PRS
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > PRS
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Kola
Elev |
När klockan slog elva ställde sig alla elever upp. "Okej, lämna in matteböckerna" sa min lärare. Alla ställde sig upp och gick mot katedern och la sina böcker i en hög. Vi gick alla ut ur klassrummet och alla började genast babbla. Plötsligt kände jag en hand på min arm. Jag vände mig om och såg Marcie. Hon såg äcklad ut och torkade av sin hand på byxorna. "Rosie, i alla fall" började hon men jag höll upp handen. "Jag vet, du har en fest varje år i början av terminen. Jag kommer inte" sa jag och vände mig om. Hon skrattade och ställde sig framför mig. "Åh, gumman, jag bjuder inte dig, utan Leo." sa hon honungssött. Jag skakade på huvudet åt henne. "Och varför ger du den till mig då?" frågade jag stöddigt och började gå mot mitt skåp. Hon travade efter med sina höga klackskor och det lät i hela korridoren. "Jag måste tänka på mitt rykte. Går jag fram till Leo när Dylan och Mateo är där, tror alla att jag är en av er. Vilket jag inte får riskera." sa hon som om det var det mest självklara i hela världen. Jag suckade. "Oroa dig inte, du kommer aldrig bli en av oss." snäste jag mot henne och öppnade mitt skåp för att ta fram min bok. Hon vände på klacken och gick därifrån. Jag suckade åt henne och gick ut och satte mig på en bänk. Vi hade tio minuters rast nu och jag tänkte inte tillbringa den med henne. Jag öppnade boken och försökte koncentrera mig över allt oväsen. that's all I got to say 5 mar, 2014 15:46 |
|
Borttagen
|
Man hörde hur alla kastade ifrån sig sina bollar och kom springande mot mitten ut av salen.
"Dåså, det här året vill jag att ni satsar högre på era betyg" sa Malin och höll blicken mot Mali och hennes tjejgäng. "Och ja, jag tittar på er hörrni. Ni vet att det är för ert egna bästa" log hon och vände sig mot hela klassen igen "Okej allesammans, den här veckan ska vi koncentrera oss främst på balans och teknik." fortsatte hon och vi stönade. "Så, balans är också mycket viktigt. Jag vill att ni ska ta fram olika hinder som ni tränar eran balans på." Jag ställde mig upp och gick mot bänkarna. Jag tog tag i en på ena sidan och Lovisa, en tjej som också hatade Mali och de andra kom gående mot mig. "Ska jag hjälpa dig?" log hon och jag nickade tacksamt mot henne. Vi bar bänken där banan skulle vara och efter en stund blev vi alla klara, fast Mali och Ninni hade såklart stått stilla och bara tittat på. "Dåså, eftersom att Ninni och Mali bara stod stilla och rörde sig inte en minsta dugg så vill jag att ni visar hur vi ska göra" sa Malin och tittade menande på dom. Mali suckade och la huvudet på sned. "Men jag har sjukt ont i armen Ms Floyd" sa hon... hela förra året hade hon kört med den ursäkten, det förvånar mig inte att Malin fick en eller två rynkor i pannan. "Tyvärr Ms Dorrow, men du ska ju inte balansera på benen." sa hon och log Jag flinade och klappade en gång med händerna. "Kom igen tjejer, sätt igång" sa hon och klappade med händerna som visning att de skulle börja. Ninni tittade ilsket på Mali men gick mot delen där banan började. Hon ställde sig upp på bänken som vi vänt på och som gjorde det mycket svårare att stå upp. Ninni började gå och Mali följde sakta efter. Mali sträckte fram armarna och andades djupt. "Balans tjejer!" ropade Malin och Ninni gav henne en mördande blick så att hon tappade balansen helt och ramlade ner på golvet. Mali tittade på henne och vinglade till och ramlade ner hon också. Deras vänner skakade skamset på huvudet och jag bet mig i läppen. "Sådant händer, upp med er tjejer. Ni har bara gjort halva första hindret..." "Av tio!" sa Martin, en ut av Williams kompisar med ett flin. Mali och Ninni ställde sig upp och var alldeles rosiga om kinderna. 5 mar, 2014 16:04 |
