|
Borttagen
|
HAILEY:
Hogwarts. Varje sommar glömde jag bort hur stort det var, bara för att få en mindre chock när jag stod utanför portarna igen. För hundrafemtionde gången blev jag ledsen för att vara i slytherin, bara för utsikten. Från Gryffindortornet såg man hela området, men från Slytherins fängelsehålor såg man bara gräs genom de små gluggarna högst uppe vid taket. Jag och Katie hade fått en vagn för oss själva, men som tyvärr snart invaderades av tre nämnda slytherinelever. Resten av resat till slottet gömde jag mig bakom mitt stora hår och såg ut genom fönstret i dörren.
11 aug, 2015 15:42
|
|
Borttagen
|
Jag satt och underhöll mig själv med att ändra min hårfärg, grön, blå, rosa, svart blond och rött. Jag bestämde mig för att ha mitt vanliga hår.
Vagnen skumpade och guppade på de ojämna vägarna. Jag satt och höll på att somna när jag hörde någon ropa "HOGWARTS!" Jag tittade upp och såg det enorma slottet torna upp sig framför oss. Jag hoppade av vagnen och sprang upp för trapporna mot slottet och dörrarna öppnades självmant. Jag steg in i värmen och gick med raska steg iväg till stora salen.
(Ska det typ hända nåt med Voldie i rollet, fast typ sen då?)
11 aug, 2015 15:52
Detta inlägg ändrades senast 2015-08-11 kl. 15:57
Antal ändringar: 1
|
|
Borttagen
|
Jag följde efter Katie in i stora salen, där värmen slog emot mig som en vägg. Som tur var hade Draco och hans kompisar försvunnit, men jag fick syn på dom igen vid hörnet på slytherinbordet. Stora salen var överfylld av människor som alla försöker få en plats bland sina vänner vid respektive elevhemsbord.
- Det är här jag lämnar dig, sa Katie dramatiskt.
Hon försvann bland mängden innan jag han svara.
(Absolut! Lite dramatik vill vi ju ha xD. Och kärleksdrama^^)
11 aug, 2015 15:55
|
|
Borttagen
|
(Jupp, så bra! xD Det kommer lite kärlek nu.. ^^)
Jag satte mig vid min plats vid Gryffindors bord, bredvid Harry. Alla förstaårselever sorterades in i elevhemmen och Dumbledore höll sitt tal.
"Varsågoda och hugg in!" Det dök upp tallrikar fyllda med mat och kakor. Jag högg tag i ett kycklingspett och mumsade glupskt i mig det. När det bara låg ett litet tomt spett på min tallrik så skar jag en stor bit av sirapstårtan, min älsklingsrätt! Jag åt upp tårtan och kämpade emot reflexen att rapa av mättheten. Prefekterna ropade till sig förstaårseleverna och de sprang iväg mot uppehållsrummen med prefekterna i täten. Harry och jag satt kvar en liten stund när alla hade gått. Vi reste oss sedan från stolarna och började gå upp mot uppehållsrummet. "Hur har du haft det i sommar?" Harry kollade på mig.
"Bra, hur har du haft det?"
"Bra för att ha bott hos Dursleys.." Harry kollade på porträtten och Sir Cadogan skrek på oss. Vi kom upp till uppehållsrummet och jag kollade på porträttet.
"Vet du vad lösenordet är, Harry?" Jag kollade på Harry.
"Neej, du?"
"Inte den blekaste aning.." Harry kollade trött på dörren och vi satte oss ner vid sidan av porträttet.
Jag fick syn på en liten lapp som låg gömd vid dörren. "Lumos"- stod det på lappen. Harry reste sig upp och jag gjorde det samma. "Blunda, Harry!" Han blundade och jag böjde mig ner och tog upp lappen. Jag reste på mig och tog försiktigt ett steg närmare och kysste honom. Sedan tog jag tag i hans hand, öppnade den och la lappen i den.
"Lumos!" Dörren öppnades och jag smög upp till flickornas sovsal.
11 aug, 2015 16:10
|
|
Borttagen
|
Gwen
Efter middagen gick jag direkt till Slytherins uppehållsrum för att slippa vandra runt i korridorerna och se ensam ut. När jag efter några minuter stannar utanför dörren kommer jag på att jag inte fått lösenordet än. Jag torkar av handflatorna mot byxorna och sjunker ner på golvet i väntan på någon som kan släppa in mig. Det dröjer inte länge förrän tre personer visar sig i slutet på korridoren.
" Men vem har vi här?" säger Crabbe. " Är det inte den äckliga lilla blodsförrädaren?"
" Åh, hej Crabbe" Säger jag och ler mot honom. " Jag visste inte att du hade tillräcklogt högt IQ för att kunna säga en så lång mening."
Han svarar inte utan vänder sig mot dörren igen.
" Dumbledore" Säger han och dörren öppnas.
När dom går in kommer jag på att Draco inte sagt något på hela tiden.
11 aug, 2015 16:16
|
|
Borttagen
|
Nästa dag:
Nästa dag så sitter jag och tänker på Harry. På kyssen. Jag hoppades verkligen att Harry kände likadant för mig som jag kände för honom! Hermione och Ron satt och viskade medans Harry såg ut att vara borta i sina tankar. Efter frukosten skulle jag berätta för Hailey om kyssen.
11 aug, 2015 16:25
|
|
Borttagen
|
Hailey
Vid frukosten fick jag syn på Katie igen. Hon vinkade till sig mig och vi gick ut ur salen tillsammans. Hon stannar och lutar sig mot väggen. Jag ställer mig bredvid henne och frågar varför hon ser så glad ut.
" Kan du gissa vad som hände igår?" säger hon och ler med hela ansiktet.
11 aug, 2015 16:28
|
|
Borttagen
|
Katie
"Nej, berätta?" Hailey kollade frågande på mitt ansikte.
"Jag kysste Harry!" Jag sa det tyst, så att ingen skulle höra.
"Va? Gjorde du?" Jag nickade och log.
11 aug, 2015 16:31
|
|
Borttagen
|
Hailey
Visst, Katie hade alltid varit rätt öppen, men att bara kyssa någon så? Det skulle jag aldrig kunna göra, hur starka mina känslor för personen än var. Mina tankar vandrade över till en viss blond slytherin. Han hade just gått förbi och mitt hjärta stannade. Eller nästan i alla fall.
11 aug, 2015 16:33
|
|
Borttagen
|
Jag såg hur Hailey tittade på Draco. Men jag sa inget till henne, hur mycket jag än hatade honom.
"Jag måste kila, jag har lektion nu. Ses senare!"
Jag sprang iväg till lektionen med en viss Harry på hjärnan.
11 aug, 2015 16:36
|
Du får inte svara på den här tråden.