaka. Men han åker i alla fall. Så vem ska börja då? 23 sep, 2015 20:29 |
|
Shadow of hope
Elev |
23 sep, 2015 20:35 |
|
Borttagen
|
(Okej, är inte så bra på början men ändå)
Nere i djupet i havet så simmade en stor flock med det som människor inte trodde på. Sjöjungfrur, hälften människa och hälften fisk. De var köttätare och levde helst på mänskligt kött, men det fanns en som inte trivdes med det livet och det var Kisara. Hon hade kompisar men de gillade inte att hon inte gillade mänskligt kött. 23 sep, 2015 20:41 |
|
Shadow of hope
Elev |
Alex suckade lite tyst för sig själv när han gick runt på gatrna i byn, han var ny inflyttad och behövde ett jobb men ingen verkade vilja ha honom som anställd. Han skulle just ge upp när han kom förbi en tavla med uppspikade lappar, det var en som hans ögon direkt drogs till. Affischen var om ett fiskeskepp som behövde mer besättning och skeppet skulle även åka ut i kväll, det kändes som om det var hans lyckodag. Han sprang mot hamnen och berättade för den första från skeppet som han kunde hitta. Det var en äldre man som kollade på honom som om han var galen. "du vill inte göra det här pojk" sa han med en hes röst. "Jo, jag måste" svarade Alex honom bestämt, han kunde inte ge upp på det enda jobbet han hittat som vill ge honom en chans. Den äldre mannen suckar och säger "gör som du vill pojk men jag varnar dig, många har stigit på det här skeppet och alldrig kommit tillbaks.han svalde hårt och undrar vad han menar men nickar långsamt till honom och går långsamt upp på deck, nu osäkert till skilnad mot när han gick till hamnen.
23 sep, 2015 20:59 |
|
Borttagen
|
Nere i det mörka djupet simmade fortfarande sjöjungfrurna och Kisara simmade för sig själv och undrade om något skulle hända idag.
Hon kände på sig det...... Det kom oftast skepp och oftast var det giriga människor ombord. 23 sep, 2015 21:07 |
|
Shadow of hope
Elev |
23 sep, 2015 21:10 |
|
Borttagen
|
(det spelar ingen roll)
23 sep, 2015 21:10 |
|
Shadow of hope
Elev |
23 sep, 2015 21:14 |
|
Borttagen
|
(Ja)
23 sep, 2015 21:14 |
|
Shadow of hope
Elev |
23 sep, 2015 21:16 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen