Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Harry Potter [SV]

Forum > Fanfiction > Harry Potter [SV]

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
DracoMalfoy.
Elev

Avatar

+1


Skrivet av Borttagen:
Skrivet av DracoMalfoy.:
Skrivet av Borttagen:
Mer den var underbar!


Tack!




Det var ju bara sanningen


Hihi!!
Nu kommer det mer!! xP


-----------------------
Titel: Hermione och Ron
Språk: Svenska
Text: Fanficiton
Kapitel: 3
Färdig: nej
Ratings: G
Beskrivning: När Harry precis börjat på Hogwarts.
------------------------
Efter det gått några veckor var det äntligen 1:a September.
''Kom ihåg att inte busa och störa under lektionerna! Var inte taskig mot någon heller!'' sa Lily till Harry innan han klev in på Hogwarts expressen.
''Ja, mamma, jag lovar!'' sa Harry.
''Älskar er!'' sa Harry och kramade om sin far och mor.
''Harry! Vänta, jag har nått till dig!'' sa James och gav Harry ett paket.
''Vad är det?'' undrade Harry.
''Öppna det i en kupé du sitter i''
''Hejdå pappa, tack så mycket!'' sa Harry och kramade och pussade hans mamma och pappa på kinden återigen.
''Du kommer få hjälp med en man vid namn Rubeus Hagrid när du kliver av! Han är en jätte, tro mig!'' ropade Lily när Harry precis skulle kliva in.
Han klev in och letade efter en plats att sitta på.
Tillslut kom han till en kupé där det bara satt en liten kille med flammrött hår.
''Ursäkta.. kan jag sitta här?'' fråga Harry vänligt.
''Visst!'' svarade killen.
''Föresten, jag heter Ron Weasley. Och du?'' sa killen som visst hette Ron och log.
''Harry Potter''
''Är det sant!? Wow!''
''Ja?'' sa Harry och såg ut som ett frågetecken.
------------
Det kanske kommer mer ikväll, jag vet inte riktigt!!!

Draco Mafoy, det är jag! :)

22 maj, 2011 19:08

GinnyPotter.
Elev

Avatar


Mer, den var super!!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_lbea5c0IVj1qzcxrxo1_r1_250.gif

22 maj, 2011 19:10

DracoMalfoy.
Elev

Avatar


Skrivet av GinnyPotter.:
Mer, den var super!!


Tack, men just nu orkar jag inte skriva mer!!

Draco Mafoy, det är jag! :)

22 maj, 2011 19:11

GinnyPotter.
Elev

Avatar


Skrivet av DracoMalfoy.:
Skrivet av GinnyPotter.:
Mer, den var super!!


Tack, men just nu orkar jag inte skriva mer!!


Jaha.. Okej!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_lbea5c0IVj1qzcxrxo1_r1_250.gif

22 maj, 2011 19:12

DracoMalfoy.
Elev

Avatar


Mer kommer nu!
--------------------
Titel: Hermione och Ron
Språk: Svenska
Text: Fanficiton
Kapitel: 3
Färdig: nej
Ratings: G
Beskrivning: När Harry precis börjat på Hogwarts.
----------------------------
Sist: ''Ja?'' sa Harry och såg ut som ett frågetecken.
---------------------------
Ron suckade, men log samtidigt.
''Du är Harry Potter - Pojken som överlevde.
Får jag fråga dig en sak?'' frågade Ron.
''Jadå!''
''Hur känns det... att vara den berömde Harry Potter?''
''Hur menar du? Hur det är att vara 'Pojken som överlevde' ? Det känns.. Overkligt, men.. då menar jag att just JAG överlevde förbannelsen. Föresten, vad har du där?'' sa Harry och pekade på nått slags djur, som var råttfärgat, med en svart fläck runt ögat.
''Jaha, det är Scabbers.
Det är min hamster som jag fått av min bror, Percy.
Du kommer nog träffa honom på Hogwarts. Han är nämligen en prefekt'' log Ron.
''Aha, dem har jag hörts talat om. Min mamma och pappa har berättat om dem. Inte för att jag bryr mig om pengar, men.. får man lön för att man är en prefekt?''
Harry trodde ena sekunden att Ron trodde att han var vansinnig, som trodde att Ron visste allt.
Ron tänkte efter ett tag, men sa sedan:
''Jag vet inte. Vi får fråga Fred och George, eller Percy då!''
''Tack!''
Ron log.
Plötsligt hör man hur dörren öppnas till Kupén, och en flicka med ljusbrunt hår kommer in.
''Hejsan!
Jag tänkte att jag kunde presentera mig för er.
Jag heter Hermione Granger och ska börja mitt första år här'' sa flickan vid namn, Hermione och skakade hand med Harry.
''Hej, öh, jag heter Harry Potter och ska också börja mitt första år här på Hogwarts'' sa Harry och log.
Hermione gjorde ett stort leende och vände sig om mot Ron.
''Hermione Granger'' sa Hermione och skakade sakta hand med Ron.
''Ronald Weasley.
Kalla mig gärna Ron som alla gör''
''Okej. Vi ses!'' sa Hermione och slank ut genom dörren.
''Jag visste inte att du hette Ronald''
''Jag gillar inte det. Det låter som ett mugglar-namn. Därför är Ron bättre!''
''Strax framme!'' ropade en av förarna till allihopa.
Ron och Harry tog tag i sitt bagage och gjorde sig redo för att stiga av tåget och möta Hagrid.
Efter de gått av tåget mötte de Hermione.
''Vad letar ni efter då?''
''Rubeus Hagrid''
''Vem är det då?'' sa Ron och Hermione.
''En man som ska hjälpa oss''
Efter en liten stunds väntan står en enorm man och Ron, Harry och Hermione kvar på Perrongen.
''Nån av er måste vara Harry'' sa mannen som verkade vara Hagrid.
''Det är jag'' pep Harry.
''Hejsan Harry.
Är detta dina vänner, som jag också ska hjälpa?''
''Jag tror det!'' sa Ron.
''Hermione Granger'' sa Hermione och skakade sin lilla hand med Hagrid.
''Ron Weasley. Eller Ronald, men kalla mig för Ron, är du snäll'' sa Ron och skakade hand med Hagrid.
''Och jag är Harry Potter, som du nog vet'' skrattade Harry.
''Ja det är klart! Kom så ska vi skynda oss till Hogwarts, så ni sen han få vara med på sorteringen!'' sa Hagrid.
Vi började gå, och när vi väl var inne i Hogwarts blev vi alla tre häpna.
''Wow, det är så... Vackert'' sa Hermione.
''Finns det något bibliotek här?'' lade hon till.
''Jadå! En våning opp bara!''
-------------------------------
Hinner inte mer!

