Roll VT och Lilamupp
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Roll VT och Lilamupp
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Lilamupp
Elev |
Skrivet av VT: Skrivet av Lilamupp: Namn: Sigrid Sundin Kön: Kvinna Ålder: 15? Ska de vara lika gamla? Intressen: Sigrid är en extremt utåtriktad människa och älskar fester. När hon är ensam målar hon mycket och går i dans. Element: Eld(Inga utvecklade krafter) Familj: Bor i en klassisk "Svenne" familj. Medelrika, två barn, hon och hennes lillebror, en mamma och en pappa och en hund. Och den oblikatoriska volvon Relationstatus: Singel, har haft många pojkvänner, ganska till och med någon flickvän, men hon har svårt att binda sig. Tycker om: Fester och dans, människors sällskap och när hon är centrum. Tycker inte om: Skolan, fobisk rädsla mot trånga utrymmen. Utseende: Ljusblont rakt hår och stora blå ögon, höga kindben. Ganska smal och vältränad efter all dans. Jättemycket fräknar Övrigt: Hetlevrad och blir väldig engagerad när hon gör något. Viss, det får du bestämma. Okej c: Var ska vi börja? 19 aug, 2015 18:54 |
|
VT
Elev |
Typ en skolmorgon när vi är på väg till den nya skolan.
"Mankind was born on earth. It was never meant to die here..." 19 aug, 2015 18:59 |
|
Lilamupp
Elev |
Okej, ska det vara i någon speciell stad?
19 aug, 2015 19:17 |
|
VT
Elev |
Ehh... du får välja!
"Mankind was born on earth. It was never meant to die here..." 19 aug, 2015 20:35 |
|
Lilamupp
Elev |
Oj... Hehe... Kiruna? :3
19 aug, 2015 20:53 |
|
VT
Elev |
Ok... Intressant. Så ska du börja först?
"Mankind was born on earth. It was never meant to die here..." 19 aug, 2015 20:54 |
|
Lilamupp
Elev |
Sure :3
____________________ Sigrid vaknade upp på en madrass i ett rum som inte var hennes eget. Hon satte sig upp och gnuggade sömnen ur ögonen. En högljudd gäspning rymde från hennes läppar, och hon ryckte livrädd till när något rörde sig bredvid henne. "Tjenare Sigge, vad gör du här?" Mumlade en välbekant röst. Sigrid svarade med att slå till Elli, hennes bästa partyvän, med en kudde i ansiktet. "Sluta skräms!" Väste hon. "Och kalla mig inte Sigge!" Elli skrattade, satte sig upp och lutade sig intill Sigrids öra. "Siggeee..." viskade hon och föll ihop fnittrande. "Idiot." Mumlade Sigrid och reste sig för att gå hem. "Du vet att du älskar mig!" Skrek Elli efter henne. Sigrid vandrade hem genom den ljusa Kirunanatten. Det var sent på sommaren, men midnattssolen höll fortfarande alla lättsovare vakna. Hon kom hem och föll ihop på sängen. Förhoppingsvis hade hennes föräldrar inte märkt något, men även om de gjort det skulle de inte göra något åt det. De var förupptagna med att hålla uppe sin blank polerade, fläckfria fasad. Sigrid somnade innan minnet från kvällen hann komma tillbaka. 19 aug, 2015 21:06
Detta inlägg ändrades senast 2016-08-12 kl. 21:09
|
|
VT
Elev |
Morgonen var här. Lena vaknar upp i sitt egna rum men inte med Robin som hon mindes igår kväll. Gustaf, hans bror ligger på golvet och snarkar högljutt, Robin syns inte till nån stans. Så himla dålig stil att vakna upp och inte ens väcka sin flickvän och bara dra sådär. Ingen lapp inget sms. Lena vet att han har problem med sina föräldrar men att väcka henne just idag var viktigt.