|
Kola
Elev |
När de tio minuterna hade gått så ställde jag mig sakta upp och gick mot mitt skåp för att lägga in boken. I mitt skåp hittade jag en liten lapp. Jag vecklade ut den och såg att den var från Marcie. Det var en lapp om hennes party. Jag suckade, hon skulle verkligen inte ge sig förrän jag gav den till Leo. Jag stoppade ner den i fickan ochgick sedan mot toaletten för att fixa till mitt hår som hade blivit rufsigt av vinden som blåste för fullt där ute. Jag drog med fingrarna genom håret och slätade ut det. Jag fixade till mitt blomdiadem och gick sedan mot geografin. Jag log när jag såg Erik och satte mig ner bredvid honom. "Tjena" sa jag och la upp mobilen på bänken. "Wassup?" frågade han och jag ryckte på axlarna. "Försöker undvika Marcie" suckade jag och han skrattade lågt. "Välkommen i klubben" flinade han och Mr Doyce kom in i salen. Alla tystnade och han tog upp några papper. "Den här terminen ska vi studera de baltiska länderna. Vi ska börja med Estland idag. Ta reda på femton intressanta fakta och sedan skriver ni en liten uppsats om deras historia." sa han och alla stönade. "Kom igen, kan vi inte bara titta på en film eller något?" ropade någon bakifrån klassrummet. Jag vände mig om och såg Mateo. Jag fnissade tyst åt honom, han skulle inte tittat på filmen i alla fall, utan bara kommit på en ursäkt för att sticka. Mr Doyce suckade och delade ut linjerade papper. "Har alla penna?" frågade han och det var tyst i klassrummet. "Vilka har inte en penna?" frågade han och hela klassen räckte upp handen, förutom Mateo. Alla tittade på honom och han flinade och höll upp sin penna som om det var en medalj. När alla hade fått pennor började vi skriva. Mr Doyce hade också delat ut geografiböcker och jag ögnade igenom sidan om Estland, sidorna 30-44. Herre gud, hur mycket kan det finnas att skriva om ett så litet land? Jag kladdade ner några fakta om deras politiker. När tiden var ute så hade jag bara hunnit fylla halva pappret med sju fakta. Alla skickade fram papperna till Mr Doyce och jag skyndade mig att skriva ner några fler fakta och jag hann också skriva lite om deras historia. Eller ja, om vad deras nationalsång heter och kommer ifrån är historia. Jag skickade fram mitt papper och Mr Doyce la det i högen. "Okej, vi ska se en film nu" sa han och tittade på Mateo genom sina glasögon. Mateo bara satt där med fötterna på bänken och såg nöjd ut. Jag tittade på klockan som hängde ovanför dörren. Den var några minuter i tolv och vi skulle äta om en halvtimma. Filmen var ungefär 20 minuter och sedan skulle vi 'diskutera innehållet', som Mr Doyce hade skrivit upp på tavlan. that's all I got to say 5 mar, 2014 16:24 |
|
Borttagen
|
"Okej tjejer!" ropade Malin till dom där dom gjort alla grenarna, under ungefär en kvart. "Jag antar att din arm kanske är lite för dålig Mali, du kan gå. Och Ninni, du får gå några rundor runt skolan, det är uppenbart att ni inte kan göra det här" sa hon surt och de två kycklingarna sprang ut ur salen med breda leenden.
"Du fattar väl att det här är vad dom vill va?" sa William och höjde på ögonbrynen. "Ja, jag hoppas att de får dåligt samvete efter varje gång de missat." sa hon och suckade. "Okej, ni som är kvar kan gå igenom banan... och försök att inte välta ner allting" sa hon och log mot oss. Jag ställde mig snabbt upp och sprang först till början av banan. Jag lipade åt dom bakom mig, vilket var William, Martin och Linus. Jag började gå på bänken och tittade ner på mina fötter. Jag koncentrerade mig och var snabbt klar. Nästa uppgift var att ta en ut av de stora bollarna och lägga sig på mage över dom. Jag la mig på dom och tänkte på hur roligt det sett ut när Ninni gjorde det. Jag flinade för mig själv och kände hur någon sparkade bort bollen och jag ramlade ner på golvet. "Hah, ett ett" flinade William och jag himlade med ögonen. Jag ställde mig upp och log. "Synd att det där inte gills." log jag och fortsatte till nästa station. - När vi var klara och duschat, klätt på oss och packat våra idrottskläder gick jag ut ur omklädningsrummet och la undan mina kläder. Jag gick mot kafeterian där jag snart skulle träffa de andra. 5 mar, 2014 16:39 |
|
Kola
Elev |
När lektionen var klar gick jag tillsammans med Mateo och Erik mot cafeterian där vi alla brukade mötas vid lunch. Inte för att någon äter maten. Jo, förresten, Mateo gör det... Fast han kan äta allt. Jag log för mig själv och Mateo stirrade på mig. "Har du blivit knäpp?" frågade han och flinade. Jag skakade på huvudet och han slog retsamt till mig på armen. "Eller tänkte du bara på en viss kille..." log han och nickade mot Leo som kom gående mot oss. "Nej!" skrek jag och slog till honom. Jag döljde min rodnad bakom mitt rosa hår och Leo kom fram till oss. "Tjena Ro" sa han och jag tittade ner på mina skor. Han brukade alltid kalla mig Ro när han ville något. "Nej Leo jag har inga pengar till lunch" sa jag och tittade upp på honom. Han skrattade och puttade lekfullt till min arm. "Nej men eftersom din mamma är bästa vän med mattanten och du får en macka gratis varje dag så..." sa han och la en arm om mina axlar. Jag tog hans hand och flyttade mig. "Tre bokstäver, ett ord. N E J" sa jag och gick mot cafeterian. Jag hörde killarna stöna bakom mig. "Du sumpade det mannen" suckade Mateo och jag hörde hur Erik slog till honom. Jag bara skakade på huvudet och gick in. Jag såg Mimmi sitta vid vårt vanliga bord. Jag log och vinkade åt henne och satte mig på stolen bredvid. Killarna kom långsamt gående mot oss och kastade trånande blickar mot smörgåsborden. Mimmi tittade först på de och sedan på mig. "Kommer de...?" började hon men jag avbröt henne. "Jag har redan sagt nej.." skrattade jag och räckte ut tungan åt de. Leo svarade med att sätta sig bredvid mig och sparka till mig på smalbenet. Mateo satte sig mittemot oss med armarna i kors och plutade med munnen som en liten bebis. "Jag ville inte ens ha någon äcklig macka..." sa han, som om han kunde övertyga någon. Erik satte sig bredvid honom. "Nä visst" sa han och kastade sedan en servett på honom. "Du dreglade ju fan när vi gick förbi smörgåsarna" sa han och alla skrattade. Någon slog sig ned på Mimmis högra sida och alla vände sig om. Vem det än var hade den med sig en bricka med mackor, äpplen och juice. "MACKORNA ÄR MINA!" ropade Mateo och snodde de tre mackorna. "En macka till Erik, en till dig Mateo och en till Leo" sa Dylan som hade satt sig bredvid oss. Han tog två mackor ur Mateos järngrepp och gav de till killarna som raskt började äta. "Äpplen åt damerna" sa han och flinade fånigt som han gav de till oss. Han öppnade en juice och drack en klunk. Han gav oss alla varsin och vi satt där i tystnad och smaskade i oss maten. "Mary Rose." sa plötsligt någon bakifrån oss. Jag vände mig förvånat om. Ingen brukade kalla mig för något annat än Rosie. Jag