Guardians fighting for something important (PRS)
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Guardians fighting for something important (PRS)
|
Borttagen
|
En lite äldre dam gick in i väntrummet, Det Var kaptenen över Nova's.
"Bra att ni alla är här. Som ni alla vet har Starblue för tillfället startat krig med ett annan planet igen. Därför får ni fyra uppdraget att stoppa det här kriget & ta reda på vad Starblue's ledare håller på med." sa Damen allvarligt.
21 jun, 2015 17:56
|
|
Borttagen
|
varför just Starblue tänkte Riven han gillade inte tanken över att få befinna sig på sin hemplanet igen men han ifrågasatte inte då han var lärd att inte säga emot en ledare.
" Då ger vi oss av så snart vi kan " sa Tiana allvarligt.
21 jun, 2015 17:59
|
|
Borttagen
|
Raz Nickade.
"vi måste stoppa det där bråket en gång för alla." sa Raz
"Bra utgå" sa Damen & gick iväg.
Raz såg mot de andra.
"Vi ger oss av direkt" sa Raz
21 jun, 2015 18:01
|
|
Borttagen
|
Och jag ska lära min syster att vara snäll fast det förstås är ju omöjligt då det gäller syrran tänkte Riven och reste sig. Tiana reste sig och gick mot deras rymdskepp.
21 jun, 2015 18:04
|
|
Borttagen
|
Salza & Raz följde med Tiana till rymdskepet.
Understiden på planeten starblue gick en väldigt ung flicka omkring i en vit kappa. Hon gick fram till marknaden för att handla något. Kappan hon bar var för stor egentligen så man kunde inte riktigt se hennes ansikte eller armar. En kvinna som säljde mat såg väldigt misstänksamt mot Flickan.
Flickan undvek ögonkontakt då hon kände sig nervös. Kvinnan gick fram till flickan.
"Jag har inte sett dig här omkring förut...Vem är du & varför döljer du dit ansikte?" frågade Kvinnan allvarligt.
Flickan backade några steg.
"Jag är för ful för att synas ute bland folk så min mor gav mig kappan så att ingen skulle bli äcklad över mitt ansikte" sa Flickan nervöst. Kvinnan visste att flickan ljög.
"Har inte någon lärt dig att det är fullt att ljuga?" frågade Kvinnan argt & drog ner huvan på flickan's tröja.
Man kunde då se flickans lite gul bärsa ansikte & en ljus blå symbol i pannan.
Flickan tog snabbt på sig huvan & sprang.
"Det kan inte ha varit än xeuterian...kan det?" frågade Kvinnan till sig själv.
21 jun, 2015 18:15
|
|
Borttagen
|
En blyhyad kvinna med svart hår och mörkblåa ögon satt och hade tråkigt hon började dock tänka på en plan hon måste få hem sin tvillingbror en prins av Starblue ska inte fara runt och spela hjälte.
" Hennes majistät ni ser uttråkad ut sa hennes trofasta tjänare.
" Jag är uttråkad " sa kvinnan vars namn var Rebecka.
" Ershöghet ni kanske kan försöka titta i det förtrollande klotet igen " sa hennes tjänare.
" Kanske man kanske kan få syn på sin rymlig till broder " sa Rebecka och gick mot en låg pelare där hennes klot låg under en filt.
21 jun, 2015 18:23
|
|
Borttagen
|
Kvinnan som hade sett flickan skyndade sig till slottet.
"Det där var en Xeutarian. Det måste ha varit en" tänkte kvinnan för sig själv.
Kvinnan blev stoppad av vakterna.
" vad är dit ärende?" frågade den ena Vakten.
"Jag har sett en Xeutarian här i Bluestar " sa Kvinnan andfått.
En av vakterna såg mot den andra.
"Ska vi berätta det för drottningen?" frågade den ena vakten.
Spoiler: Tryck här för att visa!du får skriva som den andra vakten.
21 jun, 2015 18:27
|
|
Borttagen
|
" Ja det måste vi hoppas att hennes majistät inte är upptagen hon blir grinig om man stör henne när hon är upptagen " sa den andra vakten han såg sen på kvinnan.
" Vart såg du denna xeutarian? " frågade vakten.
21 jun, 2015 18:29
|
|
Borttagen
|
"Vid marknaden hon döljde sig med en vit kappa...hon kan inte ha varit särskilt gammal" sa Kvinnan
"det är din tur att anmäla till drottningen. Jag ska fortsätta fråga ut kvinnan så vi får reda på alla detaljier" sa ena vaktten.
21 jun, 2015 18:31
|
|
Borttagen
|
Vakten tog sig till slottet och gick upp till tronsalen och knackade på dörren. Rebecca rykte till hennes klot ramlade ner på golvet som tur var gick klotet inte sönder. Hon tog upp klotet och satte den på plats igen.
" Trivial gå och se vem det är " sa Rebecka. Trival som var hennes favorit tjänare gick och öppnade dörren.
" Nå vad är ärendet ? " frågade Trival.
" Det har syns till en xeutarian i stan " sa vakten.
" En xeutarian har syns till i stan min drottning " sa Trival. Rebecka blev chockad.
" Jag som trodde jag förintade den avskyvärda planeten " sa Rebecka surr.
" Trival säg till medelaren att hitta den avskyvärda xeutarian personen och för den hit " sa Rebecka.
" Ja min drottning för hit Personen från xeutarian " sa Trival. Vakten gick tillbaka till sin arbetskamrat.
21 jun, 2015 18:41
|
Du får inte svara på den här tråden.