Luna Lovegood åker till Sverige.
Forum > Harry Potter > Luna Lovegood åker till Sverige.
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Rowena
Elev |
Jag vet, det är coolt
Forumsignaturen kan inte visas just nu. Försök igen senare. 4 maj, 2011 18:10 |
|
Lily Evans
Elev |
Trodde att du menade att skådisen skulle komma till Sverige. Blev lite besviken där
"A true friend is someone who says nice things behind your back." 4 maj, 2011 19:33 |
|
Borttagen
|
Jag fick nästan hjärtstopp. Trodde att Evanna skulle komma hit, och jag tänkte "... det är för bra för att vara sant". Och det var det. :c För övrigt så tycker jag att det är coolt att Sverige nämns ett par gånger i böckerna!
4 maj, 2011 19:50 |
|
superman
Elev |
ni vet väl att sverige är ett av dom mesta omnämna länder som används som exempel och sånt i amerikanska filmer, böcker och tv-serier?
4 maj, 2011 20:16 |
|
Borttagen
|
Skrivet av superman: Det är sant. Vet inte varför?ni vet väl att sverige är ett av dom mesta omnämna länder som används som exempel och sånt i amerikanska filmer, böcker och tv-serier? 4 maj, 2011 20:28 |
|
Borttagen
|
Skrivet av Borttagen: Skrivet av superman: Det är sant. Vet inte varför? ni vet väl att sverige är ett av dom mesta omnämna länder som används som exempel och sånt i amerikanska filmer, böcker och tv-serier? För att ni är bra Aldrig nämns ju Finland.. :o Fast jag räknar mig ändå mer som en svensk. För svenska är ju mitt modersmål, och jag har mer koll på vad som händer i Sverige än här i Finland 4 maj, 2011 20:33 |
|
superman
Elev |
Skrivet av Borttagen: Skrivet av Borttagen: Skrivet av superman: Det är sant. Vet inte varför? ni vet väl att sverige är ett av dom mesta omnämna länder som används som exempel och sånt i amerikanska filmer, böcker och tv-serier? För att ni är bra Aldrig nämns ju Finland.. :o Fast jag räknar mig ändå mer som en svensk. För svenska är ju mitt modersmål, och jag har mer koll på vad som händer i Sverige än här i Finland i en shopaholics bekännelser låtsas tjejen kunna finska. faaast... det är för att ingen kollar upp finland enligt henne x) 4 maj, 2011 20:44 |
|
NEWBORN
Elev |
4 maj, 2011 21:14 |
|
Borttagen
|
Jag blir alltid lika stolt när jag läser det i böckerna. ^^
4 maj, 2011 22:12 |
|
GinnyOlivia
Elev |
Det finns ett kvastrace i Sverige också! Det står i Quidditch genom tiderna. Det går mellan Kopparberg och Arjeplog och vinnaren får en staty av en svensk Kortnosing. Coolt va?
Och Sverige är faktiskt inte så litet... Och nämns ganska ofta i böcker, filmer etc. Men visst känns det coolt! ![]()
4 maj, 2011 22:25 |
Du får inte svara på den här tråden.






Mugglarportalen