tittade upp på mannen som stod där. Han hade grått hår och en liten skäggstubb. "Morfar!" utbrast jag och kastade mig in i hans välkomnande famn. Han skrattade och kramade om mig. "Min lilla Mary" log han. Min morfar bor i New York och jobbar på ett stort företag vilket betyder att vi nästan aldrig träffas. Men idag hade han ledigt och han sa att han skulle tillbringa varenda ledig minut med min familj. Han hade inte träffat oss på två år och han hade åkt direkt till skolan när flygplanet landat. "Men morfar, jag har typ två lektioner kvar och-" började jag men han avbröt mig. "Tyvärr inte, Mary." log han och jag tittade oförstående på honom. "Jag har pratat med din rektor och dina lärare och du får ledigt de sista timmarna." sa han och jag gav honom en bamsekram. Mateo och Erik tittade på mig och verkade vilja följa med. "Orättvist" gnällde Leo men jag bara skrattade åt de. that's all I got to say 8 mar, 2014 22:21 |
|
Borttagen
|
Jag tog en tugga av äpplet och tittade på Rosies morfar. "Nämen hej Mimmi" log han. Jag svalde en stor tugga av äpplet och hostade. Mateo bankade mig på ryggen och jag log mot Rosies morfar. "Heeeej" sa jag och la ner äpplet på bordet. Han skrattade och skakade på huvudet åt mig. "Dåså Lilla Mary, redo att spendera lite tid med din gammal morfar?" Frågade han och Rosie nickade. "Absolut, hejdå hörni" log hon och vinkade åt oss och gick iväg ut. Jag vinkade åt henne och killarna stönade. "Jag vill också skippa skolan!" stönade Mateo och jag skakade på huvudet åt honom. Han tittade upp på mig och flinade. "Varför har du morrhår i ansiktet?" frågade han med ett flin. Jag suckade och tittade på Erik som lutade sig mot stolen med ett leende. "Eh...." sa jag bara och Lovisa kom springande mot mig. Hon hade redan på sig basketkläderna och jag höjde på ögonbrynen. "Mimmi, har du inte hört om att vi har förflyttat träningarna i år?" frågade hon uppspelt och jag ställe mig genast upp. "Åh, jag glömde helt bort det!" sa jag och vinkade åt de andra "vi ses sen" sa jag och sprang iväg med Lovisa strax efter mig. Jag sprang in till omklädningsrummet och satte snabbt på mig skorna och basketkläderna. Jag hade kvar flätan från idrotten så jag behövde inte sätta upp det. Vi gick snabbt ut ur skolan och sprang mot basketplanen. " där är du Mimmi" log Ms Bark. "Öh, ja förlåt" sa jag och hon skakade på huvudet. " ta en boll och dribbla med den, tio rundor!" Ropade hon till alla och jag tog en boll och började springa och dribbla med bollen. Jag hade kört basketboll i fyr eller fem år, så jag hade blivit riktigt bra på basket, inte för att skryta, men kanske den bästa i laget. Jag, flinade och tittade på bollen. Jag kom snabbt fram till MS Bark igen och väntade på de andra. Hon log mot mig och klappade mig på axeln. 9 mar, 2014 11:30 |
|
Kola
Elev |
Jag gick med morfar mot utgången. "Varför är du inte på jobbet?" frågade jag och morfar log mot mig samtidigt som han låste upp bilen. "Faktiskt, Mary, så har jag ledigt i några månader." sa han och jag gapade. "Va? Varför?" frågade jag och den hemska tanken att han hade fått sparken dök upp i huvudet. Jag sköt snabbt bort den och satte mig i passagerarsätet. Morfar tog sig god tid på att svara. Han startade bilen och började åka. "Jo..." sa han och leendet försvann. "Säg inte att du blev avskedad" sa jag förskräckt. Han skakade snabbt på huvudet. "Nej nej! Det är bara så att jag inte får jobba på ett tag. Jag har problem med ryggen och det blir bara värre av att sitta i en hård kontorsstol hela dagarna. Doktorn säger att jag är för stel..." suckade han och jag nickade. "Så, ska du bo här?" frågade jag och han nickade. Jag log mot honom. "Skönt att ha dig hemma." sa jag och han log mot mig. that's all I got to say 9 mar, 2014 15:42 |
|
Borttagen
|
Ms Bark visslade i visselpipan och alla stannade.
