PRS||Nessie & Luna_rav
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS||Nessie & Luna_rav
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Nessie Black
Elev |
Vart ska jag börja? Tåget?
Come to the dark side, we have Draco 2 jul, 2014 07:39 |
|
Borttagen
|
Go for it c: 2 jul, 2014 09:50 |
|
Nessie Black
Elev |
Connie vinkade ivrigt till sina föräldrar. Hennes far var som vanligt frånvarande, hans blick verkade vara lagt en bit ifrån henne. Hon antog att hennes bägge äldre bröder vinkade i kupén bredvid. De hade skyndat sig på tåget och trängt sig in i en kupé tillsammans med sina vänner. Hon antog att hon själv skulle göra detsamma året efter. Connie lutade sig nöjt tillbaka i sätet. Hon hade längtat efter den här resan sedan hennes äldsta bror kom tillbaka efter sin första resa. Han hade skrivit många brev till henne och hennes andra bror. På sommaren hade han berättat om det. Hon hade fått sitta hemma och bara vänta på ugglor ensam när båda bröderna var på Hogwarts. Och nu så var det äntligen hennes tur. Hon hade väntat så mycket på det.
Come to the dark side, we have Draco 2 jul, 2014 16:22 |
|
Borttagen
|
Aveline tog ett djupt andetag ut av den friska luften när hon gick ut från bilen. "Hoppas ni ungdomar får ett bra första år på Hogwarts" log min mamma och pussade Aveline på pannan. Hon kramade om sin mamma. När hennes mamma gick över till Alex vek han undan. "Jag är inte en liten bebis, som vissa andra" flinade han och Aveline slog honom på armen. De sa hejdå till sin pappa och följde med sin äldre bror in i tåget. Aveline och Alex hittade en ledig kupé och Alex började vinka till föräldrarna som stod och log mot de. Aveline la benen i kors och rättade på sin skoluniform. "Du ska väl inte börja fjäska för de här lärarna också, va?" frågade Alex och såg hemskt trött ut. "Nej då, jag ska vara som varje elvaåring." svarade hon irriterat. 2 jul, 2014 17:01 |
|
Nessie Black
Elev |
Adam släppte ner sin lillasyster på plattformen och kysste lätt hennes panna.
"Va nu en duktig flicka medan jag är borta" sa han och sträckte på sig. Ellie nickade ivrigt och greppade tag i hans finger. Adam skrattade lätt och lyfte upp henne igen. Han räckte henne mot sin morfar som stod bakom honom med hans lillebror vid benen. Den gamle mannen skrockade lätt och tog emot den nio åriga flickan i famnen. Adam log mot sin morfar och lyfte upp kofferten och uggleburen. "Jag lovar att skriva" sa han och gick sedan ombord på tåget. Come to the dark side, we have Draco 2 jul, 2014 17:29 |
|
Borttagen
|
Fred drog sig ur sin systers grepp. "Okej, okej. Jag kommer sakna dig med" muttrade han och hans lillasyster såg glatt på honom. "Ha ett bra år gubben" log hon och Fred himlade med ögonen. "Du har sagt det ett par gånger" muttrade han och vinkade åt de. Han gick upp till tåget och letade rätt på en kupé. Han damp ner på ett säte och tittade ut genom fönstret. Han vinkade åt sin lillasyster som satt på sin mammas axlar. 2 jul, 2014 17:34 |
|
Nessie Black
Elev |
Connie lät sin katt hoppa upp i famnen. Hon la sig tillrätta och kurade ihop sig. Connie suckade och knuffade ner katten på sättet. "Nej" sa hon och ställde sig upp då tåget snart skulle börja rulla. Hon ställde sig vid fönstret för att kunna vinka en sista gång till sina föräldrar. Hon log lätt och kände efter i fickan. Hon log bredare då hon kände högen med mynt som låg där. Hon bara väntade på att kvinnan i godisvagnen skulle komma.
Come to the dark side, we have Draco 2 jul, 2014 18:40 |
|
Borttagen
|
Alex skakade på huvudet och tittade ut genom fönstret. "Du, vilket elevhem tror du vi kommer hamna i?" frågade han och Aveline tittade på honom. "Slytherin." svarade hon kort och han nickade. "Jag menar, alla andra i familjen har det" fortsatte Aveline och han lutade huvudet mot sätet. "Har du några mynt?" frågade han när godisvagnen körde mot deras kupé. "Ja, här" sa jag och gav honom det jag hade i jackfickan. 2 jul, 2014 18:45 |
|
Nessie Black
Elev |
Adam fingrade på mynten i sin hand. Han visste precis vad han ville beställa. Han älskade bertie botts bönor och chokladgrodekort var något han samlade på sedan han fick ett av sin pappa när han fyllde tio. Dumbledore.
Come to the dark side, we have Draco 2 jul, 2014 19:01 |
|
Borttagen
|
Fred tittade upp när han såg några killar knacka på fönstret till kupén. "Kan vi sitta här?" frågade en ut av killarna. "Skit i att svara, vi gör det i alla fall." flinade han och damp ner mittemot mig. "Anton." sa han och sträckte fram handen. "Fred" sa Fred och skakade den. En ut av Antons kompisar satte sig bredvid Fred och den andra bredvid Anton. "Du är en förstaårselev, eller hur?" frågade han och Fred nickade. 2 jul, 2014 19:13 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen