Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Jag då? [sv]

Forum > Fanfiction > Jag då? [sv]

1 2 3 ... 46 47 48
Användare Inlägg
Minidjuret
Elev

Avatar


Vill ni ha mer?

10 maj, 2011 21:29

Annikz
Elev

Avatar


Jättebra, klart vi vill ha mer!

https://www.mugglarportalen.se/images/proxy.php?q=http%3A%2F%2Fmedia.tumblr.com%2F81d59694e2ac7955f0f7fd61afb0394a%2Ftumblr_inline_mjv35cj5MJ1qinhgd.gif

10 maj, 2011 21:58

Minidjuret
Elev

Avatar


Några fler kommentarer sen blir det mer

11 maj, 2011 18:03

Borttagen

Avatar


Räknas det om man skriver flera gånger?

11 maj, 2011 18:07

Minidjuret
Elev

Avatar


Haha njee vill ha fler läsare

Tipsa gärna kompisar ^^

11 maj, 2011 18:17

Borttagen

Avatar


Snällaaa merrrr

11 maj, 2011 18:29

Minidjuret
Elev

Avatar


Det hade gått ungefär en timme sedan mamma och pappa försvann och jag var säker på att de inte skulle komma förens till jul som de lovat. Jag log för mig själv och gick upp på mitt rum. Väl uppe kröp jag under min säng och drog ut en kartong. Efter att ha lirkat lite med nyckeln i låset fick jag upp den. Här i kartongen förvarade jag viktiga saker som jag kanske skulle kunna behöva på mitt "äventyr" som jag planerat. Det fanns bland annat: min trollstav, " Grundhandboken om förtrollningar ( 1:a graden), filten eller trasan som jag fick av pappa eftersom jag hade en kännsla av att jag behövde den, en spegel, några kläder,lite galleoner och siklar och nyckeln till mitt kasssavalv i gringotts bank. Jag la ner allt i en ryggsäck och gick ner för trappan medans jag funderade på namnet jag hade hört från mamma och pappa igår. Det var Harry Potter. Jag misstänkte att det var samma person som hade överlevt Den-Som-Inte-Får-Nämnas-Vid-Namn. Jag rös till. Nu stog jag utanför vårt garage. Jag visste att pappa förvarade sin kvast där. En Rensoparelva. Jag öppnade dörren in till garaget och såg kvasten. Den var så vacker! Försiktigt lyfte jag upp den. Det känndes helt rätt. Jag gick ut i vår trädgård och satte mig på kvasten. På två sekunder var jag tio meter upp i luften! Det var helt fantastiskt och kvasten gjorde precis som jag ville. Jag flög ner på marken och landade. Sen satte jag mig ner och öppnade ryggsäcken och drog fram trasan jag fått av pappa och la den över mig. Det var inget specielt med den vad jag kunde se. Jag trog fram spegeln och tittade på den. Förskräckt hoppade jag till och tappade spegeln så den gick sönder. Jag tog upp spegeln försiktigt och kollade igen på det som var kvar. Jag blev inte lika förvånad nu. Spegeln visade inte mig, jag var osynlig. Det måste vara en osynlighetsmantel jag fått av pappa! Jag drog av manteln och la ner den i väskan. Med den på mig skulle jag inte synas om jag flög. Jag gick in och började göra iårdning min matsäck. När jag var klar stoppade jag också ner den i väskan. Sen gick jag ut igen men råkade trampa på resterna av spegeln. Jag mumlade "reparo" precis som pappa men förväntade mig inget. Men när jag hade sagt trollformeln flög alla bitar av spegeln ihop och det syntes inga spår av att den hade varit trasig. Jag blev väldigt förvånad. Medans jag stog där och stirrade på spegeln kom en stor brun uggla flygande. Den släppte ner ett brev på mig och jag öppnade och läste.




Gissa gärna vad ni tror kommer hända! Och ge gärna tips om vad jag kan skriva om

11 maj, 2011 19:38

Salazar1
Elev

Avatar


Hon kom in på Hogwarts! *bevakar*

Slytherin Pride

11 maj, 2011 21:30

Minidjuret
Elev

Avatar


Det var en väldigt bra gissning. Du får snart se om den stämmer!

11 maj, 2011 21:31

Borttagen

Avatar


Ja hon kom in jipppi

12 maj, 2011 07:03

1 2 3 ... 46 47 48

Forum > Fanfiction > Jag då? [sv]

Du får inte svara på den här tråden.