" okej allihop!" Ropade hon ut över planen " nu ska ni passa varandra era bollar, kom ihåg att de ska vara snälla mot era medspelare och vi tränar inte mot en motståndare nu!" Sa hon och alla passade sina bollar. Rebecka, en ut av spelarna i lagt passade mig en snäll boll men den studsade mot marken och den flög alldeles för långt upp för att jag skulle få tag på den. Bollen slog till mitt ansikte och jag stönade. Rebecka och de andra i laget kom springande mot mig. " herregud, förlåt!" sa Rebecka förskräckt och jag log mot henne. " lugn, snyggt skjutet" sa jag med handen för näsan och Ms Bark skakade på huvudet. " Rebecka kan du följa med Mimmi och ta bort blodet?" Frågad hon och Rebecka nickad skuldaktigt på huvudet. " och Mimmi, din träning slutar här idag" sa hon och jag och Rebecka gick tillbaka in till skolan. " jag är så ledsen Mimmi!" Sa hon och jag skakade på huvudet. " allvarligt, det är lugnt. Sådant händer." Log jag och Rebecka nickade. Hon följde mig in till omklädningsrummet och hämtade lite papper med kallt vatten på. "Få se" sa hon och jag lyfte handen. I ansiktet hade jag massor med blod, från näsan och munnen. "Herregud..." Mumlade hon och började sakta ta bort det. Jag tog tag i hennes hand. "Tack, jag kan fixa det själv." Log jag och Rebecka log tillbaka till mig " stick och träna du" " tack så mycket Mimmi" log hon och sprang ut ur omklädningsrummet. Jag satte på mig mina vardagskläder och gick till toaletten. Jag tog lite papper med vatten och började sakta ta bort blodet. Jag suckade när jag insåg att mycket ut av det hade fastnat på mitt ansikte. "Faaaan" muttrade jag och la in mina basketkläder i skåpet och gick ut ur omklädningsrummet. Jag gick ut ur skolan och satte mig på en bänk utanför. " Hey, Mimmi!" hörde jag Mateo ropa bakom mig. Jag suckade ännu en gång och vände mig om och såg honom och Erik komma gående. 9 mar, 2014 17:31 |
|
Kola
Elev |
Morfar och jag åkte och fikade på Sandys och när vi kom hem stod mamma i köket och pappa lekte med Linus på baksidan. Mamma kom ut i köket och kramade mig. "Har ni haft det trevligt?" frågade hon och jag nickade. "Vi tog en fika" log jag och sedan gick vi ut på baksidan. "Hej Rosie" sa Linus och sprang fram och kramade mig. Jag lyfte upp honom i famnen och han höll sina små händer på mina axlar. När han fick syn på morfar gömde han huvudet "Vem det?" viskade han och morfar log mot oss. "Jag är din morfar, Linus" log han och Linus ögon blev stora. Han hade självklart träffat honom men det var när han var runt ett år. Linus sträckte ut armarna mot morfar och sparkade med benen. "Moffa!" ropade han och kastade sig in i hans famn. Morfar skrattade och lyfte upp honom. Jag skrattade åt de och pappa ställde sig bredvid mig med armen runt mina axlar. "Var det en bra första dag i skolan?" frågade han och jag nickade ivrigt. "Ja, förutom att mamma ringde mig när vi var i aulan och alla stirrade..." sa jag och mamma puttade till mig. "Jag kunde väl inte veta att ni redan hade börjat." sa hon till sitt försvar. "Nej nej, men du visste tydligen att jag var sen eftersom du tjatade på mig att gå upp i morse" flinade jag och hon log. ~ När alla hade ätit och disken var borta satt vi vid tv:n. Linus satt i morfars knä och han höll på att somna för hans ögonlock stängdes hela tiden. Sedan vaknade han till när morfar rörde sig. När Linus hade somnat bar vi upp honom till sängen och så satt vi andra ute på baksidan. Mamma, morfar och pappa drack vin och jag åt chips och drack cola. that's all I got to say 9 mar, 2014 17:42 |
|
Borttagen
|
"Varför är du alldeles blodig i ansiktet?" Frågade Erik och jag tittade oförstående på honom.
"Det är jag ju inteeee" sa jag med ljus röst och Mateo rufsade till mitt hår. "Slagsmål?" Frågade han och jag skakade på huvudet. "Nej... Jag fick en basketboll i ansiktet" svarade jag och ställde mig upp "har ni slutat?" Frågade jag och de tittade på varandra. " eh, på sätt och vis har vi väl de... Hänger du med till dojon?" Frågade Erik och det var tydligt att han ville byta samtalsämne. Jag ryckte på axlarna och nickade. " Why not, ska bara hämta min väska" sa jag och sprang in till skolan och hämtade min väska. Jag gick sedan tillbaks ut till dom och vi gick tillsammans till bussen där vi satte oss. Bussen började köra och vi var strax framme vid dojon där vi såg Rudy stå och bråka med några ungdomar. Vi gick dit och de blev tyst. "Varför är du blodig?" Frågade en ut av ungdomarna. "Varför är du här?" Frågade jag schasade iväg dom. "Ni har väl inte slutat skolan än?" Frågad Rudy. "Nääää" sa vi i kör och jag gick till tjejernas omklädningsrum och de två andra till killarnas. 9 mar, 2014 17:59 |
Du får inte svara på den här tråden.

Mugglarportalen