Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Hogwarts (PRS Luna_rav)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts (PRS Luna_rav)

1 2
Användare Inlägg
Trädkatten
Elev

Avatar


Namn: Ashley Bell
Ålder: 15
Elevhem: Gryffindor
Utseende: Ashley har bruna stora ögon. Hennes ansikte är runt och hon har därför väldigt milda och mjuka ansiktsdrag. Hon har rosiga kinder och fräknar på näsan. Hennes naturliga hårfärg är mörkbrun men hon har färgat det så här:
https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fslodive.com%2Fwp-content%2Fuploads%2F2012%2F11%2Ffun-hair-color-ideas%2Fharajuka-pink.jpg Hon är väldigt kort och smal.
Personlighet: Glad och positiv. Respekterar alla och hon har alltid goda tankar om folk. Fast ibland kan hon var lite för snäll. Och lite för enkel att lura.
Familj&bakgrund: Mamma Rose, pappa Timothy. Mugglarfödd.
Trollstav: 8 tum slånbuske, viliehår som kärna.
Patronus: Fladdermus
Övrigt:-

Namn: Tim Carter
Ålder: 15
Elevhem: Hufflepuff
Utseende: Brunt rufsigt hår och bruna nästan svarta ögon. Hans hy är mörk och han är väldigt lång.
Personlighet: Tim är väldigt blyg och osäker med sig själv. Han gillar att måla och sjunga men de låtar han ingen veta för han är rädd att någon ska tycka illa om honom.
Familj&bakgrund: Han har en mamma vid namn Hannah. Hans pappa sprang iväg när han fick reda på att hans fru var en häxa, bara någon vecka efter det fick hon barn. Barnet fick heta Tim.
Trollstav: 10 tum pilträ, testralhår som kärna
Patronus: Katt
Övrigt:-

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fdde527254ec55c4cf32ff76a1d04d218%2Ftumblr_mu72zitfga1qkj4l8o1_500.gif

21 jun, 2014 20:11

Borttagen

Avatar


Vill du eller ska jag börja?

22 jun, 2014 09:23

Trädkatten
Elev

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Vill du eller ska jag börja?

Du? Haha, jag hatar att börja cx
(Men bara så du vet så på Måndag ska jag på ett läger i fem dagar och där har de inga datorer, inte heller något nätverk. :c Så jag kommer vara väldigt oaktiv då.)

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F66.media.tumblr.com%2Fdde527254ec55c4cf32ff76a1d04d218%2Ftumblr_mu72zitfga1qkj4l8o1_500.gif

22 jun, 2014 11:56

Borttagen

Avatar



Okej, lugnt c:

~Mika~

Jag vaknade av att solljuset trängde sig igenom persiennerna. Jag satte mig upp i sängen och tittade mig omkring i sovrummet.
Jag drog benen över sängkanten och gick mot garderoben. Jag satte på mig skoluniformen och gick ner till köket. Jag skulle nu börja mitt fjärde år på Hogwarst och kände att det skulle bli ett helt okej år.
Jag satte mig vid köksbordet i den eviga tystnaden. Ingen annan i familjen hade orkat röra på sig, så alla andra låg kvar i deras sängar även om de visste att det var dags att vakna. Jag gjorde i ordning en macka och tog en tugga ut av den. Jag hörde hur någon stängde sin dörr där uppe och sprang ner för trappen.
"Whassup loser?" frågade min tvillingbror och tog min macka ifrån mig.
"Alex, seriöst, lägg av" mumlade jag av trötthet. Jag tog en ny macka och gjorde i ordning den istället. Alex flinade och satte sig mittemot mig då mamma och pappa kom.
"Så ungdomar, hur känns det att gå ert fjärde år?" frågade pappa och klappade Alex på axeln.
"Frustrerande" sa jag ironiskt och hällde upp mjölk i ett glas.
När vi alla var klara och all packning var packad så skjutsade vår pappa oss till tågstationen.
Vi sa hejdå och gick på tåget.

[jag visste inte om jag skulle skriva i dåtid eller nutid, hur långt eller i jagform eller inte. Så jag skrev hur jag brukar skriva]

22 jun, 2014 18:02

1 2

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Hogwarts (PRS Luna_rav)

Du får inte svara på den här tråden.