{Prs} Sorgfågel & TildeW
Forum > Quidditchplanen > Rollspel > {Prs} Sorgfågel & TildeW
| Användare | Inlägg |
|---|---|
|
Borttagen
|
" Men jag hatar att leka med dockor! Ingen kan tvinga mig så låt mig vara! Godnatt!" Röt jag och gick.
" Shelly! Ska jag sätta upp håret åt dig?" Sa mamma. Jag vände mig och och tittade på mamma. " Äh, ja tack.." Sa jag och satte mig på golvet framför henne. " Jag förstår att du inte gillar att leka men du får lära dig att stå ut för att göra Kelly glad " sa mamma. " Ja men jag är trött, det är en extra hård dag imorgon, vi ska träna ännu hårdare imorgon och sist blev jag utmattad " sa jag. 16 feb, 2014 16:52 |
|
TildeW
Elev |
"Du, varför fråga du det?" Säger Finn.
"För att majs är..Gott" ljuger jag. "Jaha" säger Finn och lägger sig ner i sängen. "Väckte jag dig?" Säger jag. "Ja..Men det är okej! Det är roligare att vara med dig en att sova" säger Finn. "Tycker du det? Säger jag och rodnar.
16 feb, 2014 16:54 |
|
Borttagen
|
Mamma satte i tofsar och gjorde så att mitt långa hår blev kortare så att jag kunde sova ordentligt.
" Det förvånar mig att Miss Sylvester låter dig vara med eftersom du har så långt hår, hon låter ju nöstan ingen vara med i Cheeriods nu för tiden..." Sa mamma. " Ingen aning vad hon tänker.." Sa jag. " Sådär, sov gott min älsklingsflicka.." Sa mamma. " Godnatt.." Sa jag och gick in i mitt rum. " Förlåt Kelly " sa jag och stängde dörren. 16 feb, 2014 16:59 |
|
TildeW
Elev |
"Ja! Du är skitrolig att vara med Claire!" Säger Finn.
"Jag tycker samma sak!" Säger jag. Finn ler och slår till mig löst på armen.
16 feb, 2014 17:01 |
|
Borttagen
|
" Shelly! Skolan börjar om 50 minuter!" Ropar mamma.
Jag sätter mig sovandes upp i sängen och öppnar ögonen. " Va? Ja, jag kommer.." Sa jag och drog på mig morgonrocken. " Ska du ha te?" Ropade mamma. " Ja, tack!" Sa jag och gick ut i köket. " Det var på tiden lilla latmask " sa mamma. Jag ler och sätter mig vid bordet. 16 feb, 2014 17:04 |
|
TildeW
Elev |
"Finn..Vakna nu!" Säger Carole utanför dörren.
Jag öppnar ögonen och ser att jag somnat hos Finn. Nej, vad pinsamt. Finn är redan uppe och han byter om. Desperat vänder jag på mig när han tar av sig sin pyjamas tröja. "Dom somna här visst!" Säger Finn och jag vänder mig om. "Ja, jag antar det" säger jag. Finn ler. "Sov jag i samma säng som du?" Frågar jag oroligt. "Nej, jag sov på en madrass" säger Finn. Jag suckar lättat.
16 feb, 2014 17:07 |
|
Borttagen
|
Jag slänger i mig mackorna och teet och rusar iväg till skolbussen som går om 10 minuter. När jag kom fram dit fick jag syn på Mike Chan, skolans snyggaste kille enligt mig.
" Hej Shelly!" Ropade han och vinkade. " Hej Mike!" Svarade jag och rusade fram till honom. " Och håret växer?" Sa han och skrattade. " Ja.. Det börjar bli väldigt långt.." Sa jag. 16 feb, 2014 17:11 |
|
TildeW
Elev |
"Bussen går snart!" Säger Finn och tar mig i handen.
Vi springer mot busshållplatsen och bussen kommer. Vi kliver på och sätter oss bredvid varandra. "Varför lät du mig vara kvar?" Viskar jag. "För jag tyckte att det skulle vara elakt och väcka dig när du sov så djupt" säger Finn och ler.
16 feb, 2014 17:15 |
|
Borttagen
|
Mike satte sig bredvid mig och drog bort sin lugg från ansiktet.
" Har du hört att spanska-läraren ska starta igång Glee-kören igen? Den ska tydligen vara igång redan idag " sa han. " Va? Glee-kören? Spanska-läraren?" Sa jag förvånat. " Ja, jag lovar, det är sant " sa Mike och drog bort en lock från mitt hår som hade lagt sig iför mina ögon. " Är Cheeriods idag igen?" Sa Mike. " Ja.. Den där Sue kör pusten ur oss.." Sa jag. " Hon är en riktigt sur gammal kärring.." Sa Mike. 16 feb, 2014 17:24 |
|
TildeW
Elev |
"Tack..Det var ju snällt" säger jag. "Jag menar och jag skulle gått hem skulle jag få höra 'Ibland är du för jobbig Carrie!'".
Finn ler. "Gillar du mig?" Säger jag helt plötsligt. Jag sätter handen för munnen. "Hur menar du?" Säger Finn. "Mer än en vän?!" Säger jag.
16 feb, 2014 17:32 |
Du får inte svara på den här tråden.


Mugglarportalen