Mobbning och näthat!?
Forum > Off Topic > Mobbning och näthat!?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
illusionofcool
Elev |
Tillåt mig att skriva några väl valda ord till er som näthatar! Om någon som näthatar tar illa upp, SLUTA NÄTHATA I HELIGA HARRYS NAMN!
(Bara för att nämna så pratar jag direkt till alla som näthatar, inte till någon annan! (Visserligen får andra läsa, men det är menat att läsas av näthatare och mobbare av alla slag, även om jag riktar in mig på näthat)) Varför? Varför, varför och varför? Att näthata är helt, totalt omoraliskt, hemskt och visar inte den minsta "coolhet" eller "mod" alls! Jag har visserligen själv aldrig blivit utsatt för näthat. (Eller, en gång, men det var en person som tyckte jag var ful... Och som inte ens vet hur jag såg ut! Därför tog jag inte särskilt illa upp, men jag blev ändå ledsen. Tänk er att den lilla ledsamheten, skulle fördubblas, eller ännu mer! Och tänk er, näthatare. Att den skulle drabba er! Hur skulle du känna dig då? Antagligen bra mycket sämre än alla andra, för ni vet att ni har gjort det här mot andra, ni vet att ni har fått en, eller kanske till och med fler personer att känna så!) Och nu kommer vi till den riktigt intressanta delen näthatare. Om vi nu säger att du har läst det här, då blir du kanske arg på mig? Vill göra mig ledsen! Men vet du vad, jag bryr mig inte! Om någon näthatar mig för att jag har skrivit det här, skulle jag visserligen bli ledsen och arg. Men även glad. För då vet jag att ni tror att jag kan vara "farlig". Att jag kan göra något mot er. (Inte mobba eller näthata er ofc) Men om ni skulle, då skulle ni bara anta mig som "fiende". "It's not over until the mockingjay sings." // "Something unexpected happens. I begin to sing." 7 maj, 2015 16:05
Detta inlägg ändrades senast 2015-05- 8 kl. 01:17
|
|
Borttagen
|
Skrivet av illusionofcool: Du har så rätt. Tillåt mig att skriva några väl valda ord till er som näthatar! Om någon som näthatar tar illa upp, SLUTA NÄTHATA I HELIGA HARRYS NAMN! (Bara för att nämna så pratar jag direkt till alla som näthatar, inte till någon annan! (Visserligen får andra läsa, men det är menat att läsas av näthatare och mobbare av alla slag, även om jag riktar in mig på näthat)) Varför? Varför, varför och varför? Att näthata är helt, totalt omoraliskt, hemskt och visar inte den minsta "coolhet" eller "mod" alls! Jag har visserligen själv aldrig blivit utsatt för näthat. (Eller, en gång, men det var en person som tyckte jag var ful... Och som inte ens vet hur jag såg ut! Därför tog jag inte särskilt illa upp, men jag blev ändå på ledsen. Tänk er att den lilla ledsamheten, skulle fördubblas, eller ännu mer! Och tänk er, näthatare. Att den skulle drabba er! Hur skulle du känna dig då? Antagligen bra mycket sämre än alla andra, för ni vet att ni har gjort det här mot andra, ni vet att ni har fått en, eller kanske till och med fler personer att känna så!) Och nu kommer vi till den riktigt intressanta delen näthatare. Om vi nu säger att du har läst det här, då blir du kanske arg på mig? Vill göra mig ledsen! Men vet du vad, jag bryr mig inte! Om någon näthatar mig för att jag har skrivit det här, skulle jag visserligen bli ledsen och arg. Men även glad. För då vet jag att ni tror att jag kan vara "farlig". Att jag kan göra något mot er. (Inte mobba eller näthata er ofc) Men om ni skulle, då skulle ni bara anta mig som "fiende". *Tummar* 7 maj, 2015 16:08 |
|
Borttagen
|
it's a long story... men jag berättar lite kortfattat
jag har blivit utsatt för både mobbning, näthat, BFF breakups och mycket mer, men det som har gjort mig mest besviken var näthat. det var efter att jag hade skaffat facebook, typ i början av högstadiet, som några tjejer från min gamla klass började ge sig på mig. så jävla fega var dom! det värsta dom sa, skedde just på facebook, och när det var irl så brukade dom ge sig på mig så länge dom var i grupp, och helst när jag var ensam (och var jag inte det försökte dom göra en "två mot en" deal), men om nån av dom satt ensam så sa dom inte ett skit. tänker inte ta upp mer om det nu. jag är bara så besviken på hur det kan finns såna idioter där ute! falska är dom också som in i helvete, för själva påstår dom jämt att dom är emot mobbning, och delar med sig bilder med ljupa texter som "alla bryr sig när det är för sent..." liksom sluta! tänk efter istället vafan ni gör mot andra. det värsta är också hur det hela har påverkat mitt liv. just nu har det blivit svårare för mig att lita på andra 8 maj, 2015 01:06 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen