Välkommen till eEn gratis, svensk Harry Potter-community

F5

Glee (Perrie) (prs)

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Glee (Perrie) (prs)

1 2 3
Användare Inlägg
Borttagen

Avatar


Quinn kommer och knackar mig på axel.
"Vad gör du? Du skriver väll inte upp dig för nördklubben? Vi kommer inte kunna vara vänner då. Du kommer bli opopulär" säger hon. Jag ler lite.
"Nej, jag skrev ett nytt namn på deras lista." Säger jag nöjt.
"Vad bra, då kan vi fortsätta vara vänner" säger hon.

30 mar, 2014 23:23

Borttagen

Avatar


Jag himlar lite med ögonen när jag hört det som Quinn sagt lite längre bort i korridoren. Varför skulle det vara nördigt att sjunga? Jag skulle tycka att det skulle vara coolt att gå med, men jag orkar inte med att få slushies i ansiktet varje dag. Jag kastar hellre dem på andra. Jag har hört några i laget som har bra röst, men om jag skulle nämna något seriöst och positivt om kör-grej-klubben skulle dem nog bara skratta åt mig. Jag suckar än en gång.

30 mar, 2014 23:28

Borttagen

Avatar


Jag ser att Santana och Britney kommer i korridoren. Jag och Quinn går fram till dem och ler.
"Ska vi gå och slusha nörd-Rachel?" Frågar jag.
"Nu ska nörden få" säger Santana och ler mot mig. Jag ler tillbaka och vi börjar gå mot slushiemaskinen.

30 mar, 2014 23:34

Borttagen

Avatar


Jag lägger benen i kors och tar fram mitt skrivhäfte. Jag brukar inte skriva eller göra något skolarbete frivilligt, men jag vill inte se ut som en stirrande mumie i korridoren. Dessutom kunde det vara bra att kunna lite saker till provet imorgon.

30 mar, 2014 23:39

Borttagen

Avatar


Jag ser på maskinen, jag funderar på vilken smak Berry gillar minst och kommer på att det är lakrits.
"Berry gillar inte lakrits, vi tar det" säger jag och ler.
Santana fyller två muggar.
"En till Lady Hummel också" säger hon och rycker på axlarna. Jag funderar och tar en till Hummel med. Quinn och Britney ser på medan vi fyller våra slushies och sen letar vi rätt på Hummel och Berry.

30 mar, 2014 23:44

Borttagen

Avatar


Jag ser några i cheerio-dräkter skynda sig förbi men släpper inte blicken från mitt papper och antecknar koncentrerat. Det är svårt att hålla tankarna i styr, jag kan inte låta bli att drömma bort lite grann.
Tillslut får jag hosta till för att återvända till verkligheten och sluta dagdrömma. Jag lägger ner blocket i väskan och går mot mitt skåp.

30 mar, 2014 23:49

Borttagen

Avatar


Vi ser Berry vid hennes skåp, hon står och pratar med Finn Hudson.
"Slusha henne rejält" säger Quinn. Alla vet att Quinn och Finn är ihop. Jag och Santana nickar och väntar till Finn har gått. Vi går fram och först slänger Santana sin slushie på henne och sen direkt när hon öppnar ögonen slänger jag min på henne.
"Nörd" säger jag och får en idé. Jag tar min andra slushie och slänger in den i hennes skåp så hela det blir kladdigt och fyllt av slushies. Santana öppnar hennes ryggsäck och slänger i hennes andra i den bland alla Berrys böcker som inte var i skåpet.

30 mar, 2014 23:55

Borttagen

Avatar


Jag öppnar mitt skåp och tar ut några böcker som jag lägger i väskan. Jag stänger mitt skåp igen och lutar mig mot det. Några meter bort ser jag Rachel Berry som grinar med ansiktet dränkt i slushie. Det börjar rinna innanför hennes kläder och nästan hela hon är kladdig. Jag suckar och tycker att både cheerios och fotbollslaget börjar bli lite överdrivna.

31 mar, 2014 18:34

Borttagen

Avatar


"Försvinn nörd" säger jag och sen går vi tillbaka till Quinn och Britt skrattande, jag och Santana gör en high-five. Quinn ler lite grann.
"Bra, nu kanske hon lär sig att hålla sig borta från Finn" säger hon.
När vi stannar ser jag Zach stå vid sitt skåp och se lite på Berry.
"Hejsan Zam" säger jag.

31 mar, 2014 18:39

Borttagen

Avatar


Jag tittar upp.
"Hej ..." mumlar jag. Jag vänder mig om och går iväg från dem, eftersom jag vill undvika konstiga frågor.

31 mar, 2014 18:51

1 2 3

Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Glee (Perrie) (prs)

Du får inte svara på den här tråden.