Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

THG [Rasmus Potter & Winsah]

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > THG [Rasmus Potter & Winsah]

1 2 3 4 5 6
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Jag stod bland alla tjejer från Distrikt 12. Alla var tysta och nervösa. Effie Trinket klev fram på scenen och började babbla på om historien bakom spelen och allt annat. Jag lyssnade inte, utan försökte få kontakt med mamma, men hon lyssnade intresserat.
"Då så", sa Effie. "Damerna först." Hon gick fram till glaskupolen där flera lappar stod i. inte jag inte jag, snälla vem som helst bara inte jag tänkte jag när hon vecklade upp lappen.
"Amélie Lovebottom!"

23 dec, 2014 10:52

Borttagen

Avatar


Jag tittade efter flickan. En vacker tjej gick upp på scenen.
"Då så. Då tar vi pojkarna!" sade Effie och tog upp en lapp. "Rasmus Potter!" sade Effie. Det var jag.

23 dec, 2014 10:58

Borttagen

Avatar


Jag stod på scenen och tittade ut på pojkarna. Vem skulle jag få tävla med? Inte för att jag ville tävla.
"Rasmus Potter!" En snygg kille klev upp på scenen.
"Här har vi då spelarna för årets Hungerspel: Amélie och Rasmus!" ropade Effie, men ingen applåderade. Alla började röra sig hem, nu skulle de säkert ha fest för att fira att överlevt ett år till. Jag och Rasmus blev nedfösta av Effie. Fan, tänkte jag, om jag nu ska vara med i spelen måste jag komma ut levande.

23 dec, 2014 11:07

Borttagen

Avatar


Effie babblade. Amélie var snygg. "Så det här är årets spelare för distrikt tolv!" sade Effie och log.

23 dec, 2014 12:12

Borttagen

Avatar


När vi kommit ner så fik vi träffa våra familjer en sista gång. Jag kramade min mamma hårt.
Sedan åkte vi till huvudstaden direkt.

23 dec, 2014 12:20

Borttagen

Avatar


vi var på tåget. "vad gillar du få Amélie?"

23 dec, 2014 12:30

Borttagen

Avatar


"Vet inte.." sa jag. "Typ springa runt med kompisar, pyssla och ha kul. Du då?"

23 dec, 2014 12:31

Borttagen

Avatar


"Vad kul! Jag brukar läsa, jaga, träna på olika vapen och lite annat."

23 dec, 2014 18:27

Borttagen

Avatar


Jag nickade. "Intressant", sa jag. Tåget rullade på.

24 dec, 2014 06:43

Borttagen

Avatar


"Mm. Är du mycket med folk?" frågade jag vänligt.

24 dec, 2014 09:40

1 2 3 4 5 6

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > THG [Rasmus Potter & Winsah]

Du får inte svara på den här tråden.