Mat och bak-tråden!
Forum > Off Topic > Mat och bak-tråden!
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Ginnyy
Elev |
22 maj, 2011 20:41 |
|
Adina
Elev |
Det bästa jag vet är att göra pizzarullar, man gör pizza, men innan man har in den i ugnen så skär man den i strimlor och rullar ihop dem, så det blir som kanelbullar!
:) 22 maj, 2011 20:47 |
|
superman
Elev |
Skrivet av Ginnyy: Vit kladdkaka är så gott! Skippa kakaon och släng i vit blockchoklad, mums! mina kompisar provade någon gång, men det blev typ sockerkaka istället. så jag blev lite avskräckt och har inte pallat prova, men ska definitivt göra det nu! något av det godaste som finns på sommaren är att köpa marängbottnar, grädde, vaniljsocker och blåbär, hallon eller jordgubbar. sen blandar man grädde och vaniljsocker och brer på hälften av det på en marängbotten och lägger hälften av bären över. sen tar man en till marängbotten och gör likadant. och sen tar man den sista marängbottnen och använder som "tak". SJUKT GOTT! jag tycker det är godare än det klassiska med sockerkaksbottnar. 22 maj, 2011 22:00 |
|
Emiil
Elev |
Vill tipsa om citronmeliss som man både kan ha i maten, baket och till te. Mycket mumsig krydda.
Neville Longbottom, the one and only. <3 22 maj, 2011 23:07 |
|
Ginnyy
Elev |
Ingen kommer hata mig om jag tar upp den här tråden va?
Men jag gillar den och tycker det var synd att den dog! Jag tycker om att laga mat och baka men har knappt gjort det sen jag blev sjuk i juli, så behöver inspiration
27 sep, 2011 13:13 |
|
whirlwinds
Elev |
bakade muffins igår; ingenting brann varken upp eller gick sönder, och brandvarnaren gick inte igång!!!!! och de både såg ut och smakade helt... perfekt. FUCK YEA
27 sep, 2011 13:25 |
|
expelliarmus
Elev |
Ginnyy, här kommer liiiiite bakinspiration;
- http://www.alltforforaldrar.se/bambi/category/recept.html - http://baktokig.blogg.se/ - http://linneasskafferi.blogg.se/
27 sep, 2011 13:29 |
Du får inte svara på den här tråden.





Mugglarportalen