PRS mellan Kim, Anne och Maja.
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS mellan Kim, Anne och Maja.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kim Potter
Elev |
Arya ~
10 sekunder kvar, 10 sekunder av säkerhet. Vem skulle jag team:a med? Hm.. Vem ska jag döda först, alltså.. Eftersom klockan nu var på 5, berädde jag mig att springa. 4, 3, 2, 1.. 0. Jag rusade så snabbt jag kunde mot ymningstornet och hreppade tag om ett utstickande svärd, en ryggsäck och lite proviant innan ens någon hann reagera. Så med snabba steg, försvann jag sedan ut i skogen, bort från blodbadet.
8 jun, 2014 00:18 |
|
Majaluna
Elev |
Leya ~
När gonggongen ljöd fylldes jag av sådana euforikänslor att jag nästan glömde springa. Men det gjorde jag, med snabba, lätta steg. Jag var bland de första framme vid ymnighetshornet. Jag greppade ett svärd och satte sju kastknivar i mitt bälte. Svärdets klinga var vasst och jag svingade det mot en pojke som kom springande. Om jag mindes rätt var han från Distrikt 6 eller 7 eller något sådant, men det gjorde ingenting. Spelade ingen roll. Kanonskottet var som musik för mina öron och jag drog svärdet ur pojkens lealösa kropp. Ett skrik hördes och jag vände mig om. Pojken från mitt distrikt, Sam, hade just dödat en flicka från 5 eller 11. Jag var inte säker. Jag log hånfullt åt hur han klumpigt men kraftigt svingade sitt svärd. Honom kunde jag bilda lag med, om han inte dog förstås. Men det skulle han kanske råka göra sedan ändå... Jag hörde ett ljud bakom mig och såg en pojke komma störtande mot mig. Att döma av hans mörka hy gissade jag på distrikt 11. Jag kunde ha fel förstås, men när kanonskottet hördes spelade det ingen roll. Han var ändå död.
8 jun, 2014 09:53 |
|
Kim Potter
Elev |
Arya ~
När jag kommit en ganska bra bit ut i skogen så stannade jag för att hämta andan. Andas, andas... Jag vågade inte knäböja mig då kanon skotten ljöd över hela arenan. Och så behövde jag ju bestämma mig vart jag skulle ha mitt läger.. Träd, grotta eller var?
8 jun, 2014 10:11 |
|
Anne Potter
Elev |
Elle ~
Jag sprang fram och tog en liten väska, och en pilbåge med två pilar. "Elle?", viskade en röst plötsligt. Jag vände mig om och såg min lagkamrat, Jamie, ligga på marken. Han var blodig. "Jamie..", viskade jag ljudlöst tillbaks, "NEJ!" Jag såg hur det ryckte till i hans mungipor. Hans ögon började rulla. Han var borta.. Jag kände tårarna som brände i ögonen. En liten flicka låg död på marken bredvid en stor pojke. Hon var förmodligen död. Jag tittade på pojken. Det var Sam, från distrikt två. Med all kraft jag hade spände jag pilbågen. Kanonskottet förklarade att jag hade träffat någon. Jag började springa in mot skogen. Genom buskar, förbi träd sprang jag tills jag såg någon. Den lilla flickan som hade sett så rädd ut. Jag böjde mig bakom busken. Skulle jag teama med henne? Hon hade förmodligen märkt mig redan, så hon kanske skulle döda mig?? ![]()
8 jun, 2014 11:16 |
|
Majaluna
Elev |
Leya ~
Jag såg Sam falla till marken och en flicka med pilbåge springa sin väg. Jag svor tyst, en mindre som kunde vara min allierade och skydda mig. Inte för att jag behövde skydd, men någon som spanade på natten kunde alltid vara bra. Folk började avlägsna sig från ymnighetshornet, alltjämt, men en hel del vapen låg kvar. Ryggsäckar också. De som stod kvar var två pojkar och två flickor. Och så jag. Jag visste att den blonde pojken var från Distrikt 1, men de andra kände jag inte igen. Vi stod alla med vapen höjda och såg på varandra. En av flickorna yttrade sig först. "Allierade?" Pojken från 1 nickade och de andra två följde honom, de verkade vara som hans svans. Jag log hånfullt. "Visst. Leya, Distrikt 2." Flickan såg lite rädd ut men sträckte inte ut handen för att hälsa. Inte jag heller. "Annie. Distrikt 1" "Ronald", sa pojken från 1. Just det, så hette han. "Viktor och Victoria", sa Ronalds svans samtidigt. "Distrikt 8" Jag nickade och betraktade mina allierade. Ronald var biffig och skulle säkert kunna döda en tolvåring med bara händerna. Flickan från hans distrikt, Annie, var rätt liten men att döma av blodet på hennes händer verkade hon inte svag. Viktor och Victoria gissade jag var runt femton. De var kraftigt byggda, som gjorda för närstrid båda två. Jag log. Det här skulle bli kul.
8 jun, 2014 13:19 |
|
Kim Potter
Elev |
Arya ~
Jag pep till när en flicka - antagligen från distrikt 7 eller 8 - gömma sig ganska nära mig. Jag höjde osäkert svärdet, som om jag inte kunde hantera det. Hah, om hon så spände bågen så skulle jag döda henne på 2 sekunder. "S-snälla döda mig inte", stammade jah och snyftade till. Hoppas hon gick på det.
8 jun, 2014 14:20 |
|
Anne Potter
Elev |
Elle ~
Jag närmade mig försiktigt flickan. "Det är lugnt", mumlade jag och studerade henne. Långsamt närmade jag mig den lilla flickan. ![]()
8 jun, 2014 16:39 |
|
Kim Potter
Elev |
Arya ~
Jag andades häftigt och backade. "Nyh..", en tår trängde fram och jag blundade en sekund eller så, öppnade sedan ögonen - fulla med tårar. "V-Vi.. Kan.. Öh.. Vill du bilda en allians?", mumlade jag och tittade osäkert på tjejen.
8 jun, 2014 16:53 |
|
Anne Potter
Elev |
Elle ~
Jag log varmt mot flickan. "Ja, det vill jag gärna", sa jag och gick fram till henne, "Elle." ![]()
8 jun, 2014 16:57 |
|
Kim Potter
Elev |
Arya ~
Jag nickar svagt och sänker försiktigt svärdet. "Arya, distrikt 4.. Du är från 7, va?", mumlar jag och rättar till min ryggsäck.
8 jun, 2014 17:03 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen