Den försvunna husalfen (Öppet HP rollspel)
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > Den försvunna husalfen (Öppet HP rollspel)
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
Jag måste logga ut tyvärr men imorgon kanske jag kommer typ vid sju då. På kvällen.
24 mar, 2014 20:31 |
|
Fellrendión
Elev |
De nervösa förstaårseleverna steg in genom stora salens portar.
Bland dem var Fanny Sundragon. Hon gick allra först i ledet och kunde se när eleverna runtomkring stirrade på henne. Det var hennes tur direkt och hon gick stelt fram mot pallen. Hon satte sig på den trebenta pallen och McGonagall satte Sorteringshatten över hennes huvud. Efter bara ett par sekunder skrek den högt: "RAVENCLAW"! Hon kände sig nöjd och gjorde ifrån sig ett litet leende. Sedan gick hon bort mot bordet där de andra ravenclaweleverna satt. Därefter ropade Minerva: "Beatrice Hallieson"! En mörkhårig flicka med långt rakt hår och klarblåa ögon trippade fram. Genom att döma hennes ansiktsuttryck såg hon ut som en väldigt klok person. Hon kunde tänka sig att hon skulle passa bra i Slytherin eller Ravenclaw.
25 mar, 2014 15:11 |
|
Borttagen
|
Patrizia Star satt med sina kompisar och kollade på sorteringen av alla förstaårselever.
" Gud vad många förstaårselever det var då" " Ja" Rätt många av förstaårseleverna hamnade i Ravenclaw. Hon kollade på två tjejer som hamnade i Ravenclaw. " Patiz kommer du?" " Ja" Hon gick upp till uppehållsrummet med sina kompisar. 25 mar, 2014 19:03 |
|
Borttagen
|
Beatrice gick fram till sorteringshatten. Hon satte sig i stolen. Hon hade hört rykterna om de olika elevhemmen och hoppades innerligt på Ravenclaw.
"RAVENCLAW!" Yes! Hon satte sig vid Ravenclawbordet och började äta. DEt var fantastiskt gott. Sirapstårtan smakade underbart efter den goda kycklingen. Hon njöt. 25 mar, 2014 20:55 |
|
Fellrendión
Elev |
Fanny åt dock inte särskilt mycket innan hon började känna sig illamående.
"Ursäkta men kan du följa mig till sällskapsrummet? Jag mår inte så bra", sa hon lite diskret till en prefekt. Egentligen fick man bara gå efter maten men nu var det ett undantag för henne. De gick uppför de mest märkliga trappor hon någomsin sett. Hon var mugglarfödd så det kunde förklara varför hon tyckte så men för andra elever var det kanske något normalt att se trappor som rörde på sig. När de kom allra högst upp i ett av tornen nådde de fram till en stor dörr med ett handtag av brons vilket hade formen av en örn. "Vilket år besegrades Grindelwald av Albus Dumbledore"? Frågade örnen. "1945", svarade prefekten nästan genast och dörren öppnades. Hon gick raka vägen upp mot flickornas sovsal och lade sig i sin säng med kofferten åt sidan. Buren som hennes katt var i öppnade hon så att den kunde sträva fritt. Sedan lade hon sig och somnade. Hon hade nog feber.
26 mar, 2014 12:30 |
|
Borttagen
|
Jag låg vaken hela natten och tänkte på dom två förstaårs eleverna som hamnade i Ravenclaw.
Jag reste mig upp hon gick ut ur uppehållsrummet och hela vägen till entrehallen. Jag kollade mig omkring innan jag sprang till förbjudna skogen och förvandlade mig till en puma. Jag sprang och såg en hjort som jag åt upp innan jag åter vände till sovsalen. På morgonen vaknade jag och insåg att jag var smutsig och hade sår i ansiktet. Jag skyndade in i badrummet och gjorde mig ren och fin. R" Ska vi gå till frukosten?" Vi gick till frukosten och började äta frukosten. 27 mar, 2014 11:46 |
|
Borttagen
|
Beatrice vaknade på morgonen i Ravenclaws sovsal. Hon tittade runt i rummet. Fanny verkade inte må så bra. Hon sov oroligt verkade det som, eftersom hon hela tiden vred sig. Beatrice klädde på sig, borstade snabbt igenom det långa håret och gick sen ner till Stora salen. Hon satte sig brevid en tjej som hette Vivianne. De pratade ganska länge. Det var trevligt. Beatrice log. Vad hon hade det bra!
27 mar, 2014 21:00 |
|
Fellrendión
Elev |
Fanny var inte helt välmående men mådde bättre. Hon bestämde sig för att gå ner till Stora Salen och äta frukost. Hon åt lite rostat bröd och drack vatten, efteråt var det dags för första lektionen.
Det skulle bli intressant. Det var Förtrollningskonst de skulle ha. Denna gången delade de ovanligt nog lektionen med andraårselever.
28 mar, 2014 19:39 |
|
Borttagen
|
" Varför har vi förtrollningskonst medförstaårseleverna från Ravenclaw?"
" Vet inte" ]Jag tyckte det skulle bli kul att ha det med förstaårseleverna. " Ni kommer jobba tre och tre" Vad kul. " Fan måste vi jobba med förstaårseleverna?" " Ja Clarie" 29 mar, 2014 12:45 |
|
Trädkatten
Elev |
Jag vet att ni redan har börjat men får man hoppa in? Jag kan göra en mall och så kan min karaktär hoppa över sorteringen och bara låtsas att han (tror jag ska göra en kille om jag får vara meed) var där.
29 mar, 2014 15:40 |
Du får inte svara på den här tråden.



Mugglarportalen