Under ytan [ROLLSPEL] (12+)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Under ytan [ROLLSPEL] (12+)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Sunflower
Elev |
14 maj, 2015 20:07 |
|
Kim Potter
Elev |
Namn: Samantha (Sam) Leysey
Ålder: 17 Kön: (Valfritt) Tjej Utseende: Hår & ansikte; och så ögon: ![]() Vattenvarelse: Manet (hon får en genomskinlig hy, hennes ögon blir mycket ljusare, hon är svagt elektrisk) Gillar: Musik, att vara social, läsa, att dagdrömma, djur.. det mesta ^^ Ogillar: Hennes "förbannelse" som hon kallar det för, hon vill bara vara en vanlig människa. Hon ogillar människor som inte tar henne seriöst. Hon hatar när andra försöker kontrollera henne, säga åt henne vad hon kan och inte kan. Historia: Rollas, antar jag ;P Övrigt: - Så ^-^ Inte världens bästa, men c; edit: shit, ögonen blev stora xD Ah, whatever :3
14 maj, 2015 20:30 |
|
Borttagen
|
Namn: Clara, men hon använder ofta inget namn alls.
Ålder: 15 Kön: Flicka Utseende: ![]() Vattenvarelse: Hon är en slags sjöjungfru/fisk. Hon har en slags matt blå fena som är mycket längre än hennes ben förvandlad till en människa. Hon har även huggtänder som är gömda och syns inte vanligen. Här är en förklarande bild till hur hon ser ut förvandlad till vattenvarelsen fast med andra ansiktsdrag. Gillar: Hon gillade att spela basket och vara med sina vänner innan hon blev smittad och hade inte så många andra intressen. Ogillar: Det som har hänt med henne, hon vill inte vara denna vattenvarelse. Hon hade aldrig gillar vatten och hade inte lärt sig att simma innan hon blev smittad, vilket var ett problem till början. Historia: Innan hon blev smittad levde hon med sin pappa i ett radhus med en liten orange fluffig katt. Hennes mamma är inte levande och hon har ingen släkt på mammas sida. Hon blev smittad för inte så länge sedan, hon klarade sig eftersom att hon har den rätta blodgruppen. Övrigt: Hon har inte färdigheten att gå på land, eftersom att hon fortfarande är ganska ny. 14 maj, 2015 20:39
Detta inlägg ändrades senast 2015-05-16 kl. 13:43
|
|
Borttagen
|
Är gärna med om jag får?
14 maj, 2015 21:42 |
|
Sunflower
Elev |
14 maj, 2015 21:47 |
|
Vildvittra
Elev |
Namn: Daryl Turner
Ålder: 22 år Kön: Man Utseende: ![]() Daryl i svart och tvillingbror Merle i vitt. Vattenvarelse: Sjöhäst/Vattendrake, de har vanliga ben men fötterna har simhud. Gillar: Sin bror och världen som den blivit, älskar att döda de levandedöda, de negativt infekterade. Ogillar: Det mesta..... Historia: Bodde i en lägenhet i fattig kvarteren med sin moder som levde på bidrag och hade en svaghet för alkohol och serien "The Walking Dead". De fick tidigt lära sig att klara sig själv och bröderna höll alltid samman. En dag då de var runt 15 år fann de modern död i sin säng. Hon hade tagit en överdos av något slag, det blev inte så stor förändring de hade sedan länge skaffat jobb för att dra in till hyra och mat. Då världen förändrades blev livet lättare för dem. De hade inte alltid levt på rätt sida lagen och nu behövde man inte det heller. Alla skulle det själv, även om Merle som alltid hade varit mer godhjärtad och renhjärtad än Daryl hade svårt för det. Darly hade alltid skyddat sin broder som inte alls var samma hårda material som honom, som det man behövde bland alla gäng där de bodde. Daryl fortsatte att skydda sin älskade broder då världen blev som den blev. Merle var den enda som förstod att under Daryls hårda skal fanns en mjuk liten kille som behövde kärlek och tröst. Allt var frid och fröjd tills den dagen deras vägar skiljdes åt. Det var storm och de båda bröderna skiljdes åt i de stora vågorna. Daryl vaknade uppkastad på en klippa, tack och lov i människoform, men rejält blåslagen. Sedan dess har han letat efter sin broder, de hade varit skilda åt nästan ett år nu. Övrigt: Äger ett armborst som han använder på torra land. "Du lever bara en gång och den gången e nu. Finns bara en som vet hur du ska leva och det e du." 14 maj, 2015 21:54 |
|
AlexZz
Elev |
I wanna try!
. .
14 maj, 2015 22:20 |
|
Sunflower
Elev |
Skrivet av AlexZz: I wanna try! Självklaaart! :'3 Kör på bara! ♥ Om du har några frågot om storyn sedan får du meeer än gärna fråga mig, jag är en riktig sugare på att förklara handlingar, helt ärligt. xD ♥
14 maj, 2015 22:39 |
|
Borttagen
|
Namn: Loch Daniel Brian Maase.
Ålder: 20 år. Kön: Manligt. Utseende: En något bastant men inte tjock ung man. Han har breda axlar och är väldigt muskulös. Han har en proportionerlig kropp. Halsen är kort och huvudet ganska runt. Han har tydliga käkben, en liten skäggstubb, potatisnäsa, smilgropar. Bruna, ettriga ögon, något buskiga ögonbryn, bred panna, smala läppar, bred mun. Mörkbrunt, kortklippt hår. Han har en tatuering, en svart, liten, flygande fågel placerad på axeln. Vattenvarelse: Långsnöre (påminner om en mask som lever i havet). Hans hy blir mörkare, rödbrunaktig. Har tretton små ögon som knappt syns på sin kropp utöver sin två ”vanliga” som skiftar färg till svarta. Kan ändra sin form ganska radikalt med vissa begränsningar men hans tatuering är alltid den samma. Tungan är som en ”snabel” som kan skicka ut. Gillar: Rollas. Ogillar: Rollas. Historia: Innan virusets framfart levde Loch ett väldigt privilegiet liv. Hans föräldrar hade pengar och med det fick han precis allt han ville ha, som gick att köpa för pengar, vare sig han behövde det eller inte. Vare sig om det var bra för honom eller inte. I skolan hade han bra betyg, den perfekta flickvännen och var en av skolans bästa fotbollsspelare. Så när viruset spred klarade sig hans familj relativt bra. De använde sina pengar och inflytande för att skydda sig själva. Tills Loch arrogant och i tron om att vara odödlig, tillsammans med en av de andra som levde på samma ställe tröttnade på att sitta instängda begav sig därifrån. Lång historia kort. Loch ändrades och tillät sig själv bli biten av en vattenvarelse de träffade på. Hans vän, blev dock negativt smittad och dödade varelsen som bet honom. Övrigt: Rollas. 14 maj, 2015 23:16 |
|
Borttagen
|
Får jag vara med?? känner att jag vill testa på ett rollspel till med många.
Dock har jag en fråga vilken form skriver vi alla i? Jag kommer inte gå med om några skriver i jag form för då känner jag att det är ett krav att jag måste komma ihåg namn och kön hela tiden. 14 maj, 2015 23:53 |
Du får inte svara på den här tråden.









Mugglarportalen