Första dagen i den nya skolan... guud... inte skolan men alla snuskiga manliga lärare som glor på de äldre tjejerna. Hon tar upp mobilen och inser att hon redan är en halvtimme försenad. Hon hoppar över Gustaf och in i badrummet för att byta om. Det ända hon hittar är ett par mjukisbyxor med hjärtan och en gammal T-shirt med en pizza på. Får väl duga... Hon går ut och ser Gustaf klar vaken. Han är ett år äldre men lika söt som Robin. "Vart är Robin?" "Han har stuckit... jävligt dålig stil han har..." Han hinner inte säga något mer innan jag rusar ut och tar Gustafs cykel till skolan. "Mankind was born on earth. It was never meant to die here..." 19 aug, 2015 21:17 |
|
Lilamupp
Elev |
När Sigrid vaknade igen trodde hon att det skulle vara tillräckligt tidigt för att hon skulle kunna ta en dusch och slippa stressa. Så när hon såg att klockan var kvart i åtta for hon upp ur sängen med panik. Hennes skola skulle börja om en halvtimme och hon såg ut som ett jäkla fågelbo.
Med stressade steg sprang hon till toaletten och drog fingrarna genom det rufsiga håret. Hon svor högt på sig själv och sin oförmåga att vakna av väckarklockan. Som tur var hade hela hennes familj redan åkt till jobb och skolor så ingen såg hur eländig hon var för ögonblicket. Hon drog av sig den tajta klänningen hon haft igår och tar på sig ett par smala, vita jeans och en åtsittande t-shirt med djup rygg som visade hennes skulderblad. Snabbt och slarvigt tvättade hon bort gårdagens smink och lade på ett nytt lager. Sedan rusade hon iväg. När hon kom fram till skolan var hon anfådd och flåsande stannade hon vid ett träd för att hämta sig. Ur sin ficka tog hon upp sin mobil och speglade sig i den mörka rutan. Kinderna var röda av springturer, men det var ändå inte hennes uppdrag att bry sig. När skolklockan ringde gick hon in. 20 aug, 2015 21:25
Detta inlägg ändrades senast 2015-08-20 kl. 22:07
|
|
VT
Elev |
Lena cyklar i full fart mot skolan. när hon kommer fram till skolan är det helt öde. Alla har gått in för skolstarten. Hon har glömt lås för Gustafs cykel men bryr sig inte. Ingen kommer ändå vilja ha hans ruttna gamla cykel som hon gav honom på hans födelsedag.
Hon går upp för alla trappor till sitt klassrum. Hon är ny men har varit här så många gånger under sommaren att hon vet vart allt ligger men det bästa är nog alla bra hångel ställen. Hon går in i klassrummet och möter elevernas blickar som direkt dömer henne sedan möter hon sin nya lärares trötta blick. "Jag antar att det är du som är Lena?" Jag nickar. "Jag har pratat med din lärare... Hon säger att du har bra betyg men kommer försent varje dag... du vet, tänk logiskt att ha betyg och att komma försent varje dag är inte logiskt." Hon tittar på henne och Lena känner hennes hat över sig som en tsunami. Ännu en tjej som tror att hon är nått. Alla lärare har alltid tyckt likadant om henne. Alla elever har dömt henne innan de lärt känna henne. Alla tror att hon är den som röker och är sämst i klassen, kommer försent, slår sönder fönster och snor grejer. Hon röker såklart men... allt annat är bara vad de själva vill tro. Hon har sätt alla elever förut men en ny tjej sitter lite i mitten med en ledig stol bredvid sig. Lena går fram utan att kolla på någon. Hennes namn står med slarvig handstil på en gul lapp och en till med namnet Sigrid på tjejens plats. Hon är snygg. Lena sätter sig tyst och börjar lyssna på lärarens oändliga tal om att hon är så himla glad att se alla och hon hoppas att alla haft en underbar sommar, själv har hon visst varit i London och Lena ser allas avundsjuka blickar. "Mankind was born on earth. It was never meant to die here..." 20 aug, 2015 21:43 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen