Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

PRIVAT. Understod?

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRIVAT. Understod?

1 2 3
Användare Inlägg
Minihäst
Elev

Avatar


Jag skriver ett i jag och nutid, men jag kan skriva i vilken form som helst... Såatte

Festmåltiden är framdukad och runt i hela den stora salen sitter folk av olika kulturer, elevhem, ålder och ursprung. Där, vid bordet med folk som har rött och guld som detalj på sina klädnader sitter jag.
Breved mig sitter Claus, han är min bästa vän här i Gryffindor. Fast min verkligt bästa vän sitter vid bordet med folk i gula och svarta detaljer.
På andra sidan sitter Emma Jones aka världens falskaste person. Hon påminner starkt om en blodigel, men hon är ändå schysst, så jag har inget problem med att hon sitter där.
På Claus talrik ligger i princip ingen mat alls. Han går emot någon mansnorm, något jag inte direkt kan säga att jag gör. Min tallrik är inte särskilt full längre, fast det beror på att all mat ligger i min mage.
Oj, där ändrades alla fat till fat med desserter i alla former och storlekar. Egentligen är jag mätt men proppar i mig en hel del kakor.

another day, another slay

29 mar, 2014 22:27

Borttagen

Avatar


Jag hatade att jag måste vara i hufflepuff. Här hade jag inga vänner utan alla fanns i andra elevhem, som till exempel min alldra bästa vän var i gryffindor och alla andra i ravenclaw. Varför kunde inte hufflepuffare gilla mig?
Jag satt med en tom tallrik framför mig med armbågarna på bordet och huvudet i händerna och stirrade rakt fram. Jag hade inte ätit en smula på hela 24 timmar. Jag satt och tänkte på min mamma som låg hemma och hade cancer.
- April? Sade Manfred som satt framför mig. Han hade det största egot jag någonsin hade sett, men ändå var han helt okej, och det var ganska konstigt att han var i hufflepuff, tyckte jag iallafall. Jag såg upp på honom med frågande min.
- Ska inte du äta något? Frågade han och nickade mot min toma tallrik. Jag skakade på huvudet och tittade ner i bordet.
Spöken flög över bordet och hela salen var full av prat och skratt, men jag hade bara inte lust att vara glad. Första skoldagen var alltid såhär för mig.

29 mar, 2014 22:40

Minihäst
Elev

Avatar


När det var dags att gå och lägga sig såg jag Claus försvinna med förstaårseleverna, han var prefekt. Jag kunde nästan se honom två år framåt som försteprefekt. Och ännu fler år fram var han säkerligen trolldomsminister. Kanske var jag lite väl optimistisk inför andras framtider? I år var det GET-prov, och vi skulle berätta för vår elevhemsföreståndare vad vi ville bli. Jag hade ingen aning alls, men det skulle väl komma som det kom.
Salen började tömmas allt fortare och jag började armbåga mig fram mot April. Jag vill i alla fall säga godnatt innan jag gick upp.
"Ape!" skrek jag. Jag vet, vackert smeknamn. Jag vinkade i hopp om att hon skulle få syn på mig.

another day, another slay

29 mar, 2014 23:04

Borttagen

Avatar


- Ape! Hörde jag Max ropa. Jag hatade hans smeknamn för mig, men det var omöjligt att få honom att sluta kalla mig det och inte störde det mig så mycket heller.
Jag såg mig omkring och fick syn på honom om en stund. Jag reste mig och sprang fram till honom och kramade honom, men kramen betydde ingenting. Bara vänskap. Jag hade inte sett honom på hela sommaren och inte förän nu idag heller.
- Det var lägnge sen. Sade jag och log.
- Hufflepuff elever hitåt! Skrek prefekterna. Jag önskade att jag skulle ha hunnit prata med Max lite längre.

29 mar, 2014 23:14

Minihäst
Elev

Avatar


Jag log och höll om April, hon kändes extra mjuk nu när det var så länge sedan vi sågs.
Jag nickade instämmande när hon sa att det var länge sedan, för det var det verkligen.
Hela lovet hade jag tillbringat i Nederländerna hos min mammas man, så jag hade inte haft tid att träffa någon.
Någon ropade på mig och jag skyndade mig efter resten upp till sovsalarna. Så fort dörrarna till våran sal öppnades rusade alla killar mot sängarna för att paxa den översta bädden.
Jag lyckades efter blod, svett och tårar. Eller okej, några ganska hårda slag få den bästa sängen av alla. Det var en överslaf och den stod vid fönstret.
Senare, när jag låg i sängen gick mina tankar, som de alltid gjorde i början av ett läsår till hur året skulle se ut. Jag kunde nästan se ett snötäckt Hogsmeade och känna doften av honungsöl. Någonstans i dessa tankar somnade jag.

