Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Frukost-tråden

Forum > Off Topic > Frukost-tråden

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
AuroraAlexius
Elev

Avatar


Jag är ingen frukostätare direkt, har allmänt svårt för att äta på morgonen. Men eftersom frukosten är ett av dagens viktigaste mål så äter jag ändå alltid någonting! Standard sen jag flyttade hemifrån är en liten (liten verkligen) skål med lätt A-fil med specialflingor och russin. Eller om jag vill ha det lite godare så skippar jag russinen och blandar i lingonsylt i filen, inte lika nyttigt, men godare

Har aldrig förstått mig på sådana som kan trycka i sig flera mackor, yoghurt och gröt till frukost, för mig tar det bara stopp. Även om jag egentligen är hungrig. Äter frukost superlångsamt x)

En liten rolig anekdot angående mitt frukostätande - när jag gick på dagis (när jag var sisådär 2-3 år gammal) brukade jag äta ett russin och en kalaspuff till frukost, och hade mamma tur så lyckades hon få i mig ett russin och en kalaspuff till på bussen till dagis x) Så frukost, inte riktigt min grej

~ Hogwarts kommer alltid finns där för att välkomna dig hem ~

21 jan, 2015 14:47

Atira
Elev

Avatar


Jag älskar frukost! Äter alltid frukost varje dag. Är det väldigt tidigt på morgonen så kan jag ha svårt att äta mycket, då brukar det räcka med någon macka.
En vanlig frukost för mig består av en kopp te (dricker alltid te på morgonen), två mackor med valfritt pålägg och ibland ett kokt ägg.

Det bästa jag vet är att sova länge på en lördagsmorgon och se gå upp och koka te, plocka fram frukostgrejer och sitta och kolla på en serie medan jag äter frukost i någon timme! ♥

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fb0b461a92d5d79c076639215a6b23103%2Fbe23b914db5c5e5f-73%2Fs500x750%2Fc37a093dd6ef90cde28848d249f7a79dd9ef5e80.gifv

21 jan, 2015 17:24

themarauder
Lärare

Avatar


Skrivet av Atira:
Jag älskar frukost! Äter alltid frukost varje dag. Är det väldigt tidigt på morgonen så kan jag ha svårt att äta mycket, då brukar det räcka med någon macka.
En vanlig frukost för mig består av en kopp te (dricker alltid te på morgonen), två mackor med valfritt pålägg och ibland ett kokt ägg.

Det bästa jag vet är att sova länge på en lördagsmorgon och se gå upp och koka te, plocka fram frukostgrejer och sitta och kolla på en serie medan jag äter frukost i någon timme! ♥

Åhh, det låter faktiskt riktigt mysigt! =)
jag som inte längre har någon tid att gå upp till borde ju verkligen gå o fixa lite frukostgrejor.. när jag ändå har tid att verkligen göra frukost!

=) - just like themarauder

21 jan, 2015 17:43

Atira
Elev

Avatar


Skrivet av themarauder:
Skrivet av Atira:
Jag älskar frukost! Äter alltid frukost varje dag. Är det väldigt tidigt på morgonen så kan jag ha svårt att äta mycket, då brukar det räcka med någon macka.
En vanlig frukost för mig består av en kopp te (dricker alltid te på morgonen), två mackor med valfritt pålägg och ibland ett kokt ägg.

Det bästa jag vet är att sova länge på en lördagsmorgon och se gå upp och koka te, plocka fram frukostgrejer och sitta och kolla på en serie medan jag äter frukost i någon timme! ♥

Åhh, det låter faktiskt riktigt mysigt! =)
jag som inte längre har någon tid att gå upp till borde ju verkligen gå o fixa lite frukostgrejor.. när jag ändå har tid att verkligen göra frukost!


Gör det! ^^ Långfrukostar i lugn och ro är det bästa som finns.

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2F64.media.tumblr.com%2Fb0b461a92d5d79c076639215a6b23103%2Fbe23b914db5c5e5f-73%2Fs500x750%2Fc37a093dd6ef90cde28848d249f7a79dd9ef5e80.gifv

21 jan, 2015 18:05

Borttagen

Avatar


Jag älskar frukost men är oftast för lat för att fixa ordentlig.

I höstas gjorde jag en chiapudding med kanel och vaniljpulver varje kväll. Den fick sen stå och svälla på natten och på morgonen så hackade jag ett äpple och blandade i. Åt också ett kokt ägg till det. Får börja göra det igen för jag vill minnas att den frukosten räckte länge.

Annars är ju mackor med diverse pålägg så himla gott. Ägg och kaviar, leverpastej och gurka, skinka, avocado keso och citronpeppar.. OMNOM. Helst vill jag dricka te men det brukar oftast bli citronvatten med massor av IS!!!

åh nu blev jag jättehungrig.

21 jan, 2015 18:22

Frivolt
Elev

Avatar


Jag älskar egentligen frukost men nu för tiden har jag så svårt o äta det D: hoppas det bara e nån period. Annars är det bästa typ SCONES MED MARMELAD ELLER SYLT! ♥ OMNOM! Det är sååååå gott, färska scones! Men jag orkar aldrig baka xD

Annars typ Hotell-frukost! Eller onyttiga saker som kladdkaka, chips, godis, pannkakor osv


Och en kopp te till det, ofc! Te är mitt livselexir på mornarna! Utan te och jag är inte människa, alls ;P haha!

Annars brukar en vanlig frukost va antingen fil och flingor eller havregrynsgröt med socker och mjölk

21 jan, 2015 18:48

themarauder
Lärare

Avatar


Nu ska jag göra frukost.. men vad? Vet inte vad jag är sugen på!

=) - just like themarauder

22 jan, 2015 09:22

Borttagen

Avatar


Mmm, ljust surdegsbröd med hummus och grön tapenade ^^

22 jan, 2015 10:17

Borttagen

Avatar


jag älskar frukost har några goda och nyttiga tips
olika sorters smothies till exempel avokadosmothie
recept en till 2 avokados och mjölk så mycket man vill ha det beror på konsistensen hur ni vill ha den och sedan honung efter smak. sedan kan man göra andra smothies ett till recept
2 dl mjölk 1 dl naturell yoghurt 1 dl valfria frysta bär och lite honung. sedan är havregrynsgröt med hemmagjord lingonsylt mums med ett kokt ägg och några klyftor greipfrrukt och te en fantastisk frukost. brukar ofta dricka mjölk på morgonen. uggla mig om ni har tästat avokado-smothien och säg gärna vad ni tyckte

22 jan, 2015 10:33

themarauder
Lärare

Avatar


Jag vill ha en mixer så jag kan göra smoothies!

Jag köpte lite nyttigare, typ grovt frukostbröd (tvådelat). Stekte det, o sen stekte jag ägg o bacon o lade i, + en sådan där hamburgerostskiva. Inte den nyttigaste frukosten, men SJUKT GOD.

Synd bara att jag har så ont i halsen =(

=) - just like themarauder

22 jan, 2015 11:36

1 2 3 4 5

Forum > Off Topic > Frukost-tråden

Du får inte svara på den här tråden.