Rollspel [Öppet för alla så länge det finns plats!]
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Rollspel [Öppet för alla så länge det finns plats!]
|
Borttagen
|
Okej, då är vi fyra! Ska vi börja?
21 feb, 2015 10:00
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Okej, då är vi fyra! Ska vi börja?
Nu börjar vi 
21 feb, 2015 13:02
|
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Okej, då är vi fyra! Ska vi börja?
Nu börjar vi
Okej! Jag börjar skriva!
Lou
Jag står på perrongen med min koffert i handen. Jag har just tagit farväl av mina föräldrar och ska nu gå iväg för att leta efter mina bästa vänner, Sarah, Albus och Aurora. Vi är nog den mest udda grupppen på Hogwarts, främst på grund av allt hat elevhemmen vanligtvis har mot varandra. Jag gillar faktiskt egentligen inte Slytherin speciellt mycket, men Sarah och Aurora är annorlunda! Dom är inte så dryga som alla andra från deras elevhem. Med en suck lyfter jag upp min koffert och börjar gå längs perrongen för att leta efter Sarah. Vi hade sagt att vi skulle ses här, nu gäller det bara att hitta henne, eller någon av de andra.
21 feb, 2015 13:04
|
|
Borttagen
|
Aurora
Jag gick mot tåget med Kevin, Sam, Markus, Max och Robin. Max drog iväg till sina kompisar och Robin till sina. Jag kollade efter Lou, Sarah och Albus men såg ingen av dom.
" Markus du får se efter Kevin och Sam" sa jag och gick iväg från dom. Jag hoppade snabbt på tåget och letade efter mina kompisar. Jag såg Lou längre fram och sken upp.
" Lou" ropade jag glatt och trängde mig fram till henne.
Jag knuffade några första års elever hårt i ryggen.
" Flytta på er småglin" sa jag med dryg ton. Dom kollade skrämt på mig och skyndade därifrån.
Jag flinade och gick fram till Lou.
21 feb, 2015 13:50
|
|
Borttagen
|
Jag stog vid tåget och väntade medans jag nervöst kollade upp mot klockan på perrongen, halv elva. Om jag inte hittade någon av dom snart så var jag tvungen att gå på tåget själv. Plötsligt så var det någon som stötte till min axel. Jag vände mig om och log mot en av mina bästa vänner.
"Hej Aurora"
21 feb, 2015 14:23
|
|
Borttagen
|
Jag gav henne en snabb kram och gick in i en kupé. Jag kastade upp min koffert och satt mig ner längst in.
" Äntligen är vi tillbaka på Hogwarts jag har längtat så mycket" sa jag och log glatt. Jag kollade ut från kupén för att se om jag såg Albus eller Sarah men det gjorde jag inte.
" Dom borde vara här" sa jag och satt mig ner igen. Jah tog fram en bok och började tyst läsa den.
" James gav mig boken i födelsedagspresent" sa jag och log. Mina bröder betydde allt för mig eftersom att dom tar så väl hand om mig när mamma är full, vilket hon väldigt ofta är. Jag kollade på Lou.
" Hur var din sommar?" Frågade Jag.
22 feb, 2015 09:24
|
|
Borttagen
|
Sarah
Jag skyndade mig genom tåget och tittade in i varenda kupé jag gick förbi på jakt efter mina bästa vänner. Men jag såg varken Lou, Aurora eller Albus nånstans. Efter fem minuter tyckte jag att jag hörde Lous och Auroras röster. Jag ökade farten och gick åt det håll rösterna kom ifrån.
22 feb, 2015 12:04
|
Du får inte svara på den här tråden.