another day, another slay

30 mar, 2014 15:45

Borttagen

Avatar


- Godnatt. Sade jag åt Max, men jag trodde nog inte att han hörde, han hade redan rusat iväg tillsammans med alla andra gryffindor elever. Jag önskade att jag och han skulle vara i samma elevhem.
- April, kommer du eller?! Ropade Clarisse, som jag var någotlunda bra vän med. Jag såg efter Max med en suck och gick slött till alla andra hufflepuffare.
Alla rusade upp till sina sovsalar, alla utom jag. Jag gick lugnt upp för trappan till vänster och fick nöja mig med den sängen som blev kvar.
Alla pratade om det kommande året på hogwarts och om alla prov som vi hade att se fram emot medan de bytte om till sina pyjamasar, men jag deltog inte i disskussionen, det var inte min grej att tänka på framtiden så mycket. Jag kröp ner under täcket och märkte först då hur trött jag verkligen var. Tankarna rullade på i mitt huvud, men om en stund lyckades jag på något sätt att somna.

30 mar, 2014 17:23

Minihäst
Elev

Avatar


Morgonen därpå gick jag och Claus ner till stora salen för att äta. Mina ben kändes tunga som bly efter gårdagens tågresa, trots att jag hade sovit. Något jag aldrig skulle förstå var att vi aldrig tycktes åka till skolan på fredagar eller lördagar. Eller varför vi inte fick en dags ledigt efter resan?
Jag tog en skål med chokladpuffar och mjölk och satte mig. Jag undrade var Mrs Puffkins hade tagit vägen, men bestämde mig för att inte lägga mer vikt vid det.
När vi satt och år kom den biträdande rektorn förbi och gav oss våra scheman. Vi hade två lektioner med hufflepuff, två med ravenclaw och resten med slytherin, ja och våra tillvalsämnen också.
Jag åt upp min mat och vi traskade iväg till fängelsehålorna där vi skulle ha vår första lektion med Hufflpuff.

another day, another slay

30 mar, 2014 18:37

Borttagen

Avatar


Jag vaknade med ett ryck av attt någon tappade något i golvet. Jag gäspade trött och reste mig snabbt upp ur sängen och tog på mig mina kläder.
Trött gick jag ner till frukosten, Max hade tydligen redan ätit eftersom han inte var där och samma med Clarisse så jag fick sitta ensam. Jag drack ett glas pumpajuice och åt en macka, min mage kurrade och jag var vrålhungrig då jag inte hade ätit något dagen innan, men jag hann inte äta mer. Den biträdande rektorn kilade förbi och gav mig mitt schema. Snabbt läste jag igenom det och drog en lättad suck. Tur, jag skulle inte ha lektion med slytherin idag utan de flesta med Ravenclaw eller med bara Hufflepuff elever men den första var iallafall med Gryffindor, alltså Max skulle vara där.
Jag reste mig och kilade iväg till fängelsehålorna för att ha dagens första lektion.

30 mar, 2014 18:49

Minihäst
Elev

Avatar


Jag såg April komma ner mot oss, samtidigt som vår lärare kom från andra hållet.
Alla knuffade mig fram och tillbaks och tillslut blev jag riktigt irriterad.
Hursomhelst kom jag tillslut inomhus satte mot brevid April längst bak i rummet.
Läraren började pladdra på om någon dryck vi skulle tillaga, och hur mycket jag än försökte kunde jag inte minnas vad han sa. Det hade nog varit ganska smart då vi skulle tillaga drycken själva sedan..

another day, another slay

1 apr, 2014 16:37

Borttagen

Avatar


- Hej, sade jag åt Max då jag kom in i klassen, men fick inget svar. Jag satt längst bak i klassen och fingrade på min fjäderpenna. Jag sneglade på Max och lyssnade okoncentrerat på läraren som gick igenom receptet till trolldrycken. Jag skulle säkert inte slippa med på lektionerna i trolldryckskonst nästa år, jag var typ sämst på det.
---------------------
Sry, lite kort inlägg Cx

1 apr, 2014 16:42

1 2 3

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRIVAT. Understod?

Du får inte svara på den här tråden.