Prs mellan Alien och Lama
Forum
> Quidditchplanen
> Rollspel
> Prs mellan Alien och Lama
|
Borttagen
|
Jag skrattade och granskade Lucas. Han såg väldigt trött ut.
- Som du gjorde förra året, och året före det, sade jag och log. Själv hade jag aldrig glömt bort att det skulle ha blivit sommar tid och den dagen var jag nog nästan alltid 99, nio procent säker på att Lucas inte skulle komma med bussen.
Jag och lucas hade varit bästa vänner ända sedan i årskurs sex.
6 apr, 2014 09:53
|
|
Borttagen
|
"Jag hann i alla fall" sa jag och gäspade lite.
Jag såg på Anida.
"Hur hinner du sminka dig och sånt varje morgon?" frågade jag.
Bussen började åka upp för en backe.
6 apr, 2014 10:01
|
|
Borttagen
|
- För att jag oftast skippar att äta frukost, fast idag hann jag göra det. Svarade jag och tittade ut genom fönstret. Det tog inte länge före än bussen bromsade in på skolgården. Jag steg av bussen och började gå mot den stora gula och slitna skolbyggnaden.
6 apr, 2014 10:03
|
|
Borttagen
|
Jag började gå in och släpade nästan väskan i marken, jag var så trött. När jag kom in gick jag till mitt skåp. Mitt och Anidas var bredvid varandra, vi hade tvingat vaktmästaren att fixa det.
6 apr, 2014 10:07
|
|
Borttagen
|
Jag låste upp mitt skåp och tog böckerna till matematiken som var min första lektion. Jag hatade matematik mest av allt i världen, jag var sämst på det och var inte ens säker på om jag skulle få godkänt i det ämnet. Jag såg på Lucas och granskade honom för andra gången idag.
6 apr, 2014 10:11
|
|
Borttagen
|
Jag gick in på matten och tyckte att det var typiskt att vi skulle ha det på morgonen, särskilt när jag var så trött. Så det skulle ju inte vara mitt fel om jag skulle somna på lektionen ... jag ruskade på huvudet och gnuggade ögonen igen.
6 apr, 2014 10:15
|
|
Borttagen
|
- Hur kan du vara så trött? Du vaknade ju helt normalt, sade jag och skrattade. Jag satte mig längst bak vid fönstret och slog upp min mattebok och tog fram en blyertspenna.
6 apr, 2014 10:18
|
|
Borttagen
|
"Jag är alltid trött" sa jag och log. Jag satte mig bredvid henne som vanligt och såg på när läraren pratade med någon elev längre fram. Efter ett tag tog jag också fram matteboken.
6 apr, 2014 10:22
|
|
Borttagen
|
Jag började läsa förklaringarna på uppgifterna och förstod inte alls något. Med en suck började jag skriva in tal som ploppade upp i mitt huvud. Jag skulle inte klara av matte.
6 apr, 2014 10:26
|
|
Borttagen
|
Jag öppnade en sida längs bak i mitt häfte och började skriva tabellerna istället, men jag fastnade redan på sexans tabell och började tänka på något annat.
6 apr, 2014 10:29
|
Du får inte svara på den här tråden.