Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Divergent [PRS Angelinaa]

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Divergent [PRS Angelinaa]

1 2
Användare Inlägg
Anne Potter
Elev

Avatar


Jag tog flickans hand och lyckades komma in i tåget.
"Tack så mycket", sa jag och granskade flickans ansikte, som jag alltid brukar göra med främlingar. Hon var söt. "Jag heter Clare."

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F67.media.tumblr.com%2F20838430fc0aefcfb9513863a8b9bc5d%2Ftumblr_inline_ni5jraMrun1smxto4.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2Foriginals%2F20%2F8c%2F5e%2F208c5ef5302c1884d3f04813f1c23732.gif

14 jun, 2014 22:58

Angelinaa
Elev

Avatar


May log vänligt. Att börja på god fot med folk var alltid bra.
"Varsågod." May granskade fundersamt flickan. Hon var verkligen nyfiken på henne. En från de fridfulla. Det var spännande. May hade faktiskt inte haft särskilt mycket kontakt med de fridfulla förr. Fast det var självklart inte lika spännande som allt annat som hände runt May.
"Jag är May" hälsade May. "Före detta de lärda." May visste inte exakt varför hon sa det, hon borde bara försöka glömma bort var hon kom ifrån. Antagligen för att förneka hennes bakrund inte skulle ändra den. Hon skulle alltid vara född och uppväxt hos de lärda, men hon kunde också vara tydlig med att hon inte längre var en av dem. Det fanns en stor sannolikhet att hon var tvungen att ändra sitt tankesätt. Det kändes i alla fall säkert att inte tänka allt för mycket på hur hon uppförde sig tillsammans med Clare, hon var ju faktiskt i samma sits som May.

16 jun, 2014 21:32

Anne Potter
Elev

Avatar


Jag nickade.
"Åh. Jag har aldrig umgåtts med någon från de lärda", sa jag glatt, "Trevligt att träffas! Jag är från de fridfulla."

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2F67.media.tumblr.com%2F20838430fc0aefcfb9513863a8b9bc5d%2Ftumblr_inline_ni5jraMrun1smxto4.gifhttps://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=https%3A%2F%2Fs-media-cache-ak0.pinimg.com%2Foriginals%2F20%2F8c%2F5e%2F208c5ef5302c1884d3f04813f1c23732.gif

16 jun, 2014 21:53

Angelinaa
Elev

Avatar


"Jag har aldrig umgåtts med någon från de fridfulla förr, men det gör jag väl inte riktigt nu heller" flinade May. Ingen av noviserna omkring dem verkade lyssna på deras samtal, det var bäst så. Att Clare inte gjorde det tydligt att de fridfulla var hennes gamla falang kunde folk få se på henne med misstänksamhet. Antagligen var folk inte för hårda mot noviserna just nu, de hade inte ens kommit till sitt nya hem än. Ma kunde ändå inte vara försiktig nog.
"Så varför valde du de tappra? Det är ovanligt för folk med din bakgrund." May skulle verkligen ha svårt att träna bort sin frågvishet, men hon räknade med att den inte skulle bli hennes största problem. Hon visste att de lärda var naturliga besserwissrar, det var svårt för henne att själv upptäcka när hon gjorde något sådant, så hon fick helt tänka sig för. Annars skulle hon aldrig få nya vänner.

20 jun, 2014 19:28

1 2

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Divergent [PRS Angelinaa]

Du får inte svara på den här tråden.