Draco Mafoy, det är jag! :)

23 maj, 2011 16:25

Lilla ugglan piggelin
Elev

Avatar


MER!!! superbra!

“I’m on a roller coaster that only goes up, my friend.” - Augustus Waters (The fault in our stars)

23 maj, 2011 16:49

DracoMalfoy.
Elev

Avatar


Skrivet av Lilla ugglan piggelin:
MER!!! superbra!


Tack, men själv tycker jag att den är dålig.
--------------------
Jag är ganska sugen på att skriva lite mer, så här kommer det!!
---------------------
Titel: Sorteringshatten
Språk: Svenska
Text: Fanficiton
Kapitel: 5
Färdig: nej
Ratings: G
Beskrivning: När Harry precis börjat på Hogwarts.
-----------------------
Sist: ''Jadå! En våning opp bara!''
---------------------
Hermione gjorde ett stort leende när hon fick svar på sin fråga.
''Gå nu till Den Stora Salen (Matsalen?) så får ni mer information av professor McGonagall''
''Okej, ses Hagrid!'' sa Hermione och drog iväg Ron och Harry till den Stora Salen.
Precis utanför, möttes vi av en gammal dam, med en stor hatt på huvudet.
''Alla barn förstaårselever, hit!'' ropade hon.
Alla ställde sig mitt framför henne och blev tysta efter allt skrik och prat.
Harry, Ron och Hermione ställde sig bredvid varandra och lyssnade på.
''Välkommen till Hogwarts!
Jag heter Minerva McGonagall och är 'ledare' i Elevhemmet Gryffindor.
Grundarna av Hogwarts är, Rowena Rawenclaw.
Elevhemmet heter Rawenclaw.
De som blir valda till hennes Elevhem, eller Professor Flitwick, är elever som har god intelligens och kunskap.
Den andra grundaren är Godric Gryffindor. Gryffindor står för mod, ridderskap och styrka.
Den tredje grundaren är Salzar Slytherin.
Slytherin står för de som är ambitiösa, listiga och kvicktänkta.
Och sist: Hufflepuff.
Grundaren är Helga Hufflepuff.
Elevhemmet står för hårt arbete, tålamod, vänskap och lojalitet.
Frågor?''
------------------------------
Måste sova, har haft en hård dag!

Draco Mafoy, det är jag! :)

23 maj, 2011 22:19

ellen_kopia
Elev

Avatar


Mer! Jag vill läsa mer... den var jätte bra!

24 maj, 2011 08:04

DracoMalfoy.
Elev

Avatar


Skrivet av ellen_kopia:
Mer! Jag vill läsa mer... den var jätte bra!


Tackar!
Fast jag har en hel del saker att göra just nu, så innan jag ska gå och lägga mig kan jag ta och skriva ner på ett papper så det går snabbare att skriva på datorn sen!!

edit:

Kanske skriver lite till...

Draco Mafoy, det är jag! :)

24 maj, 2011 21:11

GinnyPotter.
Elev

Avatar


Skrivet av DracoMalfoy.:
Skrivet av ellen_kopia:
Mer! Jag vill läsa mer... den var jätte bra!


Tackar!
Fast jag har en hel del saker att göra just nu, så innan jag ska gå och lägga mig kan jag ta och skriva ner på ett papper så det går snabbare att skriva på datorn sen!!

edit:

Kanske skriver lite till...


Okej!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F28.media.tumblr.com%2Ftumblr_lbea5c0IVj1qzcxrxo1_r1_250.gif

24 maj, 2011 21:13

1 2 3 4 5 6

Forum > Fanfiction > Harry Potter [SV]

Du får inte svara på den här tråden.