Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Prs med Salad

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs med Salad

1 2
Användare Inlägg
taggsvansen02
Elev

Avatar


Ja han kan ju rymma för att observera alverna och Ari kommer på honom? Och juste vilken form ska vi skriva? Jag föredrar jag form men du får skriva hur du vill, men bara så att jag vet vilken

18 aug, 2015 18:45

Borttagen

Avatar


Det blir bra.

Jag kan skriva i båda formerna.

18 aug, 2015 19:12

taggsvansen02
Elev

Avatar


Okej! Vem ska börja, kan du?

18 aug, 2015 19:18

Borttagen

Avatar


Näe du får :3

18 aug, 2015 19:30

taggsvansen02
Elev

Avatar


Ari~

Jag vaknade som vanligt tidigt på morgonen, gick upp och ställde mig vid spegeln. Jag rufsar till mitt korta hår, det hade aldrig sett ut som jag ville utan hade alltid lagt sig platt på huvudet men idag orkade jag inte så mycket. Det var kyligt utanför baracken så jag gick in igen för att hämta min rock. När jag kom ut igen var jag nästan sen så jag skyndade mig till samlingshuset, öppnade tyst dörren och satte mig längst bak i rummet i väntan på att majoren och ledaren över detta träningsläger skulle ta till orda.

18 aug, 2015 20:51

Borttagen

Avatar


<-Travis->

Jag går på en äng fylld med tulpaner. Framför mig ligger ett jättestort slott vars murar ser ut att gå up mot himlen. En liten bit fram står en flicka i kanske sjuårsåldern. Helt plötligt hör jag en grov mansröst. Jag kollar runtom mig. Jag kan inte höra vad rösten kommer ifrån.
"Travis, varför ligger du fortfarande i sängen?"
Jag öppnar långsamt ögonen.
"TRAVIS! Du ska vara på träningslägret NU." Säger min pappa George, presidenten av människans teritorium. (Kom inte på nått bättre namn.) Jag tar på mig kläderna och springer bort till krigsträningslägret.

19 aug, 2015 07:15

taggsvansen02
Elev

Avatar


Ari~

efter mötet som mest handlade om att vi inte ska tyngas ner av min faders död var det dags att gå ut igen, idag skulle jag träna svärd och bågskytte. Jag valde att gå till svärdet först, det var min favorit och det var det jag var bra på. Jag gick in i omklädningsrummet och tog på mig skydden, de var tunga men bara precis så att det inte vart jobbigt jag tog även ett av träningssvärden, de var inte slipade så att ingen skulle skadas, sedan gick jag ut igen. Det var fortfarande kallt ute men med alla skydden vart jag lite varmare än förut. Vintern hade precis varit och inte mycket snö låg kvar utan den hade ersatts med blommor och gräs,man kunde även höra fågelsång om man lyssnade lite. Det var svårt men man kunde inbilla sig att det var som förr, inget krig, ingen död men den tanken glömde jag bort när jag hörde kling av svärd som slogs samman och svärd som skrapade mot skydden. Jag ställde mig redo mitt emot min partner, höjde svärdet och väntade på klartecken.

19 aug, 2015 13:44

Borttagen

Avatar


<-Travis->

Jag är nästan framme vid träninglägret så snubblar jag på en rot. Eller jag tror åtmistånde att det är en rot. Jag trillar framför mig ner i leran.
"Här har vi lilla presidentens son, skitungen" Säger en kall röst. Jag försöker resa mig upp, men blir nerputtad igen när jag försöker.
"Vem..."Jag ,stönar till av smärta när jag blir nertryckt djupare i leran. "Vem är du? Och vad är det du vill mig?"
"Jag heter Greve Hafenhaight. Och det jag vill med dig är att... hm... förstöra din pappas kungadöme."
(ville skriva längre men ska sova nue. btw greve hafenhaight XD)

19 aug, 2015 21:01

taggsvansen02
Elev

Avatar


Ari~

Vi fick klartecken och vi började. Jag blev helt onåbar, det ända jag kunde tänka på var att förinta fienden och det skulle jag. Jag skulle hitta manen som mördade min far och ge honom samma öde.

(ska också sova nu jag kommer skriva längre imorrn )

19 aug, 2015 22:02

1 2

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Prs med Salad

Du får inte svara på den här tråden.