|
Borttagen
|
Du börjar! Jag började med malleeeeeen
2 jun, 2014 16:03
|
|
Borttagen
|
2 jun, 2014 16:05
|
|
Borttagen
|
2 jun, 2014 16:07
|
|
Borttagen
|
2 jun, 2014 16:08
|
|
Borttagen
|
Jag vaknade av väckarklockan som ringde. Jag suckade och stängde av den. Jag satte mig upp i sängen och gäspade. Jag sträckte på mig och reste mig sedan upp. Jag gick ut i köket och tog Juice och några smörgåsar. Jag satte mig vid bordet och började äta. Jag såg på klockan. Det var en timme kvar tills skolan skulle börja.
2 jun, 2014 16:10
|
|
Borttagen
|
- Vakna!, ropade mamma surt från nedre våningen. Jag öppnade försiktigt ögonen och suckade djupt. Måndag, igen. Jag hade ingen lust att gå till skolan, det gick så dåligt! Alla verkade hata mig där, alla lärare, eleverna, ja alla förutom min bästa vän. Jag fick dåliga betyg, gjorde inte läxor och följde inte med på lektionerna. Mamma var arg på mig för det.
Jag sträckte på mig, reste mig och drog på mig ett par svarta jeans, en t-shirt och en svart hoodie. Det var ganska varmt ute, så jag struntade i att ta jackan. Jag åt inte frukost heller, jag hann inte.
Bussen stod vid stationen och jag joggade dit för att hinna.
2 jun, 2014 16:19
|
|
Borttagen
|
När jag hade ätit upp så skyndade jag mig in i duschen och tvättade av mig, sedan gick jag in i rummet och tog på mig ett par halvtrasiga, blåa jeans och en slapp T-shirt. Jag hängde handduken på tork och gick sedan ner till Hallen. Jag tog på mig skorna och gick ut. Eftersom att mamma och pappa var och jobbade och Isabelle var i skolan så låste jag dörren efter mig. Jag började gå mot skolan, det var inte så långt. Jag var lite sen dessutom, men jag hoppades att Arwen skulle vänta på mig vid skåpen som vanligt.
2 jun, 2014 16:24
|
|
Borttagen
|
Bussen stannade vid skolans parkering och jag skyndade mig för att slippa ut. Ingen Oscar...
Jag plockade upp min mobil och knapprade snabbt in ett meddelande till Oscar:
Skyndaaa, du blir sen  ,
skrev jag och började gå mot skolan och mot mitt skåp.
Jag var trött och jag ville hem. Dessutom var det kallt, jag ångrade att jag inte tog jackan med mig. Med en suck tog jag ut mina böcker och satte mig på bänken vid skåpen som jag brukade vänta på Oscar vid.
2 jun, 2014 16:32
|
|
Borttagen
|
Jag småsprang längst parkvägen. Plötsligt plingade min mobil till i fickan. Jag tog upp den och läste.
Ja, är där om fem min, skrev jag och la ner mobilen igen. Jag skyndade på stegen lite och snart såg jag skolan. Jag sprang mot ingången och gick in. Jag gick bort mot skåpen.
2 jun, 2014 16:37
|
|
Borttagen
|
Jag läste sms:et och lade undan mobilen.
Jag väntade länge. I alla fall över fem minuter.
- Hej, sade jag när jag såg Oscar och reste mig.
- Jag har väntat i minst 15 minuter, du sade fem, sade jag och låtsades vara sur.
Det var inte länge kvar av lektionen heller, bara 35 minuter, så jag tyckte inte att det var någon idé att gå.
2 jun, 2014 16:41
|
Du får inte svara på den här tråden.