Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

HP-roll

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > HP-roll

1 2 3 4 5
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Jag kan börja! Ska vi börja på perrongen?


Yes, jag tänkte det

17 maj, 2014 11:17

Borttagen

Avatar


Jag skuttade glatt runt på perrongen med stora kliv. Dagen då jag skulle få börja på Hogwarts hade äntligen kommit!
Utanför perrongen stod en trollkarlsfamilj. Jag tittade på mannen som såg ut att vara pappan med stora ögon. Det där var ju Harry Potter!
Det här måste alltså vara hans familj. Jag tittar mot hans son men lysgröna ögon. Jag såg att mr Potter började prata med sonen. Namnet jag hörde var...
"Albus Severus Potter..."
Sen hörde jag inte mer. Jag var så upphetsad att jag sprang direkt in på perrongen efter det. Jag hade mött Harry Potter!

17 maj, 2014 11:19

Borttagen

Avatar


Jag gick igenom muren och sedan var jag inne. Jag var på perrong 9 3/4 kvart igen! Jag hade längtar hela sommaren efter mina vänner! Och James, men honom har jag träffat... Men de tre gångerna räckte inte alls! Jag blickade ut över folkmassan i hopp om att se Harrys huvud. Och det gjorde jag! Jag trängde mig igenom människorna och kom slutligen fram till James! Jag släppte vagnen och kramade honom hårt.
"Hej!" Sa han! "Kom vi går på tåget!" Han kramade snabbt sina föräldrar och sedan tog han min hand och vi gick på tåget.

17 maj, 2014 11:31

Borttagen

Avatar


Jag gick långsamt in i tåget. Jag visste inte varför, men det kändes som att om jag gick långsammare så fick jag uppleva mer. Jag gick till sist in och satte mig i en kupé.
En pojke med blont, rakt hår kom dit. Han kastade en äcklad blick på mig och sade:
"Typiskt smutsskallar... pappa har sagt att alla som verkar ivriga förmodligen är det."
Jag kände att en ilska bröt loss, men lät bli. Jag är ju halvblod för tusan! Men jag struntade i honom ochtittade ut genom fönstret.

17 maj, 2014 11:34

Borttagen

Avatar


Jag sa hejdå till mina föräldrar och gick på tåget.
- Ses sen, sa Andreas och gick.
Jag svarade inte utan gick bara därifrån.
Jag letade reda på en tom kupé men jag hittade ingen så jag öppnade dörrarna till en kupé och där satt en tjej.
- Hej skulle jag kunna få sitta här? Frågade jag.

17 maj, 2014 11:45

Borttagen

Avatar


Sry kan inte vara med:-c

17 maj, 2014 11:48

Borttagen

Avatar


Skrivet av Borttagen:
Sry kan inte vara med:-c


Varför?

~~~

"Är det okej om jag sätter mig med August och Tim?" Frågade James.
"Visst!" Sa jag och gick och letade efter en kupé. Sedan hittade jag en, det var två tjejer i den. Den enda var min sovkompis, och den andra såg ut att vara förstaårselev.
"Är det okej...?" Frågade jag.

17 maj, 2014 12:52

Borttagen

Avatar


- Visst, sa jag glatt.

17 maj, 2014 13:03

Borttagen

Avatar


"Haft en bra sommar?" Frågade jag Alexandra.

17 maj, 2014 13:04

Borttagen

Avatar


- Nja den har inte varit den bästa, sa jag.

17 maj, 2014 13:07

1 2 3 4 5

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > HP-roll

Du får inte svara på den här tråden.