Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

kampen för överlevnad

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > kampen för överlevnad

1 2
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Blir detta av?

15 sep, 2015 19:07

rickardOl
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Blir detta av?
jag väntade på Kaylin men sen glömde jag bort hela rollspelet

harry vs voldemort. FIGTH!!!

15 sep, 2015 21:13

Kaylin
Elev

Avatar


Oj oj OJ!! Jag hade helt glömt bort detta! Jag skriver en mall alldeles strax...




mall
kön: Kvinna
namn: Rose Fox
ålder: 18 1/2
utseende: (kommer snart)
http://pre13.deviantart.net/9b2b/th/pre/f/2013/256/6/2/red_hair_girls_by_katrintkachuk-d6m7tfd.jpg
Men med mer rött hår. Lång, och smal. Är inte muskulös
styrkor: Är snabbtänkt, och väldigt bra med samtliga vapen: Pilbåge, kastyxor, och långa dolkar/smala svärd.
svagheter: Har väldigt svårt att samarbeta, och att lyssna på vad andra vill säga. Vill gärna bestämma.
bakrund: Rose fick top-betyg i ALLA ämnen, förutom idrot. Där fick hon ett C... (Det är kanske inte jättebra, med omständigheterna på ön...) Hon bodde med sin familj, men flyttade hemmifrån när hon fyllde 18. Hon pluggar till att bli bibliotikarie, men sjunger också i ett band, som heter Black Notes.
Personligheter: Rose är en självsäker person, som älskar att sjunga. Hon blir lätt arg, och kan fälla onödiga kommentarer ibland... Men annars är hon sjyst.
saker som karaktären har på sig: En trasig mobil, ett smalt (typ kinesiskt svärd) svärd, och en kniv. Även Packning, och hårborste.

Go Fuck yourself you damn cereal

15 sep, 2015 21:44

rickardOl
Elev

Avatar


så ska vi börja?

harry vs voldemort. FIGTH!!!

16 sep, 2015 15:53

Borttagen

Avatar


Japp! Börjar du?

16 sep, 2015 15:53

rickardOl
Elev

Avatar


ok



Äntligen är man på båten. Tänkte jag när jag kom förbi terminalen. flera dagar med god mat, sol och lugn. vilket det var de första dagarna, men sen när jag var i min hytt en kväll hördes en stor smäll och sirener började ljuda. jag tog det som var närmast till hands och började springa till livbåtarna. när de andra livbåtarna var fulla hamnade jag i en där det det bara satt 3 andra personer. när vi var till havs sa jag: jag heter john lukas

harry vs voldemort. FIGTH!!!

16 sep, 2015 16:35

Kaylin
Elev

Avatar


Rose
-
Jag sätter mig i solstolen, och slappnar av. För första gången på länge. Det är sommar, och jag ska på en kryssning. Jag går till kafeterian, och beställer en toast, med ost, tomat, oregano, och salami.

Senare sitter jag i min hytt, och läser igenom den femte Harry Potter-boken. (För sjuttonde gången...) När jag verkligen har kommit in i boken, så hörs ett knakande ljud, följt av en låg smäll. Högtalarna ljuder, och larmet går. Fan, varför händer detta alltid mig? tänker jag, och grabbar min packning, samt de små karamellerna, och tvålen, schampot, och balsamet, som alltid ligger på toan. Jag springer ut ur hytten, och känner att det redan har börjat luta lite. Fokusera, du ska upp för trapporna, och till en livbåt. jag börjar springa till en av trapporna, som är full med folk. Jag tar räcket. jag klättrar upp för räcket, och parkourar mig upp. När jag väl är uppe, så hoppar jag i en livbåt, med några främlingar i min ålder.

När vi har hissat ner oss själva säger den enda killen "Jag heter John Lukas." Jag tittar på honnom, och säger sedan "Hej... Jag heter Rose... Tur att detta inte var Titanic... För alltså... Då skulle jag heta Rose... Och.... Ni förstår... Men vad hände egentligen, och vilka är ni?" Frågar jag med en menande blick.

Go Fuck yourself you damn cereal

16 sep, 2015 21:07

1 2

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > kampen för överlevnad

Du får inte svara på den här tråden.