What's your sign?
Forum > Off Topic > What's your sign?
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Dream
Elev |
Trädkatten: Nice! Skulle du säga att du är sådär drömmande som fiskarna ofta beskrivs, att människor märker att du är i en annan värld liksom? c: De fiskar jag har träffat/känner är nämligen nästan aldrig sådär drömmande och fantasifulla som de sägs 'ska' vara. Eller så är det helt enkelt så att de är det egentligen, men håller det hemligt.. (typiskt fiskarna :'P)
En lite intressant grej om fiskarna jag läst är att det finns två särskilda typer. Vissa fiskar simmar emot strömmen och andra simmar med ;' Solkatten oh det där om "måntecken - dina känslor osv." visste jag inte!! Och juste, bra tips om att inte kolla upp exempelvis oxen som soltecken om en har oxen som måntecken ^^ Jag började med att rita en egen sådan där " birth chart" i somras tror jag, men jeez vad det var komplicerat O.O Vad är de astrologiska husen nu igen? Tror jag läst det förut men var nog inte så intresserad då haha..
19 jan, 2015 18:55 |
|
Solkatten
Elev |
Dream: http://www.astrologi.nu/horoskop/24-horoskop-husen.html
Sök bara på google. Har inte kollat upp de astrologiska husen så noggrant. "If you expect disappointment, then you can never really be disappointed." 19 jan, 2015 19:12 |
|
Dream
Elev |
Dude that's complex.. Någon annan gång får det bli ^^
Det är bara rätt att jag berättar om min lilla birth chart tycker jag: Soltecken: Vågen Måntecken: Skorpion Ascendent: Stenbocken Kinesiskt stjärntecken: The Tigah Jag känner mig hyfsat hemma i mitt soltecken, har mer och mer kommit överfund med hur vågen passar in för mig. Jag är en person som väldigt mycket, jag väger för och nackdelar och det tar ett tag innan jag kommer till beslut oftast, but my answer is the last answer. Jag gillar verkligen inte bråk, jag vill ha harmoni. Jag ställer mig emellan dem som bråkar och försöker säga "det är lika mycket bådas fel" och sånt där larvigt. Däremot är jag nog rätt dubbelmoralisk för jag får inte panik när jag blir arg på någon och vi bråkar, utan det är när folk runtomkring mig är osams. Något jag absolut inte kan associera till med vågen är utseendefixeringen och behovet av att ha dyrbara och fina saker. Jag är väldigt lite så. Jag är inte en person som behöver ha prydligt och väl uttänkt möblering hemma. Hur människor ser ut är oviktigt för mig. Jag kan tycka om att känna mig fin, men känns som ett skämt att kalla mig typ fashionista. Jag har inget behov av att ha "mycket pengar" senare i livet, och att det skulle vara något som är otroligt viktigt för mig är total bullshit. Så ja lite tudelat är det ^^
19 jan, 2015 21:06 |
|
DarkBells
Elev |
Jag är fisk och som Dream sade är dom ju väldigt drömmande och fantasifulla. Det stämmer in rätt så bra med mig.
Fiskarna är väl också väldigt kreativa? Mina fötter är verkligen min känsligaste del på kroppen, och allt jag har hört om fisken stämmer in på mig. När det gäller mitt kinesiska stjärntecken/år så är jag Hästens år. Det mesta stämmer in på mig då jag är väldigt impulsiv. Mina allra bästa vänner är vädur och vattuman vilket är eld och luft. Min vädur kompis är väldigt "eldig" och min vattuman kompis känns som om hon passar bra i luft.
20 jan, 2015 20:24 |
|
Dream
Elev |
DarkBells: Ah that's amazing!! Och ja, fiskarna är ett kreativt tecken ^^ Jag tycker att fiskarna är ett speciellt tecken, det känns som en del fiskar har en särskild energi omkring sig.. Liksom något beundransvärt!
Fler borde komma till astrologitråden yo! ;'D
20 jan, 2015 21:42 |
|
Borttagen
|
Är kräfta
21 jan, 2015 09:58 |
|
Dream
Elev |
Nu är vi i inne i vattumannaperioden! Finns kanske några vattumän här som snart fyller/har fyllt år? =)
PansyParkinson♥, little aquarius, you'd like to put things right in this drop dead famous astrology place? ;D
8 feb, 2015 19:12 |
|
Fellrendión
Elev |
Det är synd att min mobil är sönder. Jag har ett jättefint kort där det står om Pisces som jag skulle kunna fota men tyvärr kan jag inte det för tillfället.
Jag är Pisces/Fiskarna i alla fall. Mycket av det som står på mitt kort stämmer in på mig men även några saker som jag hittade i en bok också (t.ex du lägger ofta ihop benen så att de blir som en fiskstjärt). Astrologi är kul att läsa om men jag tror inte på det även om det kan vara kul. ^^ Jag tror att jag är orm i kinesiskt tecken också. Tyvärr kan jag inte hitta något om vad mitt måntecken skulle vara. När jag googlar kommer jag bara till missledande sidor. :<
8 feb, 2015 19:44 |
|
Corazon
Elev |
Är jungfru men kan inget om stjärntecken och astrologi så någon får gärna förklara det för mig, tycker det verkar intressant
8 feb, 2015 19:45 |
|
Dream
Elev |
Fellrendión: Åh vad tråkigt :'( Nice att du känner igen dig i fisken i alla fall. ^^
Tror detta är en tillförlitlig sida som räknar ut måntecken osv.: http://www.astroguide.se/ Corazon: Är ingen direkt expert på astrologi men kan förklara lite om vad som kännetecknar en jungfru! Jungfrun är ett jordtecken (teckentyperna delas in i fyra grupper; jord, vatten, eld och luft), jungfrun tycker om att ha saker och ting i sin ordning. De är ofta materialister och koncentrerar sig mycket på detaljer. De kan tyckas ha ett stort ego, utgår från sig själva och så. Jungfrun låter saker ta sin tid, de tar det lugnt. Slarvighet finns inte för en jungfru. Jungfrun kan trots all denna ordning och reda, ofta ha en flummig sida. De har en lite udda humor.
8 feb, 2015 20